Tekis mieli lisääntyä mutta mistä rahat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mulju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mulju

Jäsen
22.03.2006
495
0
16
Ollaan miehen kanssa molemmat opiskeluiden loppuvaiheessa ja meillä on 1v4kk poika. Kovasti tekis mieli toista lasta mutta mistähän siihen sais rahat?

Eletään mun kotihoidontuella, lapsilisällä ja asumistuella, joten niillä rahoilla ei paljon juhlita. Miehen kesätyösäästöt on nyt käytetty loppuun ja kesätöiden takia ei saanut nyt syksyltä opintotukea, joten sekin meni sit vähän +-0.

Mulla ei oikeastaan ennen ole vauvakuumetta edes ollut mutta nyt täytyy tunnustaa että semmonen taitaa vaivata. Hirveesti tekis vauvaa mieli mut täytynee odottaa että saisin töitä ja sitä kautta parempaa äitiyspäivärahaa ja että mies pääsis töihin heti kun keväällä valmistuu. Jospa sitten...Mutku mä haluaisin nyt :D

Jos ootte jo opiskelujen loppuvaiheessa, niin ehkä sitä hyvää jaksaa sen verran odottaa. Toisaalta, kyllä jotkut opiskelee, vaikka olis useempikin lapsi. Asennekysymys.

Mulla on enää toi opinnäytetyön teko, josta on jo yli puolet valmiina ja sit saa paprut kouraan. Miehellä menee varmaan pidemmälle kevääseen et valmistuu. Mut eihän siihen voi luottaa et se sais heti töitä. Ja toisaalta jos mä menisin töihin niin olis kyllä vaikeeta pistää poika hoitoon.

kyllä ensin kannattaisi hankkia se toimeentulo ennen kuin tekee lisää lapsia. Vaikka aina sanotaan, ettei lapsi rahaa tarvitse, vain rakkautta, niin kyllä se lapsi siitä kärsii jos ruokana on jatkuvasti vain kaurapuuroa ja makaroonia ketsupilla. Ihmisillä on nykyään ihme asenne, et yhteiskunnan kuuluu elättää kaikki, eikä itse tarvitse tehdä muuta kuin lisääntyä silloin kun tekee mieli

Kaikkea ei voi saada, jostain on aina joustettava ja tingittävä!Jos et jaksa odottaa siihen asti että miehes valmistuu ja pääsee töihin niin se on sun ongelma, ja jos et itse halua mennä töihin sen takia että poika joutuu hoitoon mutta saisit paremmat äippärahat niin sekin on sun ongelma. Muuta asennettas! Eikä niitä lapsia rahalla tehdä...

Niinpä, jos laskeskelee ja puntaroi näitä lisääntymisasioita niin kyllä mekin oltaisiin varmaan 35+ vuotiaita ennen kuin rahallisesti kannattaisi lasta alkaa edes miettimään. Ja samalla annat sen kuvan että olet laskelmoiva kylmä akka jolle vain raha merkkaa jotain.

Toisaalta jos nyt tulisin raskaaksi niin eipä me juurikaan isompia tukia saataisi yhteiskunnalta kuin nytkään. Mutta silti olisi mielikuva että ollaan verovaroilla eläviä loisia.

Yhteistyössä