Thaimaassa omatoimimatkailleet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Parin viikon omatoimimatkaa suunnitellaan Thaikkulaan tammikuuksi. Kannattaako varata hotellit jo nyt, netin kautta (hyviä saa suositella, eka oltais pari pvää Bangkokissa, sitten jonnekin rantsulle, kiinnostavia paikkoja olis mm. Phi Phi-saaret, Patong beach, Phuket yms. näitäkin saa ehdottaa!) vai kannattaisiko vaan Bangkokin hotski varata ja sitten ihmetellä paikan päällä että minne mentäis ja mitä tehtäis? Jälkimmäinen houkuttelee, kun sitten ei oltais niin sidottuja mihinkään, mutta onko se ihan järkevää, kun mukaan tulis 10kk lapsi?

Paljonko varaisitte matkakassaan 2-3-viikon matkaa varten? Millekään dokaus/shoppailumatkalle EI olla menossa.

http://www.mayfairbangkok.com/

Me oltiin tässä hotellissa kesällä bangkokissa, hintatasoon nähden todella siisti ja hyvä palvelu. Esim. yhtenä päivänä nukuttiin pitkään niin siivooja oli ihan hädissään kun ei päässy siivoamaan ja varmsiteli monta kertaa et eikö todella tarvi tulla :D

Mä oon ollut aiemmin phuketissa ja en voi ihan hirveästi suositella.

oletteko kuinka paljon muuten matkustelleet. Olemme olleet sellaisella reissulla 1v2kk:n kanssa, jossa oli pariksi ekekaksi ja paluuyöksi varattu hotelli ja muuten mentiin fiilisten mukaan eteenpäin, reissu oli 2,5 viikkoa. 10 kk:n ikäisen kanssa on mun mielestä helppo matkustaa, vilkas taapero on paljon hermoja kysyvämpää matkaseuraa.
Thaimaassa on helppo matkustaa, joten, jos teillä on omatoimimatkailusta kokemusta, niin ihan ok varata vaan parin ekan yön hotellit.

Phuketissakin löytyy kohteita moneen makuun, ja aivan varmasti jokaiselle sopivia! joten ei kannata yleisesti olla suosittelematta phukettia. ollaan oltu monessa eri paikassa, ja useimmista kyllä tykätty. Patongille en lähtis, turhan vilkas...
Riippuu varmaan lapsestakin miten reissaaminen tuolla tyylillä sujuu. Itse lapsenne tunnette. Meidän poika on ollu mukana monessa ja koskaan ei ongelmia, kovin on sopeutuvainen ja innoissaan uusista paikoista ollut. Ja siis omaa tahtoakin kyllä löytyy, ettei mikään tossukka kuitenkaan jota saa oman mielensä mukaan roudata:) nyt siis 2 vuotias.
Meillä oli mukana just tuon ikäisenä rattaiden lisäksi mukana kantoreppu, jossa nukuttiin usein myös päikkärit matkan aikana, ja se on oli kyllä huippujuttu. Ruokien kanssa voi olla haasteellista...kun ei syö vielä samoja ruokia aikuisten kanssa eikä paikan päältä kovin montaa laatua purkkiruokia kyllä löydy.Ja aika paljon vie laukuissa tilaa tuollaisella reissulla jos mukana kantaa kotoa.

ai niin ja vielä tuli mieleen..jos nukkuu pinnasängyssä parhaiten teidän muksu, niin thaimaan hotelleissa ollaan erittäin lapsiystävälliisä ja pinnasängyn saa varmasti huoneeseen. joka paikassa näin ei ole..

Matkailtu ollaan Euroopassa omatoimimatkoilla, Afrikassa ollaan myös käyty, mutta Aasiassa ei aiemmin. Lapsen kanssa oltiin jo syksyllä parin viikon etelänmatkalla. Sen uskon, että lapsen suhteen ei tule ongelmia, hän on tuollainen rauhallinen luonne ja imetän vielä, joten se helpottaa paljon. Kielitaito (englanti) on sekä mulla että miehellä hyvä.

Vielä otetaan vinkkejä vastaan! :)

Rahaa on syytä varata 1500? + majoitukset. Itse ollaan aina varattu majoitukset etukäteen: 6 matkaa Thaimaaseen takana ja 4 niistä omatoimisesti. Itsellä menisi hermot etsiä majoitusta paikan päällä kuumuudessa ja vielä lapsen kanssa. Olen tutkinut ja selvittänyt aina tosi tarkkaan majoitukset, rantojen laadun, lähistöllä olevat palvelut jne eli mitään suuria pettymyksiä ei ole tullut vaikka onkin varattu etukäteen. Välillä on kierretty useammassakin kohteessa, muutama yö aina samassa paikassa. Olen tarkka majoituksen suhteen, joten siksi en jaksaisi paikanpäällä lähteä etsimään parasta paikkaa, kun luonteeni ei antaisi periksi ottaa ekaa vaan aina pitää vertaila... Joskus sen iltaravintolankin valitseminen on vaikeaa, koska päätöksenteko on itselle niin hankalaa toisinaan...

Patongille en lähtis, mieluummin Karonille tai Katalle.

Samui on kaunis ja ystävällinen.

bankog on aivan hurjan saasteinen, vilkas, hektinen.

Meillä ei ollut majoituksia etukäteen, niitä kun saa ihan vaan ottamalla paikan päältä, mutta lapsen kanssa ehkä toimisin toisin. Toisaalta ei ollut ikinä ongelmaa saada sitä majapaikkaa minkä halusi.

Mihin aikaan vuodesta olette matkustaneet? Paljonko sellaisessa siistissä -muttei kuitenkaan mikään luksus- hotellissa maksaa yö?

Matkabudjettiin ajateltiin varata satanen per päivä.

Me matkasimme out-seasonilla eli elo-syyskussa. Satoi iltaisin klo 20 tunnin, sitten taukosi. Se teki vain hyvää. Pari kunnon rajumyrskyäkin nähtiin.

Majoitus keskivertopaikassa n. 10-15e/vrk.

Hotellihinnat vaihtelee ihan hirveästi sesongin mukaan. Joulun huippuhinnat laskee tammikuun alkupuolella, mutta kyllä tammikuu on aika kallista aikaa kaikenkaikkiaan. Sanoisin, että 50-70?/yö olisi itsellä realistinen taso, johon lapsen kanssa menisin, jos ette nyt ihan reppureisaajameiningillä ole matkassa, vaan suht siististi. Katsele vaikka hotels.com hintoja, niin saat vähän ymmärrystä ja hotelliarvosteluja löytyy tripadvisor.com.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mihin aikaan vuodesta olette matkustaneet? Paljonko sellaisessa siistissä -muttei kuitenkaan mikään luksus- hotellissa maksaa yö?

Matkabudjettiin ajateltiin varata satanen per päivä.

Matkabudjetti ok ellei tule yllättäviä menoja kuten sairaalapäiviä.Kunnon aurinkotuotteet ja jalkineet pitää olla, mieluusti uimatossut koralleja varten...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Hotellihinnat vaihtelee ihan hirveästi sesongin mukaan. Joulun huippuhinnat laskee tammikuun alkupuolella, mutta kyllä tammikuu on aika kallista aikaa kaikenkaikkiaan. Sanoisin, että 50-70?/yö olisi itsellä realistinen taso, johon lapsen kanssa menisin, jos ette nyt ihan reppureisaajameiningillä ole matkassa, vaan suht siististi. Katsele vaikka hotels.com hintoja, niin saat vähän ymmärrystä ja hotelliarvosteluja löytyy tripadvisor.com.

Oho, meillä oli kaunis bumgalow aamiaisella ihan siistissä resortissa 15e/yö Samuilla rannalla. Bankogissa oli 6e yö, mutta ei ollut sitten vessaa omassa huoneessa eikä suihkua. Phangalla oli n. 15e/yö, siisti hyvä resort rannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna:

Oho, meillä oli kaunis bumgalow aamiaisella ihan siistissä resortissa 15e/yö Samuilla rannalla. Bankogissa oli 6e yö, mutta ei ollut sitten vessaa omassa huoneessa eikä suihkua. Phangalla oli n. 15e/yö, siisti hyvä resort rannalla.

50-70? tarkoittaa high seasonilla noin 3-4 tähden hotellia/bungalowia. Ainakin 13 eri majapaikassa olen nopealla laskulla Thaimaassa ollut. Tosin esim. Bangkokissa ja Samuilla ollaan oltu monta kertaa samassa paikassa, kun on hyvä löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna:

50-70? tarkoittaa high seasonilla noin 3-4 tähden hotellia/bungalowia. Ainakin 13 eri majapaikassa olen nopealla laskulla Thaimaassa ollut. Tosin esim. Bangkokissa ja Samuilla ollaan oltu monta kertaa samassa paikassa, kun on hyvä löytynyt.

Niin, mehän matkasimme low seasonilla...

Voi olla, että lähdettäisiinkin vasta maaliskuussa ja reissattais kuukausi. Silloinhan pahin turistikausi on loppumaisillaan.

Yksi kaveri on par'aikaa Thaimaassa, ja skypetin eilen hänen kanssaan. Hän on reissannut meidän kanssa Euroopassa, ja tietää, minkätasoista majapaikkaa etsitään. Hinnat nyt kuulemma 10-20 euroa per yö. Esim. Bangkokissa suosittelin tällaista majapaikkaa:

http://finland.hotels.com/hotel/details.html?reviewOrder=date_newest_first&children[0]=1&rooms[0].childrenAges[0]=1&roomno=1&departureDate=16-12-2009&destinationId=1313946&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=photos&arrivalDate=14-12-2009&hotelId=278698#description

ja tuo siis reilun 6 kilometrin päässä lentokentästä. Jotain tuontyyppistä ajateltiin majoitukseksi.

Me on omatoimimatkailtu Thaikuissa ja suosittelen lämpimästi. Jos olette lasten kanssa lähdössä suosittelen ehdottomasti Ko Samui -saarta ja sieltä Lamai Beach -hotellia. tämä ranta on tosi rauhallinen, ei mitään ihmistungosta niinkuin phuketissa. Tänne lentää Bangkokista alle tunnissa ja lento on edullinen.
Me oltiin tässä hotellissa:
http://www.samuisense.com/
Oltiin pool side villassa, joka oli pieni rivitalo ihan rannassa, uima-altaan edessä. Suosittelen lämpimästi. Me tosin varattiin tämä hotelli sawadeen kautta, oli sitä kautta edullisempi.
sawadee .com
Tuo on muutenkin hyvä portaali thai-matkoja suunnitellessa :)

Nyt ollaan lähdössä omatoimi reissulle koh changille :) Sitä reissua vaan hankaloittaa malaria lääkitys ja sen hinta.

Rahaa on syytä varata 1500? + majoitukset. Itse ollaan aina varattu majoitukset etukäteen: 6 matkaa Thaimaaseen takana ja 4 niistä omatoimisesti. Itsellä menisi hermot etsiä majoitusta paikan päällä kuumuudessa ja vielä lapsen kanssa. Olen tutkinut ja selvittänyt aina tosi tarkkaan majoitukset, rantojen laadun, lähistöllä olevat palvelut jne eli mitään suuria pettymyksiä ei ole tullut vaikka onkin varattu etukäteen. Välillä on kierretty useammassakin kohteessa, muutama yö aina samassa paikassa. Olen tarkka majoituksen suhteen, joten siksi en jaksaisi paikanpäällä lähteä etsimään parasta paikkaa, kun luonteeni ei antaisi periksi ottaa ekaa vaan aina pitää vertaila... Joskus sen iltaravintolankin valitseminen on vaikeaa, koska päätöksenteko on itselle niin hankalaa toisinaan...

Mun budjetti oli 1800 euroam ja siihen sisältyi majoituksen, ja olin reissussa puoli vuotta.

Ja Bangkokista tosiaan sen verran, että se on niin saateinen päivä, että mä tulin siellä joka kerta parissa päivässä kipeäksi. Kurkkuun sattui ja yskitti. Jos olis lapsi matkassa niin pyrkisin välttämään paikkaa parhaani mukaan, tai ainakin vaihtamaan pikaisesti maisemaa.

En nyt halua vängätä hinnoista, hitsi kun suomalaisten pitää aina kisata siitä kuka on onnistunut saamaan halvimmalla. Yritin antaa realistista kuvaa kustannuksista, mihin kannattaa varautua etenkin kun on lapsen kanssa matkassa.

Nyt on low season, tuo ap:n tuttavien käyttämä hotelli sijaitsee lentokentän kupeessa kaukana Bangkokin keskustasta ja Bangkokissa on yleensä ottaen muutenkin halvemmat hotellit kuin saarilla. Tuon tasoinen hotelli kyllä maksaa maaliskuussakin sen 50?, jos se sijaitsee hyvässä paikassa. Nimittäin maaliskuu on vielä high season. Huhtikuu ei enää ole kaikissa hotelleissa, se on hotellikohtaista. Jos saatte halvemmalla, niin sehän on vain plussaa, mutta jos tasotoiveenne on kuitenkin tuo mitä tuttavienne hotellissa, niin suosittelisin lämpimästi varaamaan sen 50?/yö high seasonina.

1500?/3 vkoa oli siis tarkoitettu kolmen hengen perheelle, ei yhdelle henkilölle. Ja majoitukset sitten tähän päälle. Tuolla rahalla voi periaatteessa syödä mitä huvittaa, ei nyt toki missään kalleimmissa luxuspaikoissa ja filettä, mutta siis muutakin kuin nuudelikeittoa katukeittiöstä. Pienehkö lounas, päivällisellä alkuruoka+pääruoka, jätskit, juotavaa jne. Satunnaiset pienet matkamuistot ja rantavaatetta. Ehkä pari järjestettyä retkeä paikalliselta matkatoimistolta, lauttaliput naapurisaarelle yms. Muutama taksimatka jne. Mitä nyt normaaliin lomailuun kuuluu.

Yhteistyössä