teutonia vs. emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli kanssa pähkäilyssä viime keväänä kummat. Päädyin Teutoniaan, koska niissä Emmaljungissa (oisko ollut justiinsa nuo DuoEdget?!) oli se erillinen ratasosa eikä heittoaisaa. Eli jos haluaa tuulessa kääntää nopsaan lapsen tuulensuojaan, niin eipäs onnistukaan noissa Emmaljungissa. Täällä onkin mainittu tuo Teutonioitten takakonttiin mahtuvuus. Meillä pikkuauto ja näppärästi menee sinne, irroittamatta osastakaan. :D Tavarakori on varmasti Emmaljungassa parempi, koska on tilaa ja sinne saa helpommin tavarat. (Vertaan nyt siis vaan siihen malliin, jota itse mietin silloin.) Teutoniassa saa kyllä ihan riittävästi työntöaisaa säädettyä korkeammalle, jos on pidempi työntäjä. Niin ja silloin ei tainnut olla Emmaljungissa avattavaa takaluukkua hyttyssuojalla, Teutonioissa tämä on. Eli kesällä myös hyvät. Meillä on ilmakennot ja on kyllä loistavat, mutta helpollahan noihin saisi tilattua vaikkapa ne ilmakumit. Mutta menee hyvin joka paikassa ja kelissä. :) En ole löytänyt vielä kummempaa huonoa puolta, paitsi on ihan hirveästi nappeja/vetskareita yms. ettei ymmärrä mihin ne kaikki kuuluvat! Ja meillä pehmeä koppa, josta on nyt pohjalevyn irroittamalla jäänyt suojaisa pussi talveksi. Ja hyvin on ainakin heijastimia tuossa. Meillä siis on Prestiget. Kalliit kyllä, että hyvä vinkki tuo tilata Saksasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Meillä oli kanssa pähkäilyssä viime keväänä kummat. Päädyin Teutoniaan, koska niissä Emmaljungissa (oisko ollut justiinsa nuo DuoEdget?!) oli se erillinen ratasosa eikä heittoaisaa. Eli jos haluaa tuulessa kääntää nopsaan lapsen tuulensuojaan, niin eipäs onnistukaan noissa Emmaljungissa. Täällä onkin mainittu tuo Teutonioitten takakonttiin mahtuvuus. Meillä pikkuauto ja näppärästi menee sinne, irroittamatta osastakaan. :D Tavarakori on varmasti Emmaljungassa parempi, koska on tilaa ja sinne saa helpommin tavarat. (Vertaan nyt siis vaan siihen malliin, jota itse mietin silloin.) Teutoniassa saa kyllä ihan riittävästi työntöaisaa säädettyä korkeammalle, jos on pidempi työntäjä. Niin ja silloin ei tainnut olla Emmaljungissa avattavaa takaluukkua hyttyssuojalla, Teutonioissa tämä on. Eli kesällä myös hyvät. Meillä on ilmakennot ja on kyllä loistavat, mutta helpollahan noihin saisi tilattua vaikkapa ne ilmakumit. Mutta menee hyvin joka paikassa ja kelissä. :) En ole löytänyt vielä kummempaa huonoa puolta, paitsi on ihan hirveästi nappeja/vetskareita yms. ettei ymmärrä mihin ne kaikki kuuluvat! Ja meillä pehmeä koppa, josta on nyt pohjalevyn irroittamalla jäänyt suojaisa pussi talveksi. Ja hyvin on ainakin heijastimia tuossa. Meillä siis on Prestiget. Kalliit kyllä, että hyvä vinkki tuo tilata Saksasta.

Kyllä ainakin mun EMMALJUNGA DUO EDGE:issä on heittoaisa ja teleskooppiaisa, ja kyllä löytyy myös kuomusta avattava luukku hyönteissuojalla. Samoin koppa on ilmastoitu (vipu mistä saa kopan pohjalla olevat ilmastointiluukut auki ja kiinni), integroitu hyönteissuoja ja antistaattinen patja ja vaikka miten paljon muita hyviä ominaisuuksia :) Ton rungon saa emmaljungaan valita, heittoaisalla tai ilman.

Ei kumpiakaan. Teutonioissa liikaa muoviosia ja Emmaljungat kauhean isot ja kuomu ei pysy paikoillaan kun kiristysmekanismi löystyy. Ei saa edes itse kiristettyä millään työkalulla.

Mun valintani olisi Mutsy Urban Rider (4:llä renkaalla).

Teutoniat, Meillä oli ja kestivät mielettömän hyvin metsäretket ja todella kovan käytön. Jos meille joskus tulee vielä lapsia niin ostetaan vielä Teutoniat. Ihan ykköset!

Ehdottomasti laadukkaat Teutoniat ja Mistralit, niitä ei noihin noihin Emmaljungiin edes verrata, jo merkkejä haluat verrata niin Emmaljungan Ceroxit on kopioiti Mistraleita. Teutonit valmistetaan Saksassa, mutta Emmaljungia ei enää Ruotsissa, kankaat tehdään Puolassa.

Meillä oli vaihtoehetoina Mistralit tai nuo Ceroxit, halusin rattaat pehemällä kopalla en mitään irrotettavaa ratasosaa. Mistarlit olivat paremmat. Meillä on vaunut hankittiin esikoiselle ja vielä ovat käytössä kuopuksella ja ovat kuin uudet. Suosittelen. Menevät pieneen tilaan.

meillä on itsellä emmaljungan duo edget jo kahdella lapsella hyvin palvellut, ei mitään vikaa tai kulumisen merkkiä - siis toimintaan vaikuttavaa.. (hyviä ominaisuuksia tossa mariska jo luettelikin) kaverilla teutoniat, jotenkin verrattuna emmaljungiin just muovisemmat niinku joku jo sanoikin. itse pidän siitä että vaunut on vankat ja tukevat.

mut tietty, on emmaljungallakin monta mallia. itsellä kokemusta vaan duo edgestä sportti alustalla joka siis se missä on teleskooppiaisa. hyvä meillä ku mies on 185cm ja itse vajaa 160cm.

Alkuperäinen kirjoittaja neither:
Ei kumpiakaan. Teutonioissa liikaa muoviosia ja Emmaljungat kauhean isot ja kuomu ei pysy paikoillaan kun kiristysmekanismi löystyy. Ei saa edes itse kiristettyä millään työkalulla.

kyllä ainakin meillä kuomun saa kiristettyä tosi vaivattomasti. Kahen vuoden aikana kolmesti kiristetty.

Alkuperäinen kirjoittaja neither:

Meijän edget oli kyllä jo pari vuotta vanhat ja kyllä kuomu pysy..
ja kyllä scoottereiden kuomu kiristettiin ja korjattiin ilmaiseksi vaikkei ollut takuuta enää. mutta emmaljungat on isot siirrellä, eli jos on tarkotus autossa kokoajan kuljettaa niin sit ei oo pienimmät mahdolliset. Ehkä sit ne teutoniat on paremmat. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehdottomasti laadukkaat Teutoniat ja Mistralit, niitä ei noihin noihin Emmaljungiin edes verrata, jo merkkejä haluat verrata niin Emmaljungan Ceroxit on kopioiti Mistraleita. Teutonit valmistetaan Saksassa, mutta Emmaljungia ei enää Ruotsissa, kankaat tehdään Puolassa.

Meillä oli vaihtoehetoina Mistralit tai nuo Ceroxit, halusin rattaat pehemällä kopalla en mitään irrotettavaa ratasosaa. Mistarlit olivat paremmat. Meillä on vaunut hankittiin esikoiselle ja vielä ovat käytössä kuopuksella ja ovat kuin uudet. Suosittelen. Menevät pieneen tilaan.

Emmaljunga kyllä valmistetaan Ruotsissa! Mistäs tää "ei enää Ruotsissa" on revitty?

Kiitos kommenteista, kovaa on "kilpailu" molempien puolesta :D Siis meilläkin on molemmista kokemusta, nyt mietitään vaan kumpi voittaa järki (=raha) vaiko "tunteet"!? Siis tiedän että noita teutonioita vaivatta työntää pitkäkin ihminen, mutta aattelin jos tuppaa taas tulemaan huono nukkuja ja saa olla koko ajan vaunuis pää, niin käykö selkään kun ovat niin matalat.. Ja tosiaan se et kauan iso laps mahtuu kantokoppaan ja saako niistä sitten pussilla lämpimät talvella pienelle kuitenkin?

Mulla on kokemusta useamman merkkisistä rattaista,

Brion rattaat ja vaunut, I'coon matkarattaat ja Emmaljungan vaunut (ja softyt) sekä Teutoniat.

Emmaljungista en pidä niiden kolhon ulkonäön vuoksi ja siksi, että niitä on kaikilla. Nuo vaunut oli sellaset perusvaunut, joissa työntöaisaa ei voinut säätää, ja vaikken ole mikään pitkikunttuinen ihminen, ilmeisesti "harpon" pitkin askelin - potkin aina tavarakoria!! Ja tätä ei ole minkään muun vaunun tai rattaan kanssa.

Pidän teutonian ulkonäöstä. Minusta ovat vakaat, tukevat, näppärät, hyvät työntää jne jne.

Kun vanhempi muksu syntyi, oli ensin käytössä nuo Emmaljut, sitten ostettiin talvea vasten teutoniat pitkälle lapselle, kun rattaiden sisätilan mitat olivat isoimmat, pisimmät siis. Vertailuna oli Brio, Emmaljungat putosi heti alkumetreillä pois koska kasattuna vievät todella ison tilan.

Emme ostaneet koppaa, vaan ns. jatkoperän, jolloin rattaista tuli vanut.

Vauvalla oli aivan lämmin siellä. Hyvin tarkeni.

Toiselle lapselle emme ostaneet vaunuja ollenkaan. Olin jatkoperän ennättänyt jo myydä maailmalle, mutta löysin käytettynä kantokopan, jonka irtoavan kuomun laitoin jatkopalaksi jalkaritilän päälle ja kas niin oli lämpimät vaunut, vauva syntyi syyskuussa.

Meillä oli käytössä myös Emman pehmeä koppa, mutta se oli kyllä liian pieni ja ahdas ja siten myös kylmä vauvale, joka oli tottunut tilavampaan eloon vaunumaisissa olosuhteissa.

Äp:n pussukka, peittoa ja toppavaatetta vauvalle ja ihan hyvin tarkeni tämäkin vauva ja minä olin mielettömän tyytyväinen teutskoihini !!

Nyt alkaa olla aika luopua näistä kun lapset kasvaa, harmittaa, pidän näistä kovasti.

2 vuotta sitten syntyi syysvauva.

Sori tuonne loppuun viimeiseksi tullut lause. Aloitin vieläKIN pidemmällä tarinalla ja pyyhin pois, mutta sieltä tekstin välistä on yksi lause unohtunut loppuun roikkumaan,

Mutta molemmat lapset ova syyslapsia ja molemmat ovat ilman kantokoppaa tms. pärjänneet teutonioissa talven. Tuleehan siihen päälle se jalkapeite ja jos tuulee, kuomun eteen laitetaan harso..

Emmaljungat, tietenkin=)

Ovat turvallisuusjutuissa edelläkävijöitä ja ne vaunut on tehty näihin meitin olosuhteisiin.

Vauvalle se oikea koppa ja loistavat työntää. Ja tarvittaessa toimiva takuu, toisin kuin Saksantuonneissa...

Alkuperäinen kirjoittaja mariska:
Kyllä ainakin mun EMMALJUNGA DUO EDGE:issä on heittoaisa ja teleskooppiaisa, ja kyllä löytyy myös kuomusta avattava luukku hyönteissuojalla. Samoin koppa on ilmastoitu (vipu mistä saa kopan pohjalla olevat ilmastointiluukut auki ja kiinni), integroitu hyönteissuoja ja antistaattinen patja ja vaikka miten paljon muita hyviä ominaisuuksia :) Ton rungon saa emmaljungaan valita, heittoaisalla tai ilman.

Niin kuin mainitsin, niin puhuin siitä mallista, jota viime keväänä katselimme liikkeessä. Siinä ei ollut noita juttuja, jotka kumminkin hyvin tärkeitä. En ole vuoteen käynyt kattomassa vaunuja, joten voi olla että uusissa malleissa ne onkin Emmaljungalla. Enkä todellakaan ole varma oliko DuoEdget vai mitkä, mutta se yleisin malli(?). Mielestäni Emmaljungat ovat kyllä paljon nätimmän näköiset ja varmasti myös hyvin laadukkaat.

Voisin sanoa, että meillä kun on melko normikokoinen lapsi, niin on hyvin tilaa kyllä teutonioissa. Emmaljungat ovat kyllä tilavammat (leveämmät). Mutta toisaalta siinä mallissa, jossa on erillinen ratasosa ja vaunukoppa, ei ole samanlaisia mahdollisuuksia kuin esim. tuossa meijän Teutoniassa. Eli ei tarvitse koko koppaa poistaa, vaan voi jättää esim. pääosuuden ja sivusuojat. En nyt osaa kunnolla sanoa, mutta kummiskiin. =) Ja sitten yksi puoli on, että eikös Emmaljungat ole aika leveät? Meillä sekin otti, kun pelättiin ettei ne sitten mahtuisi parvekkeelle. Toinen juttu tuossa leveydessä, että jos pääkaupunkiseudulla asuu ja haluaa kulkea ratikalla, niin taisi maksileveys olla jotain 57 luokkaa?? Noh ainahan on keksitty matkarattaat, bussit ja metro.. En nyt ole noistakaan niin varma, kun en siellä asu enkä liiku. :D Ja itse en ole halunnut hankkia erikseen parvekevaunuja ja matkarattaita, kun yhdet ajavat kaikki hommat. Joskus kyllä mietin, että olisiko sittenkin ne Emmaljungat olleet kivemmat??!! Ainakin kivemman väriset ja näköiset. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nonnu:
Emmaljungat, tietenkin=)

Ovat turvallisuusjutuissa edelläkävijöitä ja ne vaunut on tehty näihin meitin olosuhteisiin.

Vauvalle se oikea koppa ja loistavat työntää. Ja tarvittaessa toimiva takuu, toisin kuin Saksantuonneissa...

Juu on meillä Teutonioissa kolmen vuoden takuu. :D Että ihan toimiva sekin!
Ja hyvin ovat toimineet näissä olosuhteissa, renkaat ovat aikas samanlaisia. :D

Ehdottomasti Teutoniat olis mun valinta. :)

Ja pehmeän kopan tilalle valitsisin ehkä Vario Plus kopan, joka siis kova koppa (korvaisi Edgen kovan kopan ;)) ja tuosta kopasta saa sitten myös sen lämpöpussin tehtyä erikseen myös kun koppavaihe on ohi.

Emmaljungat ovat kyllä tilavammat (leveämmät).

Itse asiassa ainakaan sisämitat eivät ole. =)
Toki ulkoapäin ovat isommat ja järeämmät.
Teutonia Mistralin sisämitat on leveys 33 ja pituut 92 kun taas Emmaljunga Duo Edgen sisämitat on leveys 32 ja pituus 90.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Emmaljungat ovat kyllä tilavammat (leveämmät).

Itse asiassa ainakaan sisämitat eivät ole. =)
Toki ulkoapäin ovat isommat ja järeämmät.
Teutonia Mistralin sisämitat on leveys 33 ja pituut 92 kun taas Emmaljunga Duo Edgen sisämitat on leveys 32 ja pituus 90.

Ja jatkan vielä kun löysin niin kopan mitat Emmaljungalla on toki tilavampi eli makuupituus 79 ja leveys 33 kun taas Teutonian Vario Plus kopan makuupituus on 74 ja leveys 30. Vaunujen leveydessä tuleekin sitten Teutonian eduksi 10cm:n ero eli Mistralin leveys 57 ja Duo Edgen 67.

Tiedot on poimittu kummankin omilta nettisivuilta.

Minulla on ehkä hieman vanhaa tietoa (2005), mutta teutoniasta sen verran että ne ovat tukevat ja painavat, eli sopivat hyvin maastossakin liikkumiseen. Mutta jos asut kerrostalossa tms. joudut kuskaamaan niitä rappusissa tai joudut paljon nostelemaan niitä autoon, niin tuntuvat kyllä ajoittain painavilta. Mutta siis jos ulkoilet paljon niin ovat tosi kätevät kun kulkevat säässä kuin säässä.

Yhteistyössä