Olen käsittänyt sen niin, että Eurolääkäri on valmis lääkäri, lääketieteen lisensiaatti, jonka täytyy olla 2 vuotta töissä lääkärinä ohjauksen alaisuudessa, ennen kuin saa alkaa harjoittaa itsenäistä lääkärin ammattia. Tuosta 2 vuodesta 9 kk täytyy olla työskentelyä terveyskeskuksessa.