tekee mieli kookosta, mitä leipoisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Nyt olis etsinnöissä joku kookosherkku, ei haittaa vaikka olisi vähän suklainenkin, mutta päämakuna kookos. Mielellään pehmeitä ja suussasulavia :p

Olisko kellään mitään hyvää ohjetta?

Nyt kun sais niitä Ikean kookosleivoksia :p

Mä tein jouluksi kookoskakun, niin, että nesteeksi laitoin kookosmaitoa ja taikinan sekaan runsaasti kookoshiutaleita. Lisäksi "jauhotin" vuoan kookoshiutaleilla. Oli tosi hyvää ja mehevää.

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Mä tein jouluksi kookoskakun, niin, että nesteeksi laitoin kookosmaitoa ja taikinan sekaan runsaasti kookoshiutaleita. Lisäksi "jauhotin" vuoan kookoshiutaleilla. Oli tosi hyvää ja mehevää.

Niin ja tällä reseptillä, mutta ei mtn kaakauojauheita tms, koska tää ohje on tiikerikakkuun. Pelkkää vehnäjauhoa ja sitte kookoshiutaleitapaljon. Soveltamalla tätä ohjetta, oon saanut tehtyä tosi hyviä ja meheviä kakkuja. Siis niin, että nesteeksi välillä vaikka appelsiinimehua, tai tosiaan kookosmaitoa.

Ainekset

* 200 g voita tai margariinia
* 2 ½ dl sokeria
* 3 munaa
* 4 dl vehnäjauhoja
* 1 tl leivinjauhetta
* 1 dl kermaa tai maitoa
* 2 rkl kaakaota
* 1 rkl vaniljasokeria

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ruoka-ja-juoma/makeat-leivonnaiset/kookossuklaa/455279

thats it! tätä mä testaan.

Kiitos kaikille, ja lisääkin saa toki ehdottaa, ne voi käyttää myöhemmin :)

tuos ohjeessa ainaki toteutuu sun kumpainenki toive.. paljon kookosta + suklaata ja helppoki vielä

Yhteistyössä