Terolut ja tuhruvuoto?kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli syön nyt 10pv kuurin teroja, koska tuhruttelen melkein viikon ennen menkkojen alkua eli luteliaali vaihe jää vajaaksi.Aamuin 1tbl ja illoin½tbl. Aloitin terot vasta 2pv oviksen jälkeen.Nyt on 8 tero pv menossa ja alkoi tuhruvuoto. Onko normaalia, johtuuko teroista vai siitä ettei ne tehoa tuhrutteluuni? Vauva on toiveissa,mutta taitaa tän kierron haaveet olla turhia kun nyt jo tuhruaa :ashamed: nyt kp25/30 ovis oli 9pv sitten.

Onko sulta tutkittu keltarauhasarvo? Oliko se liian matala vai normaalia?

Joskushan voi olla että annostus on vain liian pieni ja siksikin tuhruttelee. Annostuksen nosto voisi auttaa.
Mutta joskus ne ei vaan auta. Sillon vika voi olla jossain muussa.

Koetan kertoa oman tarinani lyhyesti. Olin 17 v kun kierto oli 17pvä. vuosin viikon ja viikon tauko. Sain E-pillerit. 3vuotta myöhemmin alettiin yrittämään esikoista. Silloin tuli n. viikkoa ennen menkkoja tuhrua. Sain terolutit ja niillä tuhru pysyi poissa ja ekasta terolut kierrosta tärppäsi vuoden yrittämisen jälkeen.
Heti tytön synnyttyä annettiin toiselle lupa tulla. Taas meni vuosi ja menkat kestivät pitkään ja runsaina ja tuhru jatkui kokokierron ajan. Teroluteista tai muista vastaavista valmisteista ei ollut mitään apua. S.yytä tähän ei keksitty. Poika sai sitten lopulta ekasta clomikierrosta alkunsa.
Nyt olen 24v ja kolmas on haaveissa. Menkat kestivät aina 10 päivää runsaina. Sitten oli kahden päivän tauko ja tuhrutti loppukierron. Teroluteista ei mitään apua.

Mutta nyt vihdoinkin selvisi mistä tämä johtuu. Minulla on liian paksu limakalvo kohdussani. ja vaikka vuodan jo menkkojen aikan paljon niin kaikki ei kerkiä vaan tulla ulos. Joten se tuhruttelee sitten.

Nyt olen syönyt 2kk clomifeni +teroja. Menkat kestävät vain 5päivää ja tuhru alkaa vasta kp 20/28
Seuraavasta kierrosa on tarkoitus kokeilla pelkkää clomifenia.

Mutta äläs menetä toiveita. Minulla tuhrutteli kun poika sai alkunsa. Alkoi reilu viikko ennen oletettujen menkkojen alkua ja olin täysin varma että peli on menetetty. Mutta niin se tuhru vain loppui, menkkoja ei tullut ja saimme ihanan pojan.

Kävin juuri todella hyvällä lapsettomuuslääkärillä ja hän sanoi että tuo n. viikkoa enne menkkoja alkava tuhru ei ole este raskaudelle. Sillä jos se on alkaakseen niin pieni tuhruvuoto ei sitä estä. Herättää ainakin toiveita vaikka yleensä tuhrun alkaessa jo luovuttaa haaveet.

ainiin. Mulla tuo väli oviksesta tuhrun alkamiseen on n.7- 8päivää.

Mutta voihan sulla olla ihan sitäkin että jos ekaa kiertoa teroja vasta syöt niin ei heti auta vaan menee parikin kiertoa. Mutta jos enskerralla on samajuttu niin keskustelisin lääkärin kanssa että pitäiskö annostusta nostaa. Tai, mie olisin varmaan niin kärsimätön että kysyisin asiaa heti....

Solina83 kiitos tosi paljon kun jaksoit vastata. Helpotti kummasti oloa =) Olin jo eilen luopunut toivosta vauva haaveiden tiimoilta tässä kierrossa kun tuhrua tulee, mutta sinun tarinasi antoi lisävoimia..kiitos :hug: nyt en vielä heitäkään kirvestä kaivoon. Aina sitä luulee et kierto menetetty jos rupee tuhruu tulee.Mut jos lääkärikin sitä mieltä et se tuhru ei oo este raskautumiseen niin tässähän voi vielä jänskättää ja hyvällä lykyllä pääsee testailee jo ensviikolla. Minulla on myös tosi runsaat kuukautiset, kestää 7pv ja 2-3pv tuhruttaa..kunnes taas loppukierrosta tuhruttaa.Olen myös huomannut et stressi lisää tuhruu..vissiin keho reagoi niin pahaan oloon.

Olen muutes tainnut joskus kuulla gynen sanovan et mulla on tosi paksu myös tuo limakalvo.

Meen varmaan ens kierron viel samal tero annoksel jos ei tärppiä tuu tässä kuussa.Sit pitää ottaa yhteys lekuriin jos seuraavassakaa kierros ei terot auta tuhrutteluun.Kun ei minulla aina oo tota tuhrutteluu..ollu pari vuotta pois kunnes nyt tullut pikkuhiljaa takas.Just ku päätettii ruveta yrittä vauvaa :snotty:

Paljon onnee kolmannen lapsen yrittämiseen :flower:

Kiitos. Ja kovasti onnea myös teille vauvahaaveiden kanssa.

toivottavasti sulla terot auttaa ja tärppää pian. Plussaonnea.

Se pitää vielä sanoa että jos sulla terot ei auta niin älä jää ihmettelee asian kanssa vuosiksi niinkuin minä. Varsinkin jos vuoto pahenee..... Minäkin 5 vuotta olen tämän asian kanssa tapellut ennenkuin selvisi missä vika.

Ja mulla liittyy tuohon runsaihin menkkoihin ja tuhruihin oleellisesti tämä ovuloimattomuus. Eli jos yhtään susta tuntuu ettei kaikki ole kunnossa niin asia kannattaa pitää mielessä ja tarkistuttaa.

Mutta onnea. Toivotaan että kaikki olis ok ja saisitte pian plussan.

Solina sen verran pitää vielä kysellä sulta, että millasta se tuhru sulla oli sillon ku olitkii raskaana?Tuliko paljonki? Itelläni on semmosta valkovuotoon sekottunutta ruskeeta..tänään oli jo vetisempää..kohdunnapukka on kova ja kii..ihmetyttää tuo ilmiö kun tuhruu tulee.Saitko plussan missä vaiheessa?

En kyllä enää muista millasta se tuhru oli. Taisi olla aikalailla samanlaista kuin aina muulloinkin.... Olin kuitenkin jo täysin luopunut toivosta ja luulin että on flunssa iskemässä. Mutta se väsymys ja palelu olikin raskausoire. Tuhru loppui ja plussa tuli. Kyllä sitä tuhrua jonkin verren tuli. Ihan selvää verta siis. Plussan tein samanapäivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Meidän esikoisen 1vpäivänä :D Arvaa oliko hankala pitää pokka kun oli talo täynnä vieraita ja itse oli onnesta sekaisin muttei kuitenkaan tahtonut vielä paljastaa asiaa.

itsellä alko tänään kp 1 enpä ole edes pettynyt kun tämän jo tiesi. Nyt sitten pääsee taas uuteen kiertoon uusin toivein.

Plussasäteitä sulle :hug:

Joo voin uskoo et on ollu pokassa pidättelyy jos on just plussan saanu ja synttärit.. :p aikamoinen synttärilahja jopa äidille :whistle:

Minulla tuhru senkus jatkuu. Vika tero päivä tänään.. saas nähä millon alkaa menkat.Tietty toivon et ei alkaskaa.. :)

Onnea uuteen kiertoon :heart:

Yhteistyössä