Temperamenttisten/uhmaikäisten lasten äidit, päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on temperamenttinen 2-vuotias, jolla on selvästi tullut myös uhmaa. Joka ikisestä asiasta pitää huutaa ja hermoja ei ole oikeasti ollenkaan. Syöminen on huutoa jne....

Mietinkin tässä, että kun lapsen kohtapuolin pitäisi lähteä hoitoon, ja tarkoitus olisi viedä hänet pph:lle, niin millaisia kokemuksia teillä muilla temperamenttisten lasten äideillä on hoidosta? Kuinka hyvin hoitaja jaksaa lapsen kiukkuiluja? Voi toki olla, että hoidossa ei riskaa niin paljon.. Mutta vaikka hoitaja on (toivottavasti) ammattitaitoinen, niin hänkin on vain ihminen ja onhan se varmastikin raskaampaa kuunnella "kokoaikanitisijää" niin kuin meidän lapsemme, kuin taas tasaisempaa lasta. Ymmärsiköhän kukaan pointtiani?

joo mä vähän luulen, et se on vaan äiti ja isä jotka ne pahimmat kiukut saa niskaansa. Ei kyllä ole kokemusta, muuta kuin siitä, että on viety parivuotiaat isovanhemmille ym. Ovat olleet kuin herran terttuja hoidon ajan ja kiukku on alkanut heti kun äitin naama näkyy oven raossa ;).

Alkuperäinen kirjoittaja <<<<<<:
joo mä vähän luulen, et se on vaan äiti ja isä jotka ne pahimmat kiukut saa niskaansa. Ei kyllä ole kokemusta, muuta kuin siitä, että on viety parivuotiaat isovanhemmille ym. Ovat olleet kuin herran terttuja hoidon ajan ja kiukku on alkanut heti kun äitin naama näkyy oven raossa ;).

Joo, tuo on totta. :) Mutta meidän lapsonen kyllä kiukuttelee isovanhemmilleenkin aika kiitettävästi...

Ja kun välillä mulla itselläni on hankaluuksia kestää lapseni kokoaikakiukkuilua, niin miten sitten hoitaja jaksaa.. En tiedä. On alkanut ahdistaa ajatus viedä lasta vieraalle pph:lle, mutta meillä on pienempikin lapsi, ja häntä en haluaisi vielä päiväkotiin.

Omat lapset eivät ole noin pieninä olleet hoidossa,mutta olen paljon tekemisissä perhepäivähoitajien kanssa muutoin.
Kyllä minullakin sellainen käsitys on ,että äiti ja isä saavat sitten työpäivän jälkeen "nauttia" koko päivän edestä kiukuttelua.Yleensä toimivat ryhmässä hyvin...ja ammattitaitoinen hoitaja tekee hyvin pelisäännöt selviksi.

Täytyy vielä lisäillä,että meillä tytär meni 3 vuotiaana perhepäivähoitoon.
Hoitaja sanoi heti kättelyssä kun mainitsimme tytön vahvasta luonteesta,että pari viikkoa menee ennenkuin lapset yleensä hoidossa alkavat temperamenttiaan näyttää pahemmin.
Yli 30 voden kokemus tällä hoitajalla.
Illalla haetiin tyttö eka päivänä ja hoitaja sanoi,että nyt oli ensimmäinen tapaus hänen uransa aikana,että ensimmäisenä päivänä lapsi oli kädet puuskassa ilmoittanut ettei toimi niin ja näin...hän tekee niinkuin itse haluaa.(siis meidän kullanmuru)
Hyvin sai pelisäännöt kuitenkin jatkossa tytölle haltuun.

Yhteistyössä