teinköhän pahan virheen :( (raskaudesta kertominen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elämäänhän kuuluu sekä ilot että surut. Tukijoukot ovat tarpeen jos keskenmeno sattuisi tulemaan. Minä kerroin heti plussattuani läheisimmille ihmisille, työnantajalle vasta kun keskenmenoriski oli pienempi, oliko se nyt rv 12 vai 16...

Rv 4+3 tein positiivisen testin ja tikku kädessä soitin äidilleni, isä ja pikkuveli kuuli siinä samalla.
Ekan ultran rv 7 jälkeen kerrottiin vauvan isän vanhemmille.
Töissä kerroin työkavereille myöskin heti.
Tätä raskautta oli toivottu niin kauan, että moni eli hengessä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Muumibuumi:
Mitä pahaa siinä on, että kertoo heti ja jos menee kesken, niin ainakin ihmiset ymmärtävät miksi olet alamaissa, surullinen ja masentunut. Etkä ollenkaan oma itsesi.

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos niin haluaa tehdä. Mä koin itse ajatuksen tasolla helpommaksi kertoa vasta sitten "olin paksuna, meni kesken".

Ihmiset on erilaisia.

Hankala juttu. Omalla kohdallani oli tosi vaikea kertoa raskaudesta surullisen raskauden jälkeen. Kerroin ihmisille vain, että olen raskaana, odotellaan nyt miten tässä käy. Nyt olen rv20 ja edelleen varauksella ja pelko perseessä mennään :/ Mutta toisaalta ymmärrän, että jos ei ole aikaisemmin sattunut mitään, niin ei sitä niin osaa pelätäkään.

Ekasta kerroin kans tyyliin kaikille lähimmille,tuli keskenmeno jo RV5+jotain...toisesta en tiennyt itsekkään vasta kun olin RV12 ja kolmannesta kerroin ihan parille lähimmälle ystävälle kun olin roskishaamun tehny,muille vasta RV12 niskapoimun jälkeen...

1. raskaus: kerrottiin läheisimmille (vanhemmat, sisarukset, parhaat ystävät) heti, muille ei kerettykään kertoa kun meni kesken rv12.

2. raskaus: kerrottiin edellämainituille heti, muille vasta rakenneultran jälkeen. Parille työkaverille oli kyllä pakko kertoa sitä ennen kun oksentelin töissä...

3. raskaus: samoin kuin edellisissä, eli vasta rakenneultran jälkeen yleiseen tietoon.

4. raskaus: päätettiin ettei kerrota kenellekään ennen kuin raskaus on turvallisemmilla viikoilla. Alkoi kuitenkin vuodot rv6 ja silloin kerroin siskolle päällä olevasta keskenmenosta koska oltiin heillä joulua viettämässä ja halusin vähän selittää omaa fiilistäni.

5. raskaus: mies kertoi omille lähisukulaisilleen heti, samoin yksi tuttavapariskunta sai tietää jo muutama päivä plussan jälkeen. Omille läheisilleni kerroin joskus rv 8-10 paikkeilla. Muuten alettiin kertoa ihmisille pikkuhiljaa np-ultran jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Kerroin heti plussattua aika monelle, eli joskus viikolla 5-6.. Ei kyllä mitenkään ois pysynyt salassa edes ekaan ultraan asti, oli jo sen kokoinen maha siinä vaiheessa.

kerroithan jo siinä vaiheessa että se ei oo aviomiehes vaan syrjähyppys siemenestä?

Yhteistyössä