Teutonia Fun vai Emmaljunga Nitro?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lidia79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lidia79

Vieras
moi kaikille!

meille on tulossa lokavauva ja olen nyt katsellut vaunuja. olen vertaillut pääasiassa teutonian funeja ja emmaljungan nitroja. aika samankokoisia molemmat näyttää olevan ja muutenkin samantyyppisiä. asumme kaupungissa keski-euroopassa, joten loskakelejä ei tarvitse ajatella.

onko kenelläkään kokemusta kummastakaan? ollaan ajateltu ostaa rattaa ja siihen pehmeä/puolikova kantokoppa. saksasta tilaamalla teutoniat saisi huomattavasti halvemmalla kuin emmaljungat esim. suomesta.

mietinkin ihan hassuja yksityiskohtia, kuten sitä, että emmaljungan rattaissa kangas menee koko ratasosan jalkaosan yli ja teutonioissa ei. onko sillä mitään väliä? onkohan noilla merkeillä mitään "laatu"eroa? onko toiset kömpelömmät kuin toiset? nitroja olen koeajanut, funeja en vielä. täällä on jonkun verran mukulakivikatuja, mitenkähän jousitukset toimii? onko rattaat raskaan työntää? entä hiekkatiet?

olisin todella kiitollinen kokemuksista!

Moi Lidia.
Luulisi että aika monella olisi funit tai nitrot mutta eipä täällä vaan kokemuksia näy.

Asumme helsingin keskustassa ja etsin itse viime talvena näppäriä cityvaunuja. vertailin loppupeleissä juuri nitroja ja funeja. oltiin jo läes ostamassa nitrot, mutta sitten kävimme vielä uudestaan toisessa lastentarvikeliikkeessä, missä myytiin funeja, ja lopulta ne tuntuivatkin paremmilta. en osaa sanoa mikä vaikutti lopullisesti ostopäätökseen, mutta oon ollut tosi tyytyväinen teutonian funeihin. Ainoastaan yhden kerran, erittäin, erittäin pehmeällä ja upottavalla rantahiekalla rattailla ei meinannu päästä eteenpäin, mutta muuten ovat kyllä rullanneet hyvin paikassa kuin paikassa. oon mennyt niillä jopa keskuspuistossa metsäpoluille ja nätisti rullaa juurakoiden ja kivienkin yli. junissa ja ratikoissa ovat myös tosi ketterät ja se että rattaat ovat ulkomitoiltaan kapeat on kyllä auttanut esimerkiksi shoppailureissuilla.

Ajattelin etukäteen että vaunujen kuin vaunujen kanssa tulisi kyllä jossain vaiheessa onglemia (täydellisiä vaunuja ei ole?), mutta teutoniat ovat kyllä odottaneet tässä suhteessa odotukset.

Laadultaan ovat kai vastaavia. Tuohon kangasasiaan en osaa sanoa mitään, kun en oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit.

Hei!
Me vertailimme vuosi sitten Emmaljungan city cerox 360:tä (joka siis hyvin nitroja vastaava malli) ja teutonia funeja. Me päädyimme Emmaljungiin pääasiassa hyvän tarjouksen ansiosta, mutta yhtälailla olisimme voineet ottaa Teutoniat jos heillä olisi ollut vastaava tarjous. Kankaathan noissa rattaissa ovat vähän erilaiset materiaaliltaan, eli sanoisin, että on hyvä katsastaa molemmat vaihtoehdot ihan paikan päällä.

Edellisen vastaajan kirjoitus vastaa todella hyvin omaa kokemustani Emmaljungista. Ne ovat näppärät kaikilta ominaisuuksiltaan ja kulkevat kelissä kuin kelissä. Viimeistään isot etupyörät edellä jos ei muuten.

Eilen juuri testasin käyttöä pehmeällä rantahiekalla, ja rattaita oli kyllä helpompi vetää kuin työntää, mutta eipä siellä näyttänyt muukaan vaunukansa etenevän siinä hiekassa. ;)

Plussaa antaisin erityisesti ratasosan käännettävyydestä sekä työntöaisan säädettävyydestä.(Sekä heittoaisasta, että siitä alas- ja ylöspäin taipuvasta ominaisuudesta). Aisa on todella näppärä esim. julkisissa, kun sen saa taivtettua kokonaan alas niin se ei ole ohi kävelijöiden tiellä esim. bussissa.

Meidän rattaissa ainakin sen jalkaosan kankaan saa irroitettua ja esim. kurakeleillä isomman lapsen kanssa sen voi kääntää ymoäri niin että kuraiset kengät osuu nahkaiselle puolelle, joka on helpompi puhdistaa. Toki on kyseenalaista jaksaako tuollaista alkaa tekemään, mutta saahan sen kankaan kokonaisuudessaan pestyäkin jos se likaantuu. :)

Yleisesti Emmaljungilla ainakin todella kattava takuu. Siitä plussaa.

kiitos vastauksista! harmillisesti en ole päässyt testaamaan teutonian funeja missään, mutta huomasin, että saksasta tilaamalla ne saa huomattavasti halvemmalla kuin emmaljungat mistään. todennäköisesti päädyn noihin funeihin ihan vaan sen hinnan vuoksi. tosi moni on myös suositellut bugaboota, mutta en vaan tykkää niiden mataluudesta enkä kovasta kopasta.

Yhteistyössä