Teinkö virheen kun en mennyt apuun, vaikka kuulin avunhuutoja ja näin mitä näin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerran nuori - nyt en enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerran nuori - nyt en enää

Vieras
Kun me asuimme vielä kerrostalossa, yhtenä yönä heräsin siihen, kun nainen huusi APUA rappukäytävässä. Kuulin muutakin meteliä. Katsoin ovisilmästä ja näin miehen hakkaavan naista. Soitin heti poliisille. Poliisilla kesti ja kesti. Nainen huusi ja vaikeroi ja mies jaktoi mukilointiaan. Katsoin välillä ovisilmästä ja mietin mitä tehdä, mutta en uskaltanut mennä väliin. Minulla pieni lapsi nukkui asunnossamme.

Myöhemmin sain kuulla, että tuo nainen vammautui tuossa pahoinpitelyssä eikä vieläkään ole entisellään :(

Poliisit tuli kyllä aikanaan, mutta siinä kesti, nainen lähetettiin sairaalaan ja oli siellä pitkään huonossa kunnossa.

Et tehnyt väärin. Soitit kuitenkin apua. Ei sitä tiedä mitä mies olisi sinulle tai lapsellesikin jopa tehnyt, jos olisit ovesi aukaissut. Oli se varmaan kamalaa, mutta koska sinulla lapsi asunnossa, et mielestäni voinut muuta..

En mä ainakaan menisi tuollaiseen tapaukseen väliin, siinä voi saada itse vaikka puukosta. Koskaan kun ei tiedä. Joten ihan samalla lailla olisin toiminut, soitto hätäkeskukseen ja ilmoitus että kohta tuo nainen kuolee tuohon hakkaamiseen.

Itse en olisi uskaltanut mennä väliin.. Vaikka kauheaa tuo on, niin kyllä sitä silti tulee itse miettineeksi itseään ja sitä nukkuvaa lasta. Mitäs jos mies olisi hakannut sinutkin ja lapsi jäänyt yksin asuntoon vailla äitiä.

Kumma että poliisin tulossa kesti niin kauan!
Toivottavasti nainen paranee vielä!

Mielestäni et tehnyt virhettä. Sinä teit voitavasi. Mitä olisit mahtanut miehelle, jos hän olisi päättänyt käydä sinunkin kimppuusi. Sinulla on oikeus suojella itsesäsi. Soitit apua ja muuhun et ole tuossa tilanteessa velvollinen, eikä kukaan voi sinua syyttää ettet tehnyt parastasi.

Jos olisit mennyt väliin, olisit pahimmassa tapauksessa tullut itse hakatuksi ja kaupanpäälle saanut vielä syytteen väkivallasta, ei suomessa saa toista puolustaa :(

Oikein toimit kun soitit apua. En minäkään väliin menisi, enkä kyllä uskaltais oven läpikään huudella. Kerran teininä olin siskoni asunnolla kaverini kanssa yötä, herättiin mekkalaan ja katsoin ovisilmästä, kun eräs mies meni naisystävänsä asuntoon oven läpi, parissa minuutissa. Silloin ei ollut edes kännyköitä eikä siskolla puhelinta, että olis voinu apua soittaa.

Olisiko se ollut parempi, jos uhreja olisi ollut kaksi/kolme? Jos olisit mennyt väliin, olisi ollut itselläsikin suuri riski vammautua tai jopa lapsesi jäädä ilman äitiä.

Aina ei valitettavasti voi tehdä enempää. Et sinä ollut syyllinen vaan se pahoinpitelijä, teit oman osuutesi soittamalla poliisit, muu ei ollut siinä tilanteessa järkevää.

Itse olen huutanut rappukäytävään apua. Kukaan ei auttanut. kerran yön aikana kävi joku naapuri hakkamassa oveamme ja huusi "Vitun hullu anna sen olla!" Mut siitäkös mies sai vaan pökköä pesään...

aika pelottavaa että niin monilla on koira jonka voi laittaa tommoseen väliin :/

ja aplle et tehnyt väärin, ymmärrän kyllä että mietityttää, mutta en olisi itsekään uskaltanut

[QUOTE="Kika";24595601]Itse olen huutanut rappukäytävään apua. Kukaan ei auttanut. kerran yön aikana kävi joku naapuri hakkamassa oveamme ja huusi "Vitun hullu anna sen olla!" Mut siitäkös mies sai vaan pökköä pesään...[/QUOTE]

Mutta siis niin, piti vielä tuohon viestiini lisätä.. oikein teit kun soitit poliisit. Ei siihen oikein väliin uskalla mennä.

Joo mutta jos kerran poliisilla kesti ja kesti, olisit voinu soittaa hätäkeskukseen uudestaan ja sanoa että tosi kyseessä! Mistäs ne kytät voi tietää onks tavallinen perheriita vai ollaanko jotain tappamassa.

Joo mutta jos kerran poliisilla kesti ja kesti, olisit voinu soittaa hätäkeskukseen uudestaan ja sanoa että tosi kyseessä! Mistäs ne kytät voi tietää onks tavallinen perheriita vai ollaanko jotain tappamassa.

Nii. Sitä voi naapurina sanoa että tätä ei tapahu muuten, eka kerta. Toki jos kytät muualla hommissa ja resurssit on mitä on nii minkäs sille voi...

Yhteistyössä