Teroluteista kokemuksia ja tietoa? Apua!! Paniikki!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MeaMimosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MeaMimosa

Jäsen
31.08.2008
179
0
16

Tarvitsisin nyt kipeästi apua!

Aloitin terolut -kuurin ovuloimattomuuteen kp15, tarkoituksena syödä niitä kp25 saakka.

Sain kuitenkin vahvan plussan ovistestiin nippailuiden kera kp16.

Onko minun siis mahdollista tulla nyt raskaaksi, vaikka terolutia syönkin? Vai olisiko oviksen pitänyt tulla jo esim. kp13-14, jotta hedelmöittyminen olisi voinut tapahtua?

Apua! Luin nimittäin jostain netin syövereistä just, että jos ovis tapahtuu silloin kp 15-25 aikana, kun syö teroja, niin ei tule raskaaksi!!! Mietin jo, että jätänpä terolutit nyt syömättä loppuun!!

Itse söin myös ja raskaana olen. Mielestäni ovis oli kyllä aika alussa kiertoa, mutta Teroilla taitaa olla myös kiinnittymistä tukeva vaikutus. Itse söisin ohjeen mukaan. Luulisi että jatkossa kierto tasaantuisi niin että oviskin aikaistuisi. Ihan mutu-tietoa =)

Söin vuoden 10mg, mutta nyt kun annosta nostettiin 15mg:n plussa napsahti ihan "vahingossa" Ilman mitään yritystä ja hommailtiinkin vaan kerran joskus kierron neljäntenä päivänä??

Kaippa mie siis syön niitä edelleen... Oon vaan niin innoissani ovisplussasta, ettei mitään rajaa ja toiveikas, että jospa tärppäis, mutta siis pelottaa, että nuo terot pilaa mahdollisuuden tärpätä!

Hei,

Mun ymmärryksen mukaan (olemme lapsettomuushoidoissa) Terolut EI EDISTÄ ovulaatiota, vaan se ylläpitää/lisää keltarauhashormonin eritystä esim. tilanteissa, joissa oma tuotanto on liian alhaista. Terolut tukee alkanutta raskautta siten, että limakalvo ei ala rapistua ennen aikojaan. Tästä kertoo esim. se, että tuhruttelee pitkään ennen menkkoja. Mulla ohjeistuksena oli eka kierrossa se, että 3 päivää ovulaation jälkeen aloitettiin syömään 1tbl 12 vrk:n ajan. Ei toiminut, vuoti itse asiassa läpi ja tuhruttelu alkoi jopa mulle liian aikaisin. Nyt tässä kierrossa annostus 2tbl 12vrk:n ajan...Lisäksi mullla tukena clomit, jotka siis stimuloivat ovulaatiota.

Kiitokset! Näin olen myös minä ymmärtänyt, että terot ei edistä ovulaatiota vaan auttavat siinä oviksen jälkeisen ajan pidentämisessä niin, että raskaus ehkä helpommin alkaa. Ja auttaa tosiaan noihin välivuotoihinkin.

Mutta siis kysyinkin, että eihän teroista olisi haittaa raskautumiselle, jos ovis on vasta kp16 eli silloin kun on jo menossa se 10 päivän terolut-kausi?

Niin ja tosiaan terolut kuurin sain juuri kp15, jolloin samalla sen jo aloitin... Ja syynä oli ovuloimattomuudesta johtuva epäsäännöllinen kierto ja välivuodot. Sain siis juuri jostain syystä heti ovulaation ihan omia aikojaan, en varmaankaan terojen vaikutuksesta. Siksi huolestuin, että enhän pilannut nyt raskautumismahdollisuutta, useat nimittäin tuntuvat aloittavan terokuurin vasta ovulaation jälkeen...

Teillä jotka tätä oletta syöneet niin onko ollu joitain sivuvaikutuksia?? Mä söin 4 kierron ajan ja lopetin ne nyt ite, koska turpoan vaan turpoomista ja naama kukkii mitä ikinä ei ole ollut.. Ja tuntu et järki ei kulkenu mukana, et saatoin räjähdellä ihan tosta vaan... Ja nyt ku ne lopetin niin eipä taas menkkojakaan näy...

moi! mä aloitin terolut-kuurin vasta kp21, kun kp19 tikutin oviksen...täysin vastoin lääkärin määräyksiä, mutta niin vaan sain plussan VIHDOIN VIIMEIN. tsemppiä!

Mä olen käsittänyt niin, että terot vois estää sen ovulaation, mutta ei raskautumista. Eli jos sulla on nyt ovis tapahtunut niin ei sitten pitäisi olla mitään hätää.

Anu84 Mulla oli teroista siinä ekassa kierrossa sivuvaikutuksia. Tai saatto olla kyllä vielä toisessakin, mutta sitten ne onneks loppu. Ei kyllä ollut mitään lihomista eikä iho-ongelmia, mutta olin tosi herkkä ja siinä ekassa kierrossa esim. itkin julkisella paikalla ihan mitättömästä syystä :D Mutta tuo itkuherkkyys meni onneks sitten ohi.

Yhteistyössä