Tekisitkö toisen lapsen jos odottamisen riskinä on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mui

Vieras
...että jää ilman koska mies ei halua aloittaa enää alusta, ei ole ollut kovin innostunut näistä pikkulapsivuosista ja mielellään ensi vuonna pitäisi alkaa yrittämään jos toisen haluan. Olisin halunnut pienen ikäeron/suuren ikäeron. En niin, että kun ekan saa päiväkoti-ikään niin toista pitäisi alkaa hoitaa kotona. Juuri olen palaamassa täyspv opintoihin. Lapsi jo 3.5v. Arvasin että tässä käy näin, mies ei halunnut pientä ikäeroa ja itsellä ei nyt kiinnostusta toiseen lapseen, joskus kyllä. Miehellä ei oikein nytkään, mutta nyt olisi kuitenkin paras. Tulevaisuudessa tuskin enää.

Tekisin, mutta mä olenkin aina halunnut monta lasta. Mutta siis lapsen takia varmaan yrittäisin sitä sisarusta, 4-5 vuotta on sellainen ikäero et lapsista on seuraakin toisilleen vielä, kokemusta siis on.

Itsekin olen siis ainakin se 2 lasta halunnut, mutta puolisoiden välinen ikäero (6v) hiertää tässä. Ekan sain 21 vuotiaana. Mies jo yli 30v ja kaverit elää nyt nämä vaiheet, ei parin vuoden päästä. Ainakin ensi vuoden elokuussa on sellainen työharjoittelu ulkomailla etten missään nimessä halua olla raskaana. Ja suoraan valmistumisesta olisi veemäistä jäädä suoraan äikkärille kun eka lapsi viivästytti opintoja jo parisen vuotta. Itsellä ei kiire, uutta edessä. Miehellä suht kiire. Ap

En tekisi toista tuossa tilanteessa. Mielummin odottaisin. Voihan se olla että et iste enää koskaan halua sitä toista lasta. Tai sitten myöhemmin kuitenkin haluatte molemmat vielä lisää lapsia. Ei sitä voi etukäteen tietää ja onneksi ei tarvitsekaan.

Itse olen n 99% varma että haluan, mutta tämä ajoitus ekan lapsen päiväkodin alkuun ja omaan valmistumiseen on kyllä ontuva. Ap

Sitten vaan odotat että aika on oikea! Minun mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että yli 30-vuotiaana ei enää hanki lapsia. Mieli kuitenkin muuttui ja meille syntyi kaksi lasta miehen ollessa 36v ja 38v ;) Kyllä mieheni kaveritkin ovat saaneet kolmansia ja jopa neljänsiä lapsia reippaasti yli 30-vuotiaina. Että ei miehesi kaveritkaan välttämättä vielä muutamassa vuodessa ole ohittaneet pikkulapsivaihetta. Ja toiset aloittaa vielä uuden kierroksen uuden naisen kanssa...

Yhteistyössä