Terolut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keiju80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Alkuperäiselle kertoisin oman tilanteeni: Eli mulla kierto 29 päivää ja ovulaatio kp 19-20 ja mulle gyne määräsi terot juuri pidentämään tuota luteaalivaihetta. Mutta minulle lääkäri määräsi teroja otettavaksi kp 22-34. Miten voi olla noin erilaiset määräykset ja kyseessä on kuitenkin samanlainen "vaiva"?! Jos oikein ymmärsin?!

Hei Nappulat!

Just tuota mä ajoinkin takaa, että miks mulle ei määrätty Teroja esim. kp 22-> tai anytime oviksen jälkeen, jos tarkoituksena on pidentää luteaalivaihetta. Viime viikolla pääsin lopultakin kysymään tästä omalta gyneltäni joka sanoi seuraavaa:
- Terot ei estä ovista, eli siksi ei haittaa, vaikka ne aloittaakin ennen ovista (sitä en sitten ymmärrä, että jos ovis onkin kp 20 ja syön teroja enää 4 pv sen jälkeen, että miten ne sitten enää auttaa pidentämään luteaalivaihetta?),
- minulle terot määrättiin myös säännöllistämään ja lyhentämään kiertoa, sekä hoitamaan toisessa munasarjassa olevia kystia, joten siksikin tuo kp 15 aloitus
- terot ei varsinaisesti auta raskaaksi tulossa

Joten ajattelisin, että jos sinulla on muuten säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu normaalisti, niin terot voi aloittaa myöhemminkin, pari päivää ovulaation jälkeen. Eli sun tapauksessa ei ole tarvetta esim. säännöllistää tai lyhentää kiertoa, ainoastaan tukea tuota luteaalivaihetta. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että hirveästi on lääkäreillä eroja näissä terolut-määräyksissä! Ja jotkut lääkärit tosiaan tuntuu määräävän niitä automaattisesti sen kp 15-24, kyselemättä taustoja sen enempää.

Kiitos siis sullekin vastauksestasi! :)

Mulla 20.-21.1. (kp 12-13) yönä tuli kauhean huono olo, alko oksettamaan ja sitä kesti aamuun asti ja aamulla oksensinkin. Ihmettelen kun samaan aikaan närästikin yöllä? Koko päivä meni oksentaessa. Ei tarvinnut kun nousta ylös niin jo alko oksettamaan ja eikun pöntölle. Ihan kun olis krapulassa maannu, yöks. Nyt mennään kp 19/22-31. Saas nähä tuleeko nyt menkat millon?

Yritettiiin lasta 5 kiertoa keskenmenon jälkeen. Vuoto alkoi aina muutaman päivän tuhrulla. Kuudennessa kierrossa kävin gynellä ja sain terot. Tulin heti raskaaksi. Lasketunajan mukaan olin syönyt teroja oviksen aikaan.

Yhteistyössä