Tekikö tämä äiti oikein vai väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
oikein teki....lapset pois tuollaisilta varkailta....ihme porukkaa :o

Täällä moni kehuskeli yhdessä ketjussa varastaneensa tai jättänyt palauttamatta/maksamatta esim kärryyn jääneen tavaran. Joten kaikilta lapset pois??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällä moni kehuskeli yhdessä ketjussa varastaneensa tai jättänyt palauttamatta/maksamatta esim kärryyn jääneen tavaran. Joten kaikilta lapset pois??

varkaus ku varkaus =) no hei mutta aika outoa varastaa päiväkodista toisen lapsen haalari?ei taida äidillä olla kaikki kohdallaan....apua hän varmaan tarvitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsellista käytöstä:
Mun mielestä teki väärin, jos alko sättiä äitiä lapsen kuullen. Ei tollasia asioita selvitetä lasten edessä, eikä lapsia lähetetä ilman haalareita pakkaseen. Ihmisarvo se on varkaidenkin lapsilla.

Ei sätitty, vaan korrektisti hieman sivussa sanottiin että annatko haalarin nyt heti, vai teenkö rikosilmoituksen.
Äiti itse lähetti lapsensa pakkaseen ilman haalaria, jos edes lähetti...

Kyllä mun mielestä tilejä selviteltiin lapsen edessä, jos hänen piti riisua haalarit, kun joku täti käskee. En yritä puolustella varkaan tekoja, mutta mun mielestä on kamalaa, kun lapsia sotketaan aikuisten riitoihin. Se että haalareiden alkuperäinen omistaja varmaankin kärsi varkauspäivänä, ei mitenkään oikeuta tämän toisen lapsen kärsimystä ja häpeää, kun hän on joutunut julkisella paikalla antamaan haalarinsa kiukkuiselle tädille.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkiriikkinen:
Teki oikein sille varkaalle mutta ikävää että se lapsikin nyt joutui sitten kärsimään äitinsä käytöksestä kun paleli kotimatkan.

samaa mieltä, harmi lapsen kannalta että tuollainen äiti..

Mun mielestä teki väärin, jos alko sättiä äitiä lapsen kuullen. Ei tollasia asioita selvitetä lasten edessä, eikä lapsia lähetetä ilman haalareita pakkaseen. Ihmisarvo se on varkaidenkin lapsilla.

Ei sätitty, vaan korrektisti hieman sivussa sanottiin että annatko haalarin nyt heti, vai teenkö rikosilmoituksen.

Kyllä mun mielestä tilejä selviteltiin lapsen edessä, jos hänen piti riisua haalarit, kun joku täti käskee. En yritä puolustella varkaan tekoja, mutta mun mielestä on kamalaa, kun lapsia sotketaan aikuisten riitoihin. Se että haalareiden alkuperäinen omistaja varmaankin kärsi varkauspäivänä, ei mitenkään oikeuta tämän toisen lapsen kärsimystä ja häpeää, kun hän on joutunut julkisella paikalla antamaan haalarinsa kiukkuiselle tädille.

Parivuotias tuskin tajuaa äitin häpeää, tai osaa hävetä äitinsä puolesta. Jos ääntä ois korotettu, ni hän ois pelännyt. Eikä varmasti tajunnut mitä tarkoittaa varastaa, ei ainakaan mun ton ikäisen sanavarastoon kuulu sana varas/varastaa

^^^Joo, ei varmasti tajua mutta kuinka moni ihan oikeasti laittaa parivuotiaan luovuttamaan vaatteensa? Omalle kohdalle en kyllä osaa kuvitella vastaavaa tilannetta että ottaisin lapselta vaatteet ostoskeskuksessa. Olkoonkin äiti varas, mutta viedä nyt pari vuotiaalta vaatteet :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja noora:
se oli siis selvä varkaus?
ettei ollu mitenkään vahinko, että ois ollu suht samanlainen puku itellä?

aiemmin kertoi ettei kyseisen lapsen päällä ole sellaista haalaria ennen oolut. Ja jokaista vanhempaa on pyydetty tarkastamaan lastensa vaatteet ja palauttamaan haalari päiväkodille. Näin ei ollut tapahtunut.

Väärin mielestäni.
Jos äiti varastaa jotain, ei siitä tarvitse lasta syyttää ja pistää sijaiskärsijäksi. Asian olisi voinut hoitaa paremmin. Ei mulla olisi ainakaan oma hermo kestänyt laittaa lasta pakkaseen ilman ulkovaatteita, vaikka äiti olisikin varas ja idiootti siltä osin, ettei osta lapselle paikan päältä haalaria ja laittaa lapsen pakkaseen, vaikkapa vain sen takia, että näyttäisi itse uhrilta. Mutta mulle materia ei ole niin tärkeää, että jonkun täytyy sen ihollaan kirjaimellisesti tuntea, vieläpä lapsen. Voisin ajatella, että koska lapsi ei ole minun vastuullani, niin ei minun tarvitse välittää, mutta koska minulla olisi asiaan ollut jotain vaikutusvaltaa, niin sen takia ajattelen, että minun takiani ei kukaan lapsi tuolla pihalla kävele ilman ulkovaatteita, oli syyt mitkä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
^Joo, ei varmasti tajua mutta kuinka moni ihan oikeasti laittaa parivuotiaan luovuttamaan vaatteensa? Omalle kohdalle en kyllä osaa kuvitella vastaavaa tilannetta että ottaisin lapselta vaatteet ostoskeskuksessa. Olkoonkin äiti varas, mutta viedä nyt pari vuotiaalta vaatteet :headwall:

Kyllä mulla olis pokkaa.Se mitä mun lapsilta varastetaan on pois mun lapsilta.Jossain se raja kulkee.Jos aikuisella on pokkaa varastaa LAPSELTA sen ulkoiluhaalari niin kyllä saa olla sitten pokkaa myös vastata siitä teostaan.Näin on.

Parivuotias tuskin tajuaa äitin häpeää, tai osaa hävetä äitinsä puolesta. Jos ääntä ois korotettu, ni hän ois pelännyt. Eikä varmasti tajunnut mitä tarkoittaa varastaa, ei ainakaan mun ton ikäisen sanavarastoon kuulu sana varas/varastaa

En jaksanut lukea uudestaan ap:n tekstiä, mutta oliko siinä tosiaan mainittu lapsen ikä?

Mulla oli ex-ystävä joka oli varas, varasti jopa kavereiltaan ja kaupoista. Harvoin jäi kiinni koska oli taitava manipuloimaan ihmisiä että ne olisivat uskoneet häntä ei uhria. Mä pistin välit poikki 2,5 vuotta sitten häneen koska meni kaikin tavoin luotto häneen ja oli siinä muitakin juttuja joittenka takia meidän ystävyys ei vaan kestänyt päivänvaloa.
Ihan oikein teki se äiti, mäkin olisin tehnyt niin.

En jaksanut lukea uudestaan ap:n tekstiä, mutta oliko siinä tosiaan mainittu lapsen ikä?
oli myöhemmissä teksteissä
Eli jos ei ole varaa ostaa haalaria lapselleen, on lapsen hoitokaverien vanhempien vaatetettava toisten lapset omiensa lisäksi?
Varaa tai ei, äiti voi laittaa lapsen (parivuotias) oman takkinsa sisään rattaisiin, ja jäätyä itse (on sen ansainnutkin; miettikääs miten se haalarin alkuperäinen omistaja meni kotiin päiväkodista, kun puku oli kadonnut?!).

Oliko tällä lapsella kenelle haalari varastettu minkälaiset ulkovaatteet hoidossa ollessa? Siellä nyt luulis olevan pakko jonkinlainen haalari omasta takaakin päällä kun ulkoillaan.. Kyllä siitä tulis heti miten huomautusta tädeiltä jos ei ulkovaatteita ois. Eli sen puolesta ei luulis tarpeeseenkaan vienyt kun pakkohan sillä lapsella jonkinlaiset ulkovaatteet ollut itselläänkin.

oli myöhemmissä teksteissä
Eli jos ei ole varaa ostaa haalaria lapselleen, on lapsen hoitokaverien vanhempien vaatetettava toisten lapset omiensa lisäksi?
Varaa tai ei, äiti voi laittaa lapsen (parivuotias) oman takkinsa sisään rattaisiin, ja jäätyä itse (on sen ansainnutkin; miettikääs miten se haalarin alkuperäinen omistaja meni kotiin päiväkodista, kun puku oli kadonnut?!).

No ei tietenkään pidä vaatettaa. Mutta pitää osata selvittää vaikeatkin asiat fiksusti. Ja nyt kun varkaan henkilöllisyys paljastui, olisi asiaan voinut palata myöhemmin.

Mun mielestä tää äiti olisi sättimättä voinut niukka-ja tiukkaeleisesti vaatia lapsen haalarin, koska ei ole takuita olisiko saanut sen muuten takaisin. Mutta hankala tilanne, sillä en haluaisi syyttömän lapsenkaan kärsivän. Jos olisin itse ollut tämä äiti ja liikkeellä autolla ja varas lapsensa kanssa kävellen, olisin varmaan tarjonnut lapsen vuoksi kyydin.
Mielestäni tarhan tätien kuuluu tietää asia, mutta laajemmin en asiaa (esim. nimillä) muille päiväkotitutuille tms. olisi enää levitellyt.

Olisin halunnut haalarin heti paikalla, koska olen itsekin köyhä...

Mutta varmasti jotenkin yrittänyt huolehtia että lapsi ei palellu, jos vaikka olisin ollut autolla, olisin voinut viedä kotiin.

En usko, että olisin puhunut päiväkodissa mitään, jos äiti olisi pyytänyt anteeksi tekoaan. En ehkä alentuisi siihen, että mustamaalaisin toisen ihmisen, vaikka tämä sen ansaitsisikin. siinä kärsisi se lapsi myös.

varkaus ku varkaus =) no hei mutta aika outoa varastaa päiväkodista toisen lapsen haalari?ei taida äidillä olla kaikki kohdallaan....apua hän varmaan tarvitsisi.

Yhtä lailla outoa varastaa keneltäkään!!!!

Ei minusta äiti toiminut oikein. Olisi ainakin voinut varmistaa, että lapsi ei joudu kärsimään äidin töppäilystä eli pääsee lämpimissä vaatteissa kotiin.

Päiväkodin henkikökunnalle toki asiasta ilmoitus, mutta ei muille. Lapsi se taas on joka kärsii, jos kaikki varkaudesta tietävät. Päiväkodissa kyllä täytyisi asiasta mainita siitäkin syystä, että osaavat tarkemmin katsoa, että perheessä on sopivat oltavat lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Ei minusta äiti toiminut oikein. Olisi ainakin voinut varmistaa, että lapsi ei joudu kärsimään äidin töppäilystä eli pääsee lämpimissä vaatteissa kotiin. Päiväkodin henkikökunnalle toki asiasta ilmoitus, mutta ei muille. Lapsi se taas on joka kärsii, jos kaikki varkaudesta tietävät.

Ei toiminut oikein :(

Yhteistyössä