teinköhän pahan virheen :( (raskaudesta kertominen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Olen juuri plussannut ja suurin piirtein kaikille olen kertonut. No nyt tätä palstaa lukiessani tuntuu että keskenmeno on enemmän kuin todennäköistä näin aikaisilla viikoilla, ja nyt kadun, että menin kaikille kertomaan :( Mitä jos käykin pahasti, miten sen sitten kaikille kertoo?
Koska te olette kertoneet raskaudesta muille?

Nt-ultran jälkeen. Kävin varhaisraskauden ultrassa niin, että äiti oli lapsenvahtina esikoiselle. Se luuli että mä olen koulussa :kieh:

Edellinen raskaus oli kohdunulkoinen, siksi en halunnut kertoa kenellekään.

No minä kuulutin lähes kaikille ja kesken meni. Eipä siinä sen kummempia, ei se minusta ollut mitenkään noloa ilmoittaa, ettei mitään vauvaa olekaan tulossa.

JOS vielä joskus tulen raskaaksi, en aio kertoa heti, helpommalla pääsee.

Mä olen kertonut sellaisille läheisille aina heti ja silloin olen myös voinut luottaa heidän tukeensa keskenmenon saadessani. Olisi ollut esimerkiksi hirveätä olla häissäni keskellä keskenmenoa, elleivät kaikki läheiset olisi tienneet siitä ja ymmärtäneet mun ehkä hieman apean olemuksen.

En nyt mihkään facebookiin, mut kavereille ja vanhemmille ja sitä kautta levinny koko suvulle...Ja nyt vasta 6+ viikot. Kertokaas miten todennäköistä on saada keskenmeno ja miten sitte asiasta muille kertoisi jos niin sattuisi käymään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En nyt mihkään facebookiin, mut kavereille ja vanhemmille ja sitä kautta levinny koko suvulle...Ja nyt vasta 6+ viikot. Kertokaas miten todennäköistä on saada keskenmeno ja miten sitte asiasta muille kertoisi jos niin sattuisi käymään?

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66 Tuossa tuollainen taulukko.:)

Mitä pahaa siinä on, että kertoo heti ja jos menee kesken, niin ainakin ihmiset ymmärtävät miksi olet alamaissa, surullinen ja masentunut. Etkä ollenkaan oma itsesi.

Kyllä mä kerroin alusta asti melko monelle. Mitäpä sitä salamaan. Keskenmenostakin varmasti olisin samoille ihmisille kertonut. Eikä mun pahoinvointia olisi mitenkään voinut salata.

No ei kai se keskenmeno kertomisesta käynnisty. Jos halusit kertoa ihmisille, mitä pahaa siinä on? Itekin oon kertonut, en nyt toki koko maailmalle vielä mutta en jaksa salaillakaan, kun olo on niin huono ja ihmiset kummastelee. Nyt menossa 10. viikko ja varhaisultran jälkeen 8. viikolla uskalsi jo aika monille kertoa, kun tiesi, että siellä on ihan oikeesti joku. Voihan mitä vaan tapahtua myöhemminkin, ihan yhtä lailla oon keskenmenostakin kertonut niille, jotka on raskaudesta tienneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Muumibuumi:
Mitä pahaa siinä on, että kertoo heti ja jos menee kesken, niin ainakin ihmiset ymmärtävät miksi olet alamaissa, surullinen ja masentunut. Etkä ollenkaan oma itsesi.

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos niin haluaa tehdä. Mä koin itse ajatuksen tasolla helpommaksi kertoa vasta sitten "olin paksuna, meni kesken".

Ihmiset on erilaisia.

No ei se keskenmeni nyt NIIN todennäköistä ole. Korjaile nyt vähän vaikka asiaa kertomalla, että "enhän siis ole vasta kuin IHAN alkuraskaudessa" ja "toivotaan, että kaikki menee hyvin".

Yhteistyössä