Tekikö tämä äiti oikein vai väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ois kehdannut tehdä varmaan mitään siellä kauppakeskuksessa. Olisin varmaan kertonut epäilykseni päiväkodin henkilökunnalle ja pyytänyt heitä hommaamaam puvun takaisin tältä naiselta. Päiväkodistahan puku katosi.

No miettikös tämä varas äiti puvun varastaessaan, että lähteekö varatsetun puvun lapsi kylmään?? Tuskinpa tuli ko. rouvalle edes mieleen. Eli tuo äiti, joka otti puvun takaisin teki oikein! Olis ostanut sieltä kauppakeskuksesta se varas äiti lapselleen puvun.Tupla häpeä, että raahas lapsen kylmään!

Ihan oikein teki. Koska jos toinen varastelee tarhasta tavaroita, niin on niitä varmaan ennenkin kadonnut. Eli varkaudesta pitää jäädä kii ja se pitää myös ilmottaa > ehkä miettii ens kerralla uudestaan. Sama homma sekin, et se on lapselle nolo juttu, joten jospa lapsi oppis ettei varastaminen kannata. Tuleepahan useampi oppitunti kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellista käytöstä:
Mun mielestä teki väärin, jos alko sättiä äitiä lapsen kuullen. Ei tollasia asioita selvitetä lasten edessä, eikä lapsia lähetetä ilman haalareita pakkaseen. Ihmisarvo se on varkaidenkin lapsilla.

no ihan oikeinhan se on että joku kertoo lapsellekin ettei ole oikein ottaa toisten vaatteita!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
VÄÄRIN!!!!

Kuka hemmetin IDIOOTTI vie LAPSELTA vaatteet niiin että joutuu KYLMÄÄN koska äiti on typerys???!!! Miten noin moni on sitä mieltä että oikein?!?!?

Se ei ole sen vastuulla jonka lapsen haalari oli varastettu, vaan sen idiootin äidin joka oli alunperinkin varastanut toisen omaisuutta. eri asia jos lapsi olisi ollut kauupassa yksin, mutta koska oli äitinsä kanssa niin on sen varastajaäidin ongelma hankkia lapselleen lämmikettä.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaClaire:
Mun mielestä väärin toimittu. Asian olisi voinu hoitaa paljon fiksumminkin. Miksi lapsen pitää kärsiä tämmösessä tapauksessa?

Eiköhän se alkuperäinen omistajakin kärsinyt siinä vaiheessa kun joutui ilman haalaria lähtemään tarhasta kotiin.

toisaalta varas olisi voinut ostaa lapselleen kaupasta haalarin, joten kyllä omistajan täytyi omansa saada takaisin. Ihmettelen vaan sitä, että kenellä on pokkaa mennä kaupassa sanomaan, että tuo on minun lapseni haalari? Minulla ei ainakaan olisi. Miettisin, että entä jos olenkin väärässä jne. En vaan kehtaisi.

Totta ihmeessä asiasta pitää kertoa päiväkkodissa ja nimellä. Itse kertoisin myös kaikille muille vanhemmille. Ei rikollisia pidä paapoa!!! Hyvä sen varastelevan äidin lapellekin nähä, että varastaminen on väärin. sellaisia moraalisääntöjä hän tuskin omassa kodissaan oppisi muuten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta ihmeessä asiasta pitää kertoa päiväkkodissa ja nimellä. Itse kertoisin myös kaikille muille vanhemmille. Ei rikollisia pidä paapoa!!! Hyvä sen varastelevan äidin lapellekin nähä, että varastaminen on väärin. sellaisia moraalisääntöjä hän tuskin omassa kodissaan oppisi muuten...

Niin ja saisitko haasteen aika pian käräjille..

No minä en henkilökohtaisesti olisi kehadannut/ halunnut sotkea viatonta lasta moiseen sotkuun.

Olisin hakenut haalarin vaikka heiltä kotoaan jos ei olisi palauttanut sitä päiväkotiin.

Oikein tai väärin, niin mie olisin tehnyt.

Luin vasta ensimmäisen sivun vastaukset, ollaan puoleasta ja vastaa.

MINUSTA ÄITI TEKI IHAN OIKEIN ja oli muuten rohkea, en tiedä olisinko itse uskaltanut tehdä samaa.

Äiti, jonka lapselta haalari varastettiin ja joka omansa vaati takaisin, - ei hänellä ole mitään hävettävää.

Ikävää, että lapsi on sijaiskärsijä. Mutta niin kärsi sekin lapsi, joka haettiin pk.sta : mitä hänellä oli kotimatkalla päällä? Oliko rattailla, kävellen vai autolla?

Jos kostaa haluaa oikein kunnolla, varas-äidistä voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Se on kovempi ja tehokkaampi rangaistus kuin rikosilmoitus. LS-ilmoitukset kun eivät vanhene ikinä eivätkä poistu koskaan rekisteristä.

Äidillä on olut mahdollisuus palauttaa haalari huomaamatta ja lapsen kärsimättä päiväkotiin, mutta ei ole t

Oikein!

mulla ei varmaan olis pokkaa, mutta oikein teki. ja kukaan ei voi suomessa olla niin köyhä ettei rehellisillä keinoilla haalaria saa lapselle.

onko oikein omalle lapselle opettaa että varastaminen on ok?

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
No minä en henkilökohtaisesti olisi kehadannut/ halunnut sotkea viatonta lasta moiseen sotkuun.

Olisin hakenut haalarin vaikka heiltä kotoaan jos ei olisi palauttanut sitä päiväkotiin.

Lapset tässä on jo sotkettu mukaan: yhdeltä lapselta varastettin haalari - entäs jos se oli ainoa haalari? Entäs jos perheellä ei olisi oikeasti ollut varaa ostaa uutta haalaria tilalle?
varastavan äidin takia hänen oma lapsensa sitten paleli. Väittämän mukaan. Kuka todist aa että paleli? Vai oliko äiti autolla? Jos ei, olisi tilannut taksin !! tai pukenut oman takkinsa lapsen päälle. Äiti valitsi, hän valitsi että yhdeltä lapselta varast
a

Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:

Lapset tässä on jo sotkettu mukaan: yhdeltä lapselta varastettin haalari - entäs jos se oli ainoa haalari? Entäs jos perheellä ei olisi oikeasti ollut varaa ostaa uutta haalaria tilalle?
varastavan äidin takia hänen oma lapsensa sitten paleli. Väittämän mukaan. Kuka todist aa että paleli? Vai oliko äiti autolla? Jos ei, olisi tilannut taksin !! tai pukenut oman takkinsa lapsen päälle. Äiti valitsi, hän valitsi että yhdeltä lapselta varast
a

miten voi jollain olla POKKAA pölliä päiväkodista toisten tavaroita? siinä kuitenkin on juuri toi riski että joku muu päiväkodista näkee lapsen pöllityissä vaatteissa ja tunnistaa ne. em tajua en, mutta onneksi jäi kiinni se pöllijä!

kertonut, että nyt on sattunut niin että lapsen haalri on kadonnut pk:ssa ja sitä on kuulluteltu ja näyttää siltä, että se on jostain syystä eksynyt teille..
Sitten olisin sanonut, että toivon sydämestäni, että he palauttavat sen heti seuraavana arkipäivänä ja asia on sillä selvä ja moikataan kun nähdään vahinkoja kun sattuu. :)

Ei mitään: " anna se heti tänne senkin varas tais oitan poliisit"-episodeja. Lapsellista ja moukkamaista, sivisymätöntä käytöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kertonut, että nyt on sattunut niin että lapsen haalri on kadonnut pk:ssa ja sitä on kuulluteltu ja näyttää siltä, että se on jostain syystä eksynyt teille..
Sitten olisin sanonut, että toivon sydämestäni, että he palauttavat sen heti seuraavana arkipäivänä ja asia on sillä selvä ja moikataan kun nähdään vahinkoja kun sattuu. :)

Ei mitään: " anna se heti tänne senkin varas tais oitan poliisit"-episodeja. Lapsellista ja moukkamaista, sivisymätöntä käytöstä!

Mutta heillä oli mahdollisuus palauttaa se jo aiemmin, joten mun mielestä äiti teki ihan oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

multa ei ainakaan riittäis noin ymmärtäväistä käytöstä noin törkeän tempun tekijälle.

Yhteistyössä