Siili Kiitos synnytyskertomuksesta! Oli kiva lukea ja kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaa

Toivottavasti tytön mahavaivat helpottaa pian. Ja toivottavasti myös peräpukamat häipyy. Varmasti ikävä vaiva! :S Sulla tais sitten lopulta olla aika nopea synnytys? Ainakan tuosta kertomuksesta päätellen, kun kohdusuu avautunut 10cm aika nopeaan. Ponnistusvaihe taisi kestää sitten vähän pidempään? Ihan mahtava juttu, ettei sulle tullut mitään repeämiä ja ettei välilihaa tarvinnu leikata! Tosi hyvä juttu, koska paraneminen on aina paljon helpompaa kun ei tarvitse mitään saksia siellä alapäässä. Nimimerkillä vieläkin kipeät haavat ja 8 vkoa synnytyksestä... Ja hienosti selvisit myös ilman mitää suurempia kipulääkkeitä kuten esim. tuota epiduraalia! Sullahan näyttäis olleen oikein mukava tuo synnytyskokemus, tietty lukuunottamatta tuota loppua. Kauheasti olet verta menettäny, mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin nyt. Hieno homma, ettei sulle jäänyt mitään traumoja ja pystyt ajatella omaa synnytytstä hyvänä kokemuksena! :heart:
Tuosta ponnistamisesta piti sanoa, kun kirjoitit, että tuntui kuin vauva olis tulossa pepusta ulos. Samalta se mullakin tuntui ja huutelin siinä vaiheessa, että paskattaa, paskattaa päästäkää mut vessaan

Ja sanottiin vain, ettei sua mikään nyt kakata vaan vauva sieltä on tulossa. Heh, on se kyllä härski tunne!

Nyt ymmärrän mitä synnyttäneet ihmiset tarkoitti sillä, että ponnistaminen tuntuu hirveeltä kakkahädältä!
Mä olen miettinyt ihan samaa, että tottuukohan tuo vauva nyt tohon kun antaa välillä rinnalle/syliin nukahtaa. Mutta mä luulen, ettei se mitään hirveetä ongelmaa tuota.. Meillä ainakin tyttö nukkuu yösyötön jälkeen aamuun asti rinnalla ja nukahtaa silti illalla yöunille ihan kiltisti "yksin". Tietty lapsissa on eroja. Mutta joo, kannattaa neuvolasta kysyä mielipidettä!
lauru No voi hitsit, mä ajattelin että oisit jo synnyttämässä!

Eipä siihen kuitenkaan pitkä aika sullakaan enää ole. Ai eikö sulla ole vielä vauvan pää laskeutunut/kiinnittynyt? Toivottavasti se laskeutuu nyt äkkiä, ettei käy samanlailla kuin mulla kävi. Siis sitten synnytyksessä, että meni kaikki vähän päin v*ttua. Onko sulle neuvolasta annettu niitä ohjeita, että jos vesi menee, niin täytyy makuuasennossa pysyä? Toivottavasti vauva laskeutuu nyt ihan lähipäivinä, kuten varmaan tekeekin, tai jos ei niin toivottavasti sun synnytys ei käynnisty vedenmenolla! Mullahan oli viikkoja 39+3 kun vedet meni eli synnytys käynnistyi eikä pää ollut laskeutunut yhtään.
Kiva että sulla oli eilen mukava ilta!
Omaa. Käytiin taas piiiiiitkällä vaunulenkillä. Nede oli oikeen tyytyväisenä vaunuissa, vaikka pitkän matkaa olikin hereillä. Nukahti kuitenkin jossain vaiheessa ja edelleen nukkuu vaunuissa. En viitsi siirtää poiskaan kun niin tyytyväisenä koisii :heart:
Meillä on tiistaina 2kk neuvola ja Neela saa ekan rokotteen

Se on se rotavirus-rokote joka annetaan suun kautta. Jännittää vähän, että jos siitä tulee jotain mahavaivaa tai muuta ikävää. Toivottavasti ei. Se ei olis kenellekään kiva

Tiistaina olis tarkotus lähteä Lahteen mun isovanhemmilla käymään ja moikkamaan vanhoja kavereita, niin menis varmaan sekin reissu vähän pilalle jos Neltsulle tulee jotain itkuja siitä rokotteesta... Noh, ei voi sitten mitään vaikka tuliskin. Ja jos tulee, niin toivottavasti ei ainakaan mitään suurta.
Mä oon nyt ihan tottunut olemaan päivät ja yöt tässä miehen kanssa koko ajan kahdestaan hoitamassa Neelaa, kun miehellä on loma! Aamuyöstä voin pyytää miestä syöttämään ja päivisinkin helpompi olla kun meitä on kumpikin täällä Neelan kanssa. Viikko vielä miehen lomaa jäljellä, saa taas sen jälkeen vähän totutella päivät olemaan yksinään. Ja hoitamaan sen yösyötön. Niin kuin oli silloinkin, kun isyysloma loppui. Se oli outoa yhtäkkiä hoitaa kaikki ite! Ehkä pitää jo nyt ruveta tottumaan. Mies sais mun puolesta olla aina lomalla!
Voisin tähän perään nyt vielä kopioida sen synnytyskertomuksen tännekin...