Tekeekö oikea ystävä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä 5 lasta, osa heistä koulussa ja osa kotihoidossa. Nuorin lapsi yli 3v., eletään vain miehen palkkalla(mies vuorotyössä).
"Ystävällä" on kaksi lasta, nuorin täyttii vuoden. Hän on tehnyt ensimmäisen lapsen kanssa niin että ennen kun lapsi oli vuoden ikäinen läksi töihin.

Vuosi sitten ystävä kysyi milloin lähden töihin, vastasin etten vielä tiedä. No, tänä vuonna ostettiin kämpän ja taas tuli kysymys milloin lähden töihin, vastasin vaan, että sitten kun olen järjestännyt omat asiat. Käyn jatkuvasti, sanotaan vikkottain sairaaloissa omeissa ja lasten tutkimukseissa. Enpäs usko että työnantaja katsoo hyvällä kun työntekijä vaan kirjoilla yrityksessa. Eli omaa aikaa menee tähän, lisäksi lasten päivittäiset harrastukset (eri päivät eri lapset). Eli tekemistä riittää.

Viimeisen keskustelun jälkeen yhteydenpito väheni. Kaupungissa törmättiin, mutta kyseinen "ystävä" ei edes tervehtynyt.

Voiko joku tosiaankin heittää ystävyyden vikeen jos toinen menee omien suunnitelmien mukaan!?

Outoa käytöstä ystävältäsi, jos välit katkaisee tuosta syystä. Mutta ehkäpä hän on niin katkera, että pärjäätte, vaikka sinä et ole töissä. Ehkä hänkin olisi halunnut olla pidempään, mutta jostain syystä oli pakko mennä töihin.

Ei minulla ole pulaa kavereistä tai ystävistä, mutta kuitenkin jäin ihmettelemaan tämän"ystävän" toiminnan. Ollaan oltu kouluajoista hyveissä väleissä ja yhtäkkiä menee näin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Outoa käytöstä ystävältäsi, jos välit katkaisee tuosta syystä. Mutta ehkäpä hän on niin katkera, että pärjäätte, vaikka sinä et ole töissä. Ehkä hänkin olisi halunnut olla pidempään, mutta jostain syystä oli pakko mennä töihin.

Voi kuule, minun pitäisi olla katkera kun hänen mies ansaitsee 2 kertaa isompaa palkkaa kun minun mies. Hän vaan ei halunnut olla lasten kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Voi kuule, minun pitäisi olla katkera kun hänen mies ansaitsee 2 kertaa isompaa palkkaa kun minun mies. Hän vaan ei halunnut olla lasten kanssa kotona.

No ehkä hän sitten on sellainen uraäiti, joka ei ymmärrä että joku haluaa olla pitkään lasten kanssa kotona. Monestihan ihmiset ymmärtävät vain sen oman ratkaisunsa, muut eivät voi toimia toisin, ja jos toimivat, niin semmosten kanssa ei sit vaan voi olla enää kaveria ollenkaan...

Eihän sen nyt pitäisi olla mitenkään ystävältäsi pois, vaikka oletkin kotona? Kyllä mäkin ystäviltäni aina kysyn, että oletko jo lähdössä töihin vai jatkatko kotona, mutta kysyn ihan vain kysyäkseni, ilman mitään taka-ajatuksia. Vähän niin kuin kyselisin, että onko viikonlopuksi mitään suunnitelmia. Ja jos joku on vuosia kotona, ei se multa pois ole. Hienoa, että on vielä äitejä, jotka jaksaa olla kotona. Musta siihen ei ollut :/ .

No, ehkä se sun ystäväsi tuli siihen tulokseen, ettet sä pidäkään häntä omana ystävänäsi. Jos kerran olet vaan mutissut, että sitten kun olet asiasi järjestänyt. Oiskohan kyse nyt kuitenkin siitä, ettet ole itse ystävällesi selittänyt, miten sinulla menee aikaa lasten asioihin, ja ettei siis töihin paluu ole tilanteessanne järkevää...

Välien viilenemisestä en osaa sanoa mitään, mutta monestihan toi "milloin menet töihin" -kysymys kuuluu pelkkään smalltalkiin. Kysytään sitä, kun ei muutakaan kuulumisia nyt just osaa kysyä. Ei niissä kysymyksissä aina ole takana toisen valintojen arvostelu ja moittiminen.

Yhteistyössä