Thyroxinista muotilääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvvieras

Vieras
Ennen kilpparilääkkeet määrättiin vain oikeasti vajaatoimintaisille. Itse olen sellainen. Ärsyttää, kun luen näitä kirjoituksia, että "mua väsyttää koko ajan, olen masentunut, niveliä särkee" jne. Ja heti epäillään, että kyse on kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Sitten lääkäri ei kirjoitakaan lääkettä, koska arvot ovat viitearvojen sisällä. Tästä on muodikasta nostaa meteli. Kaikki väsymys yms. kun ei johdu kilpirauhasesta! Kun on vajaatoiminta se OIKEASTI näkyy niissä labratuloksissa. ja se väsymys on raastavaa, et oikeasti meinaa päästä sängystä ylös, vaikka elintapasi olisivat mitä terveellisimmät. Ja hiukset lähtevät päästä. Iho on kuin pullataikinaa, joka on kohoillut epätasaisesti. Kaikki hidastuu. Etkä kuollaksesikaan tajua mistä on kyse. Onhan tämä alidiagnisoitu vaiva, mutta diagnoosi pitää tehdä oikein! Liiallinen thyroxinin käyttö kun altistaa esim. osteoporoosille ja sydänvaivoille.

Pikkasen pistää silmään tuo sun tietämättömyys vajaatoiminnasta. Vajaatoimintaa voi sairastaa, vaikka arvot olisivatkin vielä viitteissä. Lääkitys voidaan määrätä pelkästään oireiden perusteella ja näin asiansa osaava kilpirauhaslääkäri tekeekin. Vaikka arvot olisivat viitteissä, ne ajan myötä menevät päin prinkkalaa, mikäli lääkitystä ei aloiteta.

No olipas tyhmä asenne ap:lla. Todella tyhmä. Jos se thyroxin auttaa niitä ihmisiä, niin miten se on sulta pois, häh? Suomessa viitearvot kilppariasioissa on päin prinkkalaa. Ihan erit kuin muualla kuulema.

mulla taas ei ollut raskausaikana tsh kuin vain 5,, jolloin sain heti thyroxinlääkityksen, johan sit muutaman viikon päästä katosi pitkään jatkuneet oireet, mm. karmaiseva väsymys jne. Ja vaikk noin vähällä heitti arvot niin olo oli ihanj järkyttävä kun väsymys oli nii kovaa (lääkitys alkoi rv 28)

Yhteistyössä