teutonia vs. emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei kokemuksia kuin Teutoniasta. Yksösten rattaat ja kaksostenrattaat samaa merkkiä enkä ole muita kaivannut.
Teutoniat on kevyet (myös ne kaksostenrattaat) ja kivasti saa kokoon ja jaksaa nostaa takakonttiin.
Jos uusia olet ostamassa niin ehdottomasti tsekkaa saksalaisia nettikauppoja esim. ping-pong for girls and boys. Huomattavasti halvemmat. ostettiin nyt maaliskuussa kaksostenrattaat (S4) ja postikuluineen kotiinkuljetettuna ja jalkapeitto mukana niin 552 e. Ja tämän vuoden väreillä. Suomesta olis saatu 749 e viime vuoden malli...
Ja nyt mä olen ostanut paljon muutakin saksasta kun hinnat on tosi paljon edullisempia.

mä en ihan periaatteessa ostanut emmaljungia,ihan sen takia että nitä ylistetään maasta taivaaseen joka paikassa että aivan oksettaa ja siksi toisekseen vihaan ruotsia niin paljon etten kannata paskan vertaa niiden tekemiä virityksiä,ikeasta en myöskään omista mitään! Teutoniat ostin ja oon tyytyväinen niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en ihan periaatteessa ostanut emmaljungia,ihan sen takia että nitä ylistetään maasta taivaaseen joka paikassa että aivan oksettaa ja siksi toisekseen vihaan ruotsia niin paljon etten kannata paskan vertaa niiden tekemiä virityksiä,ikeasta en myöskään omista mitään! Teutoniat ostin ja oon tyytyväinen niihin.

Ylevän kuuloisia periaatteita....
Meillä emmaljungat sekä yksikkönä, että tuplina. Ei tosin kyseisiä melleja, koska en pidä erillisestä ratasosasta. Ei mitään moittimista:)

Kiitos perusteluista, lisääkin saa antaa!!

Meillä siis se tilanne, että kolmonen tulossa ja meillä tällä hetkellä teutonia mistralit, ilman kantokoppaa. Aiemmilla muksuilla meillä on ollut noi edget ja ne on ollu tosi kivat vauvan kanssa ko niissä se iso ja tilava koppa. Nyt tekis mieli myydä nämä teutoniat ja ostaa edget tilalle, mutta raha on esteenä ja sit kuitenkin mietin josko pärjättäis näillä teutonioilla.

Itse vaan pohdin että miten kauan vauva mahtuu kantokoppaan (joka siis pitää ostaa, eikä taida olla mikään halpa?), meillä kun odotettavissa iso vauva kahden edellisen tapaan..

Osaisko joku sitten kehua millanen koppa kannattais ostaa, vauva syntyy elokuun alussa ja toivottavaa ois et mahtuis mahdollisimman pitkään! Ja sanokaa et teutonioista saa suojasat ja lämpimät talvella :)

Emmaljungat jos asut vähänkään Helsingistä pohjoiseen, ja varsinkin jos asut maalla :) Ilmakumirenkaat on ihan ehdottomat. Antavat hyvin periksi, ja ei oo töyssyistä menoa. Jälleenmyyntiarvo pysyy ja ovat tehty tänne pohjoiseen. Ja josset ole pitkä niin suosittelen jotain muuta kun sitä sport teleskooppiaisaa. Meillä ei oo enää edgejä, mutta on scootterit, ja niissä tuo aisa joka menee napeista vähän vaakatasompaan, on tosi paljon kevyempi työntää kun ei niskat mee jumiin. On sopivalla tasolla. Mutta jos olet pitkä tai miehesi on niin sit teleskooppi :) Meillä oli siis teleskooppi, en tykänny ja oon 170cm pitkä.
Teutoniasta ei oo kokemuksia, mutta ovat varmaan hyvät nekin.

Joo, kyllä te pärjäätte niillä teutonioilla. Hankkikaa pehmeä kantokassi, se on halvin ja saatte siitä sitten koppavaiheen jälkeen lämpöpussin talveksi, niin ei jää heti turhaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Emmaljungat jos asut vähänkään Helsingistä pohjoiseen, ja varsinkin jos asut maalla :) Teutoniasta ei oo kokemuksia, mutta ovat varmaan hyvät nekin.

Esimerkki loistavasta argumentoinnista...

Itse vastaan tähän kysymykseen, että Teutoniat.
Pienemmät ja ketterämmät, ja pidän enemmän niiden ulkonäöstä.

Lisäyksenä yksi vielä mikä mietityttää, kun olen itse pitkä liki 180cm, niin käykö selkään teutoniat kun ne on niin matalat.. Mutta juu, molemmat saaneet kannatusta, tosin kaiken "jären" mukaan meidän olis kai viisasta pysytellä teutonioissa. Miusta vaan ne ei oo mitenkään niin ihemeelliset kun niitä aina kehutaan, mut meille kai ei oo vielä tehtykään täydellisiä rattaita :D

Teutonia-vastaaja kiitos mielipiteestä, onko se kopasta tuleva lämpöpussi lämmin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teutonia-vastaaja kiitos mielipiteestä, onko se kopasta tuleva lämpöpussi lämmin?

Kyllä meillä on tarjettu... tosin kyllä pk-seudulla asustelen, esikoinen (lokakuussa syntynyt) kulki vauvana kantokassissa ja tarkeni kyllä 20 asteen pakkasissakin (hullu äiti lähti vauvan kanssa kärryttelemään pakkaseen ja viimaan...) Kuopus (maaliskuussa syntynyt) kulki pussin kanssa ekana talvenaan, eikä ole hänkään kyllä kylmyyttä valitellut... Luulisin, ettei noissa ole eri valmistajilla juurikaan mitään eroa.

Minä olen 173 cm ja mies 187 cm joten Teutoniat tuntuivat hassuilta kun olivat niin matalat. Nyt Emmaljungan nitro cityt, tosi hyvät ja ketterät olleet, pärjää myös hangessa vaikka eturenkaat ovatkin pienemmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Emmaljungat jos asut vähänkään Helsingistä pohjoiseen, ja varsinkin jos asut maalla :) Teutoniasta ei oo kokemuksia, mutta ovat varmaan hyvät nekin.

Esimerkki loistavasta argumentoinnista...

Itse vastaan tähän kysymykseen, että Teutoniat.
Pienemmät ja ketterämmät, ja pidän enemmän niiden ulkonäöstä.

Mitä meinaat?? :ashamed:
Eihän se automaattisesti tarkoita sitä että jos asuu Helsingistä pohjoisempaan, niin asuu maalla, jos sitä tarkoitit?
Helsingissä siis pärjää varmasti rimpulammillakin, koska sielä harvoin on lunta niin paljoa.

muoks. vai tarkoititkohan sitä että vesitin oman vastauksen ehdottomuuden sillä että mulla ei ole kokemuksia Teutonioista :D

Teutonian pehmeä kantokassai muuntuu lämpöpussiksi, jota käytti vielä meidän 2v3kk vanha, pitkä lapsikin. Lämpöpussi on lämmin ja tosiaan et tarvitse erikseen muita koppia tai pusseja. Siinä on kuitenkin kova pohja, kun se on koppana, joten toimii ihan niin kuin kovakin kantokoppa.

Meillä on ollut monet Teutoniat ja monet Emmaljungat. Itse tykkään enemmän Emmaljungasta, kun ne on jotenkin niin tukevat ja vakaat, eikä muovisen oloiset. Teutoniatkin on ihan hyvät, mutta on ne vähän rimpulammat :)

Yhteistyössä