Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei @Mariamimi kyllä tosiaan jaksaa koetella 😔 Jaksamista ja toivottavasti saat polyypin pian pois ja hoidot jatkumaan 🙏🏼

Itselläni alkoi tänään uusi kierto ja ultra varattu ensi perjantaille. Letrot alkavat sunnuntaina. Ukkini menehtyi tällä viikolla ja järjestelen hautajaisia ja on ihan kauhea olo 😔 Mietin lykkäänkö hoitoa, mutta sanoin hoitajalle tänään että toisaalta tuntuu hyvältä saada muutakin ajateltavaa ja on jotain toiveikkuutta kaiken keskellä.

Voi kurjuus, kylläpä teitä kaikkia nyt koetellaan 💔

Voimia pohdintoihin @haaveillen niin toivoisin että vielä on mahdollisuuksia ja keinoja käytettäväksi ❤️

@Mariamimi hyvä, että tmp on mahdollista järjestää niinkin pian ❤️

@Annika88 otan osaa ❤️ Niin kamalasti tapahtuu elämässä myös hoitojen ulkopuolella, varmasti raskasta, jos rinnalla kulkee muutakin surua. Voimia ❤️

Otan osaa, @Annika88 ❤️ ja voimia hautajaisten järjestelyyn! Mäkin luulen että päätös olla lykkäämättä hoitoja oli kuitenkin oikea, ainakin mulle se luullakseni olisi tuossa tilanteessa.

@Iik88 hyvä että asiat menee eteenpäin, toivotaan ettei ilmenisi mitään mikä hidastaa asioita entisestään. ❤️

@haaveillen hienoa kuulla että kesä on ollut toipumisen aikaa, ja että tuntuu että olisi mahdollista saavuttaa rauha myös lapsettomasta elämästä. Tuo pohdintahan itsellänikin saattaa kolkutella niin hyvä lukea siitä kokemuksia. Toivotaan silti, että saatte neljännen kierroksen, jos niin on tarkoitettu ❤️

ON: Mulla on ollut tällä viikolla joku mysteerimahatauti johon liittyi kuumettakin yhtenä päivänä. Klinikan mukaan se ei haittaa näytteenottoa ma kunhan ehdin toipua oireista. Itseäni tietysti mietityttää että kun siinä nyt immunologisia juttuja testataan niin entä jos nyt sitten onkin kuitenkin immunologisesti erilainen tilanne kuin yleensä ja tulos on siksi harhaanjohtava. En kyllä siis suurin surminkaan haluaisi että näytteenotto lykkääntyy ja ymmärrän että jos kuume jaksoi just ja just hetkeksi nousta niin ei mun immuunijärjestelmää tuo tauti nyt ihan hirveästi hetkauttanut.
Kuulen ma myös miten seuraavan siirron kanssa tehdään. Menkkojen alkuahan voi ainakin mun logiikan mukaan lykätä Primolutilla jotta näyte ehditään vastata.

Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🦋 Mariamimi /41/toinen (1. yhteinen)/Viro/ lahjasolut. 2x IVF omilla soluilla ja 4 x PAS lahjasoluilla Suomessa. Lisätutkimuksissa löydetty piilevä endometrioosi, krooninen endometriitti ja hydrosalpinx (kummatkin munanjohtimet poistettu).

🦋 Haaveillen / 34v / esikoinen toiveissa / endometrioosiperäinen lapsettomuus / 1. ivf 2 kemiallista raskautta / 2. ivf 1 tulokseton siirto / 3. ivf ei alkioita / 4. ivf kysymysmerkkinä tehdäänkö vai lopetetaanko hoidot / TYKS

🦋 näännä / 39 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/kumppanuusvanhemmuus/IVF

🦋 MyMa / 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. Hoidot päättyneet.

🦋 Kerttumaaria /39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus

🦋 Annika88 /37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus

🦋 Tiuhti92 /33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia

🦋 Siili88 / 37 / ensimmäinen / tyks /IVF-jonossa/selittämätön lapsettomuus

🦋 Haaveistatotta91 / 34v/4.lapsi/ Ovumia/ 5. ICSI 05/2026. Miehestä johtuva lapsettomuus ja omissa munasoluissa todennäköisesti myös vika. Ya 01/22

🦋 Iik88/37v/toinen/tays/lahjamunasolu ivf/4 siirretty, 2 pakkasessa.

*Haikara matkalla*

🕊️Toivoton vierailija / 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa

🕊️Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ 1. IVF ja tuoresiirto + / LA 8/26

🕊️Lilja93 /32/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi, 2.IVF josta pakkasessa 9 blastoa, 5-6 päivän ikäisiä. LA 4.10.2026

🕊️ pienitoiveemme / 36/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3x, IVFx1 (tulokseton), ICSIx1. 2. Siirto+

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle tai muokata tietojasi, kopioi teksti, lisää/muokkaa viestiin omat tiedot ja julkaise.

Viimeksi muokattu:
@tasaraha jos jaksat niin mulle vois päivittää seuraavan tekstin

Haaveillen / 34v / esikoinen toiveissa / endometrioosiperäinen lapsettomuus / 1. ivf 2 kemiallista raskautta / 2. ivf 1 tulokseton siirto / 3. ivf ei alkioita / 4. ivf kysymysmerkkinä tehdäänkö vai lopetetaanko hoidot / TYKS

• Tykkää
Reactions: tasaraha
Eihän ton nyt taas luulis olevan tottakaan😭😭😭 Oon tosi pahoillani, kyllä varmasti on jaksaminen koetuksella kun jo melkein aattelis että on niin paljon vastoinkäymisiä ollu ettei luulis voivan enää lisää ilmaantuakaan😭

Mitenkään lääkäreiden ammattitaitoa kyseenalaistamatta mutta onko se nyt ihan varma se polyyppi? Mun kaverilla lykkäänty alkionsiirto kun yhtäkkiä juuri limisultrassa oli joku pieni polyyppi, (alle 1 cm ja Suomessa sanottiin ettei haittaa siirtoa mutta ulkomaan klinikka sanoi etteivät siirrä ennen kuin on poistettu) sitten tämä kaveri päätyi poistoon Suomessa ja meni sinne lääkärille joka niitä poistoja siihen monen tonnin hintaan tekee ja tämä lääkäri teki jonkun ”keittosuolatutkimuksen” niin ei näkyny polyyppia enää ja taas seuraavassa kierrossa kaveri suuntasi limisultraan ja taas muka näkyi se polyyppi siellä ja kaveri meni uudelleen taas sille lääkärille joka niitä poistoja tekee ja taas tehtiin se ”keittosuolatutkimus” ja taaskaan sitä polyyppia ei näkynyt vaikka se oli tosiaan muka kaksi eri lääkäriä nähnyt niissä limisultrissa, noh lopulta siinä todettiin sitten että ei siellä mitään polyyppia ole vaan on joku ”kohdun ryppy tai mutka” siellä joka näyttää ihan polyypilta😩 Kaveri pääsi sitten siirtoon ja plussa ja vauva tuli<3.

Noh sulla ehkä tuo isompi ja selkeämpi että jospa on ihan oikea polyyppi mutta tuli vaan mieleen tämä polyyppitarina kun kyllä nää hoidot aina on tällasia että kaikkea mahollista tulee kyllä vastaan.
Mä ekan lääkärin näkemyksen kieltämättä ensin vähän kyseenalaistin, mutta aloin uskoa kun omakin lääkäri sen ilmeisesti näki 🧐 Lääkäri antoi myös vaihtoehdoksi odottaa seuraavaan kiertoon ja ultrata jälleen, ja mikäli polyyppi siellä edelleen olisi, varata vasta silloin aika hysteroskopiaan. Jotenkin se 500€ tähystyksestä tuntuu järkevältä, sen sijaan että laittaisin Suomessa 200-300€ ultraan ja silti siihen päälle todennäköisesti tarvitaan kuitenkin vielä se tähystys. Ois ainakin otettu varman päälle ja pääsisin nopeasti eteenpäin. Ajatus siirron siirtymisestä taas kuukaudella lisää stressaa, kun en koskaan ajatellut roikkuvani hoidoissa vielä tässä iässä 😩

@haaveillen mukava kuulla sun kuulumisia. Raskaita prosesseja käyt läpi. Kuulostaa hienolta, että olet pystynyt myös nauttimaan elämästä ja näkemään hyviä puolia lapsettomassa elämässä ❤️ Toivon että saatte vielä sen neljännen kierroksen, ettei tarvitsisi jossitella tulevaisuudessa.

Mä olen tässä samalla tehnyt myös jo jonkinlaista luopumisen prosessia ja toivon vaan saavani hoidot päätökseen, oli lopputulos mikä tahansa. Tämä hoito- ja lapsettomuuskuplassa eläminen alkaa käydä todella raskaaksi.

@Annika88 osanottoni ja voimia surutyöhön ❤️

Yhteistyössä