Teroluteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos avusta!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos avusta!

Vieras
Hei, auttaakaa tyhmää:)

Eli ollaan vuosi yritetty lasta tuloksetta. Nyt on kierto lähtenyt heittelemään ja sain lääkäriltä terot. Aloitan ne nyt kp jotain 40 kun ei menkkoja ole kuulunut. Kun nyt aloitan ne terot, niin voiko meillä oli vielä tässä kierrossa saumat tärppiin? Eli aiheuttaako se jotenkin ovulaatiota vai mitä?

Muitakin kokemuksia ja vinkkejä toivoisin. Miten tästä eteenpäin? Miten terot auttavat lapsi-projektissa? Jne.

PS. Syön kymmenen päivän kuurin.

Mä sain aikanaan just tuon 10 pvän kuurin, että menkat yleensä alkais. Ja kun nämä aikaansaadut menkat alkoi, sain lisäksi ohjeen ottaa Teroja kierron tiettyinä päivinä, oisko vaikka 2-5 ja sit toisia, Clomifeneja, kierron toisina, oisko vaikka 12-16 (ne edisti munasolun irtoamista tms.). Ja näillä lääkkeillä tärppäsi ekasta kierrosta. Toinen lapsi saikin alkunsa sitten luomusti. Ja mulla oli/on aina ollu epäsäännöllinen kierti ilman e-pillereitä.

Terolutit ei aiheuta millään tavoin ovulaatiota. Niissä nimenomaan on sitä hormonia mikä erittyy ovulaation JÄLKEEN. Eli ovulaatiota ei edes voi tulla, periaatteessa, enää siinä vaiheessa koska kroppa luulee et se oli jo. Ne aiheuttaa ainoastaan sen, että kohdun limakalvo paksunee (niinkuin käy loppukiertoa kohti) ja kun lopetat niiden käytön, äkillinen hormonilasku aiheuttaa et kohdun limakalvo vuotaa pois.

sit semmonen kysymys et voiko terot sit aiheuttaa keskenmenon? Aatellaan niinku tilanne et syö terolut-clomifem niin voiko ne terolutit syödä normaaliin tapaan ja jos hyvin käy ne menkkoja ei kuulu niin tehä testin. Vai pitääkö ensin varmistaa ettei oo raskaana ja sit vasta ottaa terot.

En oo asiaan saanu lääkäriltä ohjeistusta...

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
Terolutit ei aiheuta millään tavoin ovulaatiota. Niissä nimenomaan on sitä hormonia mikä erittyy ovulaation JÄLKEEN. Eli ovulaatiota ei edes voi tulla, periaatteessa, enää siinä vaiheessa koska kroppa luulee et se oli jo. Ne aiheuttaa ainoastaan sen, että kohdun limakalvo paksunee (niinkuin käy loppukiertoa kohti) ja kun lopetat niiden käytön, äkillinen hormonilasku aiheuttaa et kohdun limakalvo vuotaa pois.

Eli kaikki toivo on sitten vasta ensi kierrossa? Mietin myös sitä, että jos menkat alkaisivat nyt luomuna kesken kuuria, niin jatkanko sen silti loppuun?

Ellei ovis tapahdu ennenkuin alotat 10päivän kuurin, niin sitten sitä tuskin tulee lainkaan. Itse söin puol vuotta teroja, ilman raskautumista. Mut sitten kun lopetin ne, niin 3kk:n päästä tärppäs, koska teroilla kiertoni säännöllistyi ja osasin ennakoida milloin tulee ovis.
Kerran kävi niin että menkat alkoi kesken terokuurin, mut söin silti ne kaikki 10tabua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tines:
Ellei ovis tapahdu ennenkuin alotat 10päivän kuurin, niin sitten sitä tuskin tulee lainkaan. Itse söin puol vuotta teroja, ilman raskautumista. Mut sitten kun lopetin ne, niin 3kk:n päästä tärppäs, koska teroilla kiertoni säännöllistyi ja osasin ennakoida milloin tulee ovis.
Kerran kävi niin että menkat alkoi kesken terokuurin, mut söin silti ne kaikki 10tabua.

Kiitos sulle!

Tuosta on niin kahdenlaista tietoa et jatketaanko sitä kuuria loppuun vai ei, jos menkat alkaa kesken kaiken...
Mä en enää usko että tässä kierrossa ovuloisit koska liian pitkissä/liian lyhyissä kierroissa ei yleensä tapahdu ovulaatiota. Ja teroluthan ei tosiaan edistä yhtään ovista, aiheuttaa vaan ne menkat.

Alkuperäinen kirjoittaja Rillumarei:
Tuosta on niin kahdenlaista tietoa et jatketaanko sitä kuuria loppuun vai ei, jos menkat alkaa kesken kaiken...
Mä en enää usko että tässä kierrossa ovuloisit koska liian pitkissä/liian lyhyissä kierroissa ei yleensä tapahdu ovulaatiota. Ja teroluthan ei tosiaan edistä yhtään ovista, aiheuttaa vaan ne menkat.

Onko sitten raskauden kannalta toivoa siinä, että tästä kierrosta alkaen lähtisi kroppa toimimaan itsestään ja ovuloisi?

Mulle lääkäri sanoi että pitää vähintään se 3kk syödä teroluteja, niin sitten se kroppa pääsee siihen "tahtiin" mukaan. Eli ei auta että yhden kerran syö 10tablettia.

Mites onko noilla jotain muuta positiivista vaikutusta hedelmällisyyteen? Olen jostain kuullut, että poistaisi kystia? Tai auttaako jos on endoa/pcosta?

Meitä kun ei ole vielä tutkittu, niin ei tiedetä missä se vika on, etten raskaaksi tule.

Mites onko noilla jotain muuta positiivista vaikutusta hedelmällisyyteen? Olen jostain kuullut, että poistaisi kystia? Tai auttaako jos on endoa/pcosta?

Meitä kun ei ole vielä tutkittu, niin ei tiedetä missä se vika on, etten raskaaksi tule.
Lainaa

Ainoa miten se voi vaikuttaa hedelmällisyyteen on sitä kautta, että "pakottaa" kropan tuottamaan kuukautiset. Se voi, joskus, pitkän käytön jälkeen, laukaista myös sen ovulaation. Pco:hon se ei vaikuta muuten kun et tuottaa ne menkat jos ne on pcon takia poissa. Syö se 1+ pvä kuuri loppuun vaikka menkat alkaisikin kesken kuurin. Sitä ne ei todennäköisesti tee, koska terot paksuntaa limakalvoa eli periaatteessa "estää" menkat ja ne alkaa sitten sen takia et terot loppuu.

Minä taasen aloitan terot liiallisen limakalvon paksuuntumisen vuoksi. Peräti 20 tablettia pitää syödä peräkanaa. Lääkäri varoitteli, että raskaaksi tuleminen on mahdollista. Siitä ei pitäisi olla pelkoa, sillä miehelle on tehty vasektomia :)

Alkuperäinen kirjoittaja v...:
Minä taasen aloitan terot liiallisen limakalvon paksuuntumisen vuoksi. Peräti 20 tablettia pitää syödä peräkanaa. Lääkäri varoitteli, että raskaaksi tuleminen on mahdollista. Siitä ei pitäisi olla pelkoa, sillä miehelle on tehty vasektomia :)

Mitä tämä tarkoittaa?

Yhteistyössä