Teinkö väärin, käskin miehen repiä laatat irti kun olivat ihan viturallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja estetiikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos sympatioista! Onhan tää aika... kurjaa usein :( Asiat rempallaan ja aina lopulta kauhea syyllisyyden tunne mulla niinkuin kaikki olis lopulta mun vika. En vain ole tottunut tällaiseen, enkä totu, että jos jotain vihdoin ja viimein suostutaan tekemään niin sekin tehdään miten sattuu ja tyytyä vain pitäisi.
Mun vanhemmat oli käteviä käsistään ja kotitaloa hoidettiin aina mitä piti. Pelkään jo että tulee isomman rempan vuoro kohta jos ei edes pikkuvikoja pysty korjailemaan.
En tosiaan jaksais tällaista, tykkäisin tehdä miehen kanssa yhdessä kaikenlaista, remppaa sun muuta mutta ei tässä suhteessa siitä tule mitään kun toinen on mieluummin sohvaperuna vaikka talo lahoais ympäriltä. Kaikki, vaatekaapeista lähtien kuuluu jotenkin mun vastuulle. Kunhan vaan talossa on mahdollisimman monta uutta tietokonetta ja iso taulutv, niin se riittää. Vaikka vaatteille ei ole paikkaa, ne voi vaikka olla lattialla.

Sain viimein hommattua kirpputorilta meille vaatekaapin johon saan lasten vaatteet.

Enköhän mä tuon sian joskus jätä kun tarpeeksi tästä itse voimaannun!

Mun mielestä kuulostaa siltä et miehesi sopisi paremmin asumaan vuokralle kuin omistusasuntoon.

Pakkoko tästäkin asiasta on itkeä palstalla ja kysyä että mikä on paras tapa kyykyttää miestä? Eikö näistä asioista voi puhua siellä kotona? Ja jos jälki ei miellytä niin aina voi tehdä itse.

Pitääkö oikeasti AINA käydä täältä kysymässä että miten pitää kommunikoida parisuhteessa yksinkertaisista asioista?

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28993445:
Pakkoko tästäkin asiasta on itkeä palstalla ja kysyä että mikä on paras tapa kyykyttää miestä? Eikö näistä asioista voi puhua siellä kotona? Ja jos jälki ei miellytä niin aina voi tehdä itse.

Pitääkö oikeasti AINA käydä täältä kysymässä että miten pitää kommunikoida parisuhteessa yksinkertaisista asioista?

Mun mielestä tässä tapauksessa (ja suhteessa) mies kyllä kyykyttää naista: tekee työn huonosti ja sitten haukkuu naisen siitä. Tollainen on todella tyypillistä ja vie naiselta suhteellisuudentajun. Viittaan ihan tähän otsikkoon, jonka kysymys on ulkopuoliselle naurettavan tyhmä ja vastaus niin itsestäänselvä, että koko aloitus tuntuu provoilulta...

Mulla taas poika kylppäriä laatottaessaan viilas oikeen viimesen päälle saumat ja muut. Lattiakaivostakin piti ottaa kuva, kun se tuli niin hienosti.

Se on luonteeltaan semmonen, että kaikki pitää olla just eikä melkein (toisin kuin äitinsä) ja kyllähän ne nyt hyvältä näyttää.

En tiedä onko tätä jo joku täällä päivitellyt, mutta laatat saa tasaisin välein käyttämällä saumaristiä ja se laatoitettava ala on mitoitettava niin, ettei tule yllätyksiä leikattavien laattojen kanssa. Muutenkin työ on suunniteltava, että tiedetään miten paljon on leikattava ja mihin ne leikatut laatat asettuvat.

Sitten toisekseen: jos mies on huono remonttihommissa, opettele tekemään itse. Tuokaan työ ei vaadi maisterin papereita, hieman vaivaa ja aikaa vain. Monet naiset kuvittelevat, että miesten työt ovat vaikeita, mutta eivät ne ole. Naiset eivät tahdo opetella niitä, koska ne ovat usein sotkuisia ja joskus (melkoisen harvoin) niin raskaita, etteivät naiset niihin pysty tai eivät yksinkertaisesti halua hikoilla tahroja vaatteisiinsa. Minäkään en ole erityisen taitava noissa hommissa, mutta olen silti tehnyt niitä ja tiedän osaavani sen verran mitä on hyödyllistä osata. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin uusavuttomuus ja laiskuus.

Lyhyesti: jos et tahdo korjata miehen jälkiä ja valittaa tämän tekemästä työstä, TEE TYÖ ITSE.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28993671]Mitäs jos ihan itse laittaisit ne laatat sinne lattiaan. Miehesi voisi sitten vaihteeksi huutaa sinulle.[/QUOTE]

Taitaa mies huutaa joka tapauksessa, laittoi ne laatat kuka tahansa ja miten tahansa :D

En tiedä onko tätä jo joku täällä päivitellyt, mutta laatat saa tasaisin välein käyttämällä saumaristiä ja se laatoitettavasta ala on mitoitettava niin, ettei tule yllätyksiä leikattavien laattojen kanssa. Muutenkin työ on suunniteltava, että tiedetään miten paljon on leikattava ja mihin ne leikatut laatat asettuvat.

.

Tässäpä se laatoituksen ydin. Ja lisään vielä, että jos laatat olivat tulossa takan eteen voi laatoituksen aloittaa keskiviivalta. Siis viivasta lähdetään latomaan molempiin reunoihin päin ja leikataan sitten ne reunaan jäävät sopimaan jäljellä olevaan tilaan. Ammattilaiset toimivat niin ja siten tunnistaa vieraissakin taloissa osataanko laatoittaa.

Tai sitten voit tosiaan miettiä laatoista kuvion yms.

En tiedä onko tätä jo joku täällä päivitellyt, mutta laatat saa tasaisin välein käyttämällä saumaristiä ja se laatoitettavasta ala on mitoitettava niin, ettei tule yllätyksiä leikattavien laattojen kanssa. Muutenkin työ on suunniteltava, että tiedetään miten paljon on leikattava ja mihin ne leikatut laatat asettuvat.

Sitten toisekseen: jos mies on huono remonttihommissa, opettele tekemään itse. Tuokaan työ ei vaadi maisterin papereita, hieman vaivaa ja aikaa vain. Monet naiset kuvittelevat, että miesten työt ovat vaikeita, mutta eivät ne ole. Naiset eivät tahdo opetella niitä, koska ne ovat usein sotkuisia ja joskus (melkoisen harvoin) niin raskaita, etteivät naiset niihin pysty tai eivät yksinkertaisesti halua hikoilla tahroja vaatteisiinsa. Minäkään en ole erityisen taitava noissa hommissa, mutta olen silti tehnyt niitä ja tiedän osaavani sen verran mitä on hyödyllistä osata. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin uusavuttomuus ja laiskuus.

Lyhyesti: jos et tahdo korjata miehen jälkiä ja valittaa tämän tekemästä työstä, TEE TYÖ ITSE.

Näin.

Äitini on laatoittanut lapsuudenkodissani kaikki huoneet, osaa maalata seinät, tapetoida tms. Ja ei tosiaan mitään koulutusta. Ihan itseoppinut. Itsekin osaan maalata ja siihen tarvinnut mitään muuta kun oikeat maalausvälineet. Laatoituskin näyttää suhteellisen helpolta, mutten ole kokeillut.

Yhteistyössä