Tekeekö kuivauskaapilla mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

all day long

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
1 251
0
36
Mies saisi tutun kautta sellaisen kuivauskaapin aikasta edulliseen hintaan, joten mietin pitäisikö nyt sellainen ostaa? Tekeekö sillä mitään?
Kuivausrummusta haaveilen (meillä siis ei ole) mutta ajaisko tuo kuivauskaappi saman asian?

Kuivauskaappi on siitä parempi, että pystyt siinä kuivaamaan kengistä lähtien kaikki märät ulkoiluvaatteet (ei Goretex) Mulla oli kun lapset olivat pieniä ja olin oikein tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kuivauskaappi on ihan ok, koska siellä voi kuivata lähes kaikkea. Mutta koska vie aika pal energiaa ja tilaa, en ehkä haluis semmosta itelleni.

Viekö se enemmän kuin rumpu?

Silloin kun viimeks noin 10 vuotta sit tein vertailuja, niin silloin vei enemmän kuin rumpu. Uusimmista laitteista en tie.

uudet isot telkkaritkin on sähkösyöppöjä -moniko välittää? miten halvalla sen kaapin saisit ja pystyykö teil tosiaan sellasen asentaa? Mun mielestä nää on olennaiset kysymykset. Yhessä opiskelupaikassa oli kuivauskaappi ja oli se ainaki ahkerassa käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
No mä en ottais tollasta sähkösyöppöä kotiini.
Kuivuu ne pyykit ilmanki.

Meillä 6 henkeä perheessä, mikäli pitäisi narulla kuivatella pyykit niin meillä olisi varmaan 10 telinettä ja koko kämppä ihan homeessa. Meillä siis kuivausrumpu aivan ehdoton.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu:

Meillä 6 henkeä perheessä, mikäli pitäisi narulla kuivatella pyykit niin meillä olisi varmaan 10 telinettä ja koko kämppä ihan homeessa. Meillä siis kuivausrumpu aivan ehdoton.

Ei se home tule edelleenkään siitä, että sisällä kuivataan pyykkejä!
Homevauriot lähtee seinän sisältä, rakenteista, ei siitä mitä sisällä kuivataan.

Homevauriot lähtee seinän sisältä, rakenteista, ei siitä mitä sisällä kuivataan.

Kyllä meillä alkoi tulla pintavaurioita liiallisen ilmankosteuden takia kun kuivasimme pyykkejä sisällä. Tämä ongelma poistui vasta iv-koneen asentamisen jälkeen!!!

http://www.martat.fi/neuvonta/kodinhoito/pyykki_puhtaaksi/koneellinen_pyykinkuivaus/ Esim. tuolla on tietoa pyykinkuivauksen energiankulutuksesta. Huomioikaahan, että myös narulla kuivaaminen vie energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja toisaalta:
uudet isot telkkaritkin on sähkösyöppöjä -moniko välittää? miten halvalla sen kaapin saisit ja pystyykö teil tosiaan sellasen asentaa? Mun mielestä nää on olennaiset kysymykset. Yhessä opiskelupaikassa oli kuivauskaappi ja oli se ainaki ahkerassa käytössä.

Satasen siitä pyytäisivät. En tosiaan ole kovin perehtynyt, että miten se asennetaan, enkä itseasiassa tiedä onko kovinkaan uusi, että viekö sitten kauheena energiaa. Pitää sanoa miehelle että huomenna kyselee siitä koko masiinasta tarkemmin.

Kuivauskaappi on ihan ok, koska siellä voi kuivata lähes kaikkea. Mutta koska vie aika pal energiaa ja tilaa, en ehkä haluis semmosta itelleni.

Viekö se enemmän kuin rumpu?

Silloin kun viimeks noin 10 vuotta sit tein vertailuja, niin silloin vei enemmän kuin rumpu. Uusimmista laitteista en tie.

Minä tässä googlasin noita kulutuksia, ja tehot on kyllä aika samat kaapissa tai rummussa. Esim joku Siemensin mallin teho oli 3kW ja esim meidän ison kaapin 2kW. Kysymys on siis, kuinka nopeasti vaatteet kuivuvat ja millaisen tehon ne tarvitsevat

Kaappiin voi ripustaa vaatteet kuivumaan ja jättää oven auki -> kulutus "0". Tämän jos tekee rummulla, niin homma ei toimi ihan samoin
Mulla kaapillinen tavaraa kuivuu samassa ajassa kun uusi koneellinen tulee (ei täydellä teholla tarvita aina). Kulutus silloin lienee ihan sama kuin nopeammassa rummussa. Mulla kuluu enemmän aikaa, mutta tehot on pienemmät siis.

Ei kyllä aina. Kyllä esim kosteus, joka ei pääse huonetilasta poistumaan, aiheuttaa ongelmia. Esim kosteat tilat. Toki jossain kerrostalossa, jossa on muutenkin kuiva ilma, niin pyykit ovat hyväksi. Mutta kosteammassa okt:n kellarissa ei aina niin hyvä juttu (siis suurilla kuivatusmäärillä).

Yhteistyössä