Terveisiä Kreetalta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tipi

Jäsen
28.05.2004
223
0
16
Viime viikonloppuna kotiuduimme, ja tässä vähän matkakertomusta. Jotkut ainakin silloin aiemmin kyselivät...

Olimme siis Plataniaksessa, hotelli Menia Garden. Olen tosi tyytyväinen hotelliin. Ystävällinen henkilökunta ja hyvä palvelu. Hotelli on rannalla, joten helppo kipaista hotellihuoneeseen vaipanvaihtoon yms. meillä oli huone altaalle päin, tosin etukäteen varattu, eli näkymät oli hyvät. Muutamissa huoneissa oli hiukan huonommat maisemat, eli parvekkeet ei niin kovin kivoihin suuntiin. Altaalla näytti olevan päivisin jonkin verran ohjelmaa, mikä on kiva juttu jos mukana on isompia lapsia kuin meidän puolivuotias. Muutaman kerran syötiin hotellin ravintolassa, ruoka oli hyvää.

Meillä oli Tjäreborgin vauvapaketti, kyllä minä ainakin voin suositella. Rattaat oli ihan ok, meillä kotona Gracon rattaat, ja niille veti kyllä vertoja. Matkarattaat, sai kolmeen eri asentoon, tosin ei ihan makuuasentoon, mutta kyllä niissä nukkua pystyi. Näytti olevan ihan sateenvarjorattaitakin, en sitten tiedä millä perusteella jaetaan.Ne kaduthan on aika surkeat paikka paikoin, joten luulen että millä tahansa rattailla mentäessä kannattaa asennoitua positiivisesti ja varata mukaan hyvät hermot...;-) Ehkä isopyöräisillä rattailla olis parempi. Sänky oli sellainen matkasänky, ja ensimmäisessä oli pohja aika kuhmurainen, mutta saimme uuden kun pyysimme. Syöttötuoli oli myös hyvä.

Rahaa meillä meni reilu 900, bensoineen ja lentoparkkimaksuineen. Ihan hirveästi ei osteltu, mutta kaksi kertaa päivässä syötiin ulkona ja aamiainen tehtiin hotellissa. Meitä oli siis puolivuotias ja kaksi aikuista. Jumbon reissuun meni satasen verran, ja suosittelen kaikille käymistä siellä. Löytyy vaikka mitä.

Lentomatkallakin meidän neiti viihtyi oikein mainiosti. Saatiin vauvakori, joka kannattaa sitten varata jo matkanvarauksen yhteydessä. Tai ainakin esittää toivomus.Niitä on kaksi kappaletta ja ne saa ainostaan Boeing koneisiin riveille 1 ja 2.
Lentokentällä oli rattaita(siis helsingin päässä, tämä tarina ei nyt etene ihan loogisesti ;-)), mutta ne on sellaisia metallikärryjä, kyllä tuo puolivuotias niissä istui kun on aika jämäkkä jo, mutta pienempiä niissä ei oikein mun mielestä voi kuskata.

Lastenruuat eli soseet oli ihan hyviä, Nestleä ja Hippiä. Tosin maksoivat jonkin verran enemmän kuin Suomessa, 1-2,50 / purkki. On kuitenkin kyse sen verran pienistä summista, että ei mun mielestä ainakaan kannata raahata täältä.Tosin mitään hurjan isoa valikoimaa ei ainakaan lähimarketeissa ollut, mutta kyllä niillä viikon pärjäsi. Maitotuotteista ei ole tietoa kun imetän vielä. Puurojauhetta vein mukana hieman, mutta se riittikin koko matkan ajaksi, joten siitäkään ei ole tietoa. Samoten vein vaippoja, ja myös ne riitti, mutta tosiaan ne Pampersit näytti olevan kaupoissa puolet kalliimpia kuin Suomessa.

Kreetalaiset on tosi lapsirakkaita, ja sai itse olla välillä tarkkana kun tulevat ihastelemaan vauvaa ja antavat sitten mitä milloinkin hänelle. Meidän tyttö kun työntää sitten ihan kaiken mahdollisen suuhun. Sai viinirypäleitä, kukkasia, ja tulipa hänen eteensä suklaakakun palanenkin eräässä paikassa.Kovasti pyytivät syliinsä ja kierättivät ja esittelivät koko ravintolan tms.

Kaiken kaikkiaan meidän matka meni tosi hyvin, ei tullut vatsavaivoja , ei mitään iho-ongelmia eikä korvatulehduksia tai muuta flunssaa. Ja aika huoleti oltiin kuitenkin rannalla yms.

Tässähän tätä; kivaa oli ja uudelleen pitäis päästä! Hyvää matkaa kaikille vasta reissuaan odottaville! B)

Kiitos reissukuulumisista! Kiva lukea niitä muiltakin, kun itse joudumme odottamaan ensi syksyyn asti.
Muistaisitko minkälainen lastenallas oli Menia Gardenissa? Oliko kahluuallas vai syvempi? Entä aikuistenallas, oliko toinen pää kenties matala?

mukava, että teillä oli kiva loma! Ihanaa päästä reissuun lasten kanssa kun pääsee lämpimään... Kaikki viihtyy isoimmasta pienimpään.
Senverran kommentoisin meidän kokemuksia, että olen aina ottanut mukaan pienimmän vaipat ja purkkiruokaa, pikapuuroa yms. mitä sitten on laukkuihin ylimääräistä mahtunut. Yhen kerran pienen kanssa matkustaessa myös viikon tuttelit. Minun mielestäni helpompi, kuin etsiä ja raahata paikallisista putiikeista (kuitenkin joutuu juomavedet yms. hakemaan). On mukana sitten tuttuakin ruokaa ja paluumatkalla mahtuu tuliaiset siihen tilaan mitä mennessä oli ruoat ja vaipat. Mutta kukin tyylillään..
Voi, taas iskee varmaan matkakuume!! :)

Kyllä tosiaan matkakuume iski jo heti...! Toivottavasti mekin päästään ensi syksynä uudelleen.

Aikuisten altaita oli kaksi ihan vierekkäin, matalasta päästä 90cm ja syvästä päästä 210cm. Jos en ihan väärin muista, mutta sinnepäin kuitenkin. Lasten altaat oli ihan pienet, toinen yhteydessä isoon altaaseen, pyöreä, ja vettä oli aikuisen polven korkeuden verran. Siitä on kuva Tjäreborgin sivuilla. Toinen oli myös pieni, eikä näy niissä kuvissa, sijaitsi vähän taaempana, siinä näytti lukevan syvyys 60 cm kun kävin tytön varpaita uittamassa. Siellä altaalla oli myös pieni liukumäki ja ympärillä leluja, autoa ja sen sellaista.
Hotellin kohdalla ranta oli laavakiveä, mutta ihan kivenheiton päässä oli ihan hyvä hiekkaranta. Ihan ok se laavakivikin on, mutta vähän liukas ja lapset varmaan touhuavat mieluummin ihan hiekalla, mistä on myös helppo mennä heidän uimaan.

Ihan hyvä pointti on kyllä se ruokien mukana vieminen; varsinkin jos epäilee, että oma vauva vierastaa uusia ja outoja makuja, kyllähän ne erilaiselle hieman maistuu. Ja tosiaan ainakin noissa lähimarketeissa oli melko suppea valikoima. Mutta aivan niin, kukin tyylillään =)

Mutta eiköhän me ruveta porukalla odottelemaan matkaa, toiset jo varattua ja toiset vasta toivottua! ;)

Yhteistyössä