Teroluteista, epäsäännöllisistä menkoista, ovulaatiotestistä jne kysyttävää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tertsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tertsi"

Vieras
Eli minulla on epäsäännölliset menkat ilman e-pillereitä ja nyt siis käytössä Terolutit joilla kierto on tuon 27 päivää.

Mutta siis, onko ovulaatiotestit tässä tilanteessa minulle käypiä vai voiko antaa virheellisen vastauksen?

Ja noinkohan sitä ovulaatiota edes tulee, kun kierto ilman Terolutteja olisi niin epäsäännöllinen...?

Eka lapsi sai alkunsa 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen ja silloinkin käytössä oli nuo Terolutit usean kierron ajan, silloin en tikuttanut ovistesteillä koskaan.

Terolutit ei vääristä ovistestiä joten voit ihan hyvin niitä käyttää. Mitä haittaa siitä olisi? Ovuloimattomuus voi olla ongelmana jos kierrot on piiiiitkiä ja epäsäännöllisiä. Tosin, pitkät kierrot ja epäsäännölliset kierrot ei myöskään tarkoita sitä etteikö voisi ovuloida ;)

[QUOTE="vieras";24889930]Terolutit ei vääristä ovistestiä joten voit ihan hyvin niitä käyttää. Mitä haittaa siitä olisi? Ovuloimattomuus voi olla ongelmana jos kierrot on piiiiitkiä ja epäsäännöllisiä. Tosin, pitkät kierrot ja epäsäännölliset kierrot ei myöskään tarkoita sitä etteikö voisi ovuloida ;)[/QUOTE]

Joo meinaan käyttääkin, mutta lähinnä mietin vaan sitä, että voiko minulla edes tulla ns. normaaliin aikaan tätä ovulaatiota kun olen noramalimittaisen kuukautiskierron "keinotekoisesti" saavuttanut näillä Teroluteilla? ymmärrätköhän mitä tarkoitan, kun selitän sekavasti :)

[QUOTE="aloittaja";24889963]Joo meinaan käyttääkin, mutta lähinnä mietin vaan sitä, että voiko minulla edes tulla ns. normaaliin aikaan tätä ovulaatiota kun olen noramalimittaisen kuukautiskierron "keinotekoisesti" saavuttanut näillä Teroluteilla? ymmärrätköhän mitä tarkoitan, kun selitän sekavasti :)[/QUOTE]

Mä söin aikoinaan teroja pitkien kiertojen vuoksi. Yksiyinen gyne selitti mulle sillon et terot ikään kuin pakottaa kierron lyhyemmäksi. Eli ensimmäiset pari terokiertoa varmaan menee niin et ovulaatiota ei tule koska terot estää sen. Sitten kun kroppa pääsee mukaan tähän pakotettuun kiertoon, eli kun vuoto tulee aina tiettyyn aikaan, alkaa ovulaatiokin pakotetusti tulemaan aikaisemmin. Se lääkäri osasi selittää asian paljon hienommin kun mä, mutta toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin. Eli ovulaatio todennäköisesti tapahtuu sullakin, ja siinä kp 12-14 paikkeilla, ainahan sitä voi testata, sillä se selviää :)

[QUOTE="utelias";24890001]Kuinka pitkiä kiertosi sitten ovat? Ja onko sinulla selvitetty mistä johtuu moinen?[/QUOTE]

Ei hirveästi ole selvitelty, olen syönyt pillereitä niin kauan ettei tuo ole ollut oikein ajankohtaista. Saattaa olla endometrioosiakin, jossain vaiheessa epäiltiin lievää PCO:ta, mutta sitten taas viimeisimmän gynen mielestä ei ehkä kumpaakaan... että mene ja tiedä sitten. Kierto voi olla esim. 50-80 päivää tms.

Yhteistyössä