teki mieli käskee yks äiti pois kerhosta tänään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Se oli tullut kerhoon 1v lapsen kanssa jolla oli kova nuha. Koko ajan valui kummastakin sieraimesta keltainen räkä. Jota äiti sitten kyllä pyyhki usein. Mutta silti taapero imi kaikkia leluja yms ja tartutti flunssansa varmasti kaikkiin 20lapseen jotka kerhossa oli.

Mitä teette tällaisessa tilanteessa?
Mun teki mieli mennä sanomaan että: Miksi olette tulleet sairaana kerhoon tartuttamaan nuhan 20lapseen? Mutta en sitten kehdannut perisuomalaiseen tapaan sanoa mitään. Mulkoilin vain...

No mikäs sä oot ketään kerhosta poistamaan? samanlainen oikeus tällä kai on siellä olla ku sullakin.
Ja pidä vaan huoli ettei oma penskas imeskele niit leluja.

Tällaisena aikana on ymmärrettävä että joku saattaa tulla huomauttamaan. Meilläkin esikoinen käskettiin koulusta pois kun yski. Ensin mietin että jopas on, mutta sitten tajusin että pitkin alkanutta syksyä on kouluihin, työpaikoille ja julkisiin tiloihin virrannut ohjeita sikainfluenssan varalle, joten oikeinhan koulussa tekivät. Sitä ei vaan tule itse ajatelleeksi, kun on tottunut hoitamaan hommat vaikka kipeänä. Uudet ajat käsillä. Kyllähän tuollaisesta nykyään voi huomauttaa ihan asiallisesti.

Meillä oltiin 1,5v:n kanssa kerhossa viime viikolla ja nyt sitten olen tekstitellyt tuttujen äitien kanssa ja kaikilla on sama juttu: lapsi nuhassa ja kuumeessa, osalla (kuten minä) myös äidit nyt kipeänä. Hitsit, kun harmittaa tosiaan, että kerhoon oltiin tuotu kipeä lapsi tartuttamaan muita!!!!

Ei nuhaan kuole, lapset saavat niitä joka tapauksessa. Esimerkiksi kun menet kauppaan ja laitat lapsesi istumaan kärryjen lastenistuimeen, hän koskee kärryjen työntöaisaan ja työntää kädet suuhunsa tai sormen nenäänsä...

Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Olisin varmaan sanonut, että "onpas Annalla kova nuha, toivottavasti ei tartu meidän kultamussuun, kun olisi viikonloppuna paljon ohjelmaakin tiedossa."

Samassa kerhossa kävi viime keväänä äiti sellasen 2v:n kanssa ja kerran tällä äidillä itsellään sekä sillä tenavalla oli ihan älytön flunssa. Nenä punasena ja niisti sekä köhi kaiken aikaa. No tää äiti totes siinä niistämisen lomassa et voi kun on tää flunssa et toivottavasti ei nyt tartu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei nuhaan kuole, lapset saavat niitä joka tapauksessa. Esimerkiksi kun menet kauppaan ja laitat lapsesi istumaan kärryjen lastenistuimeen, hän koskee kärryjen työntöaisaan ja työntää kädet suuhunsa tai sormen nenäänsä...

Joo ei varmaan kuole ei, mutta esim. infektioastmaatikon perheessä se tietää pitkää sairastamista ja reissuja spiiralle sairaalaan sekä aika usein osastohoitoa. No ei kuole, mutta inhimillinen kärsimyksen määrä on aika runsas :haedwall:

No meillä saattaa nuha kestää viikkoja.. joten olis aika kurjaa olla vaan kotona. Mutta kyllä itsekkin muutaman ekan nuhapäivän olisin kotona ja katsoisin kehittyykö muuksi kuin vain nuhaksi.

Olimme kerran avoimessa pk:ssa ja äiti tuli kahden lapsen kanssa sinne, menivät samantein vessaan kun pienempi oli kakannut vaippaan. Jessus mikä löyhkä siitä kakasta lähti ja heti kyllä tajusin että kipeän lapsen kakkaa. Mitäs tämä äiti tekee, vaihtaa vaipan ja tulee iloisena leikkimään lapsensa kanssa. Vatsatauti saatiin siltä reissulta :headwall:

Mä en ole ikinä ymmärtänyt,miksi kaikkia nuhia pitää aina koittaa vältellä.Siinähän saa vastustuskyky hyvän harjoituksen pahemman varalle.Eihän se oo kun flunssa,oikeesti.Jos lapsi jaksaa,niin mitäs sitten.En jaksa välittää,nuhaa on AINA jossain jollaki liikkeellä,ois aika ankeeta elämää jos kaikkia sen takia välttelis.

Teillä ilmeisesti sairastetaan hyvin harvoin. Meillä lapset kerran kuukaudessa vähintään kipeänä ja yskä/nuha poikkeuksetta pitkittyy jatkuen 2-3 viikkoa. Eli meidänkö pitäisi kuumeisten päivien jälkeen pysyä torpassamme yskimässä, kun aina vaan nenät valuu? voihan tuota kokeilla ken tahtoo. Aluksi itse yritin ajatella myös muita ja pysyimme kotona. Tosin muutin tapaani, kun emme päässeet enään mihinkään, että näin...

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Joo ei varmaan kuole ei, mutta esim. infektioastmaatikon perheessä se tietää pitkää sairastamista ja reissuja spiiralle sairaalaan sekä aika usein osastohoitoa. No ei kuole, mutta inhimillinen kärsimyksen määrä on aika runsas :haedwall:

no voi haedwall. uskaltaako infektioastmaatikon kanssa liikkua sitten ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.

No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.

miten kakanhajusta voi päätellä onko kipeä?
meidän muksuilla esiintyy kaiken kirjon kakanhajuja ja ei kyllä vatsataudissa ole erikoisemmalta haissut.
laktoosivaiva esim aiheuttaa erityislaatuisen kamalan hajun, jospa oli se.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt,miksi kaikkia nuhia pitää aina koittaa vältellä.Siinähän saa vastustuskyky hyvän harjoituksen pahemman varalle.Eihän se oo kun flunssa,oikeesti.Jos lapsi jaksaa,niin mitäs sitten.En jaksa välittää,nuhaa on AINA jossain jollaki liikkeellä,ois aika ankeeta elämää jos kaikkia sen takia välttelis.

Päinvastoin. usemapi kun kaksi flunssaa vuodessa heikentää kuulemma vastustuskykyä olennaisesti. Eli flunssat ei todellakaan lisää sitä.

Lisäksi kun valvoo kolme vuorokautta flunssaisen ja kuumeisen lapsen kanssa itsekin kipeänä, ei todellakaan ajattele enää noin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä ilmeisesti sairastetaan hyvin harvoin. Meillä lapset kerran kuukaudessa vähintään kipeänä ja yskä/nuha poikkeuksetta pitkittyy jatkuen 2-3 viikkoa. Eli meidänkö pitäisi kuumeisten päivien jälkeen pysyä torpassamme yskimässä, kun aina vaan nenät valuu? voihan tuota kokeilla ken tahtoo. Aluksi itse yritin ajatella myös muita ja pysyimme kotona. Tosin muutin tapaani, kun emme päässeet enään mihinkään, että näin...

lisäänpäs vielä, että meillä lapset on astmaatikkoja

No kuka käskee kotona olla jos ei kuumetta ole?? Mutta pakkoko se on johonki kerhoon mennä :headwall: oletko kuullu ulkoilusta ikinä? Vähemmän jossaki puistossa taudit tarttuu kuin sisätiloissa.

eli teidän muksut on enemmän kipeänä kun terveenä, ja kostatte sen tartuttamalla taudin mahdollisimman moneen muuhun? reilu meininki.

Alkuperäinen kirjoittaja m :
Päinvastoin. usemapi kun kaksi flunssaa vuodessa heikentää kuulemma vastustuskykyä olennaisesti. Eli flunssat ei todellakaan lisää sitä.

Lisäksi kun valvoo kolme vuorokautta flunssaisen ja kuumeisen lapsen kanssa itsekin kipeänä, ei todellakaan ajattele enää noin...

Missä todellisuudessa elät, jos kuvittelet selviäväsi lapsen kanssa vain kahdella flunssalla vuodessa?

Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:

Peesi täältä. Nuhat/flunssat ei todellakaan lisää vastustuskykyä vaan heikentää sitä!

Yhteistyössä