teinkös nyt väärin vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 8kk on flunssassa. Hirveästi räkää, yskii pahasti ja aamulla oli lämpöä. Ei oikein tahdo nukkua sisällä. Kaks kertaa olen jo nukuttanut sen sisälle ja nukkui n.30min ja nyt kun ulkona on enää pakkasta -13c niin pakkasin tytön vaunuihin ja laitoin fleece-viltin vaunujen päälle. Niin ja tuo tytön lievä lämpö on jo laskenut.

Äitini tuossa soitit ja piti melkoisen ripityksen puhelimessa kun kuuli että tyttö nukkuu ulkona.

Et tehnyt väärin. Mulle lääkäri on sanonut että flunssaisen lapsen voi hyvin laittaa ulos jos on kerran siellä tottonuut nukkumaan, eikä ihan hirveässä kuumeessa ole. Totakai on parempi että lapsi saa nukuttua, kuin että kipeänä joutuu vielä kärsmään väsystäkin. Raikasta ulkoilmaa on flunssaisen helpompi hengittää.

Ulos minä olen aina laittanut flunssaisen nukkumaan ja hyvin on nukkunut siellä. Raittiissa ilmassa on helpompi hengittääkin.
Ja meille on saatu astman lievitysohjeeksikin että lääkettä ja ulkoilmaa, niin johan helpottaa.

Että et ole tehnyt mitään väärin. :)

näin mullekin neuvottiin neuvolassa: flunssaisen vauvan voi laittaa ulos nukkumaan tai mennä vauvan kanssa ulos muuten vain, jos vauva on vaunuissa. taaperon kanssa eri asia, koska ei malta pysyä paikallaan.

eli ihan oikein olet toiminut.

Kiitos! Näin sitä itsekkin järkeilin ja tuo viltti on edessä että hengitysilma ei olisi liian kylmää. Rupesi vain epäilyttämään kun sain melkoisen saarnan aiheesta. :)

just laitoin flunssaisen lapsen 10kk ulos, hyvin puettuna tietenkin ja vaunut suojattu. Ei nuku hänkään sisällä vaikka mitä tekee (muuta kuin yöllä). Isovanhemmille on pitäny kans mun selittää ja selitää miks näin teen... Ja meillä kans lääkäri antanu "luvan" jo useamman kerran =)

Heh rupesi muuten itseäni ihan huvittamaan tämä keskustelu. Jossain muussa maassa kun näin toimisi niin saisi lastensuojelun kimppuunsa, täällä taas katsotaan kieroon jos lapsi nukkuu sisällä :D

Yhteistyössä