Tiäkste...mun sydämeen sattuu.. uusperheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äitee

Jäsen
25.05.2004
387
0
16
yksi meidän lapsista täyttää 1v. ja taas sama kaava toistuu..

Vuosi sitten kun synnytykseni käynnistyi, miestä kiinnosti enemmän edellisestä liitosta olevan lapsen jalkapalloturnaus... että ehtiikö nyt sitten sinne...

JA kun ristiäiset oli, vuokrasin seurakunnan tilan, ni kappas sillekkin viikonlopulle osui lapsen turnaus... ja hyvä ettei mies vieraita ajanut ulos, että ehtii vielä yhteen peliin...

Nyt synttäriviikonlopppuna taas sama juttu... Mies ja lapsensa turnauksessa, minä kotona siivoan, laitan kakut ym. ja huomenna kun vieraat tulevat nämä kaksi loistavat osan aikaa poissaolollaan..

ELI isä ei ole täysillä läsnä lapsena 1v. synttäreillä, ei auta minua valmisteluissa jne....

Muo ottaa päähän tää touhu, sattuu sydämeen, itkettää.

JA kuinka moneen kertaan olen keskustellut näistä tasa-arvo asioista.... JA siitä mies aina kimpaantuu, jos vihjaan että mahtaako tämä yksi olla muita korkeammalla arvojärjestyksessä.... ettäs kehtaankin väittää sellaista....

No, siinähän taas viraat, miehen äiti ylimpäna saavat mielessään ihmetellä että missä mies ja yski lapsista on... mutta ääneenhän sitä ei sanota :headwall:

No ehkä joku minua ymmärtää, sinäpäivänä kun osaan lähteä tästä, että miksi lähden....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:23 Tonnikeiju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:20 vieras kirjoitti:
Ja otit käytetyn miehen itsellesi - koska...?

käytetyn...?? :whistle:

No mulla on kieroutunut tapa kategorisoida ihmiset sen mukaan onko heillä lapsia entisistä suhteista tai ei. Ja mun mielestä ihmiset joilla on lapsia ennestään, ovat ns. käytettyjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:23 Tonnikeiju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:20 vieras kirjoitti:
Ja otit käytetyn miehen itsellesi - koska...?

käytetyn...?? :whistle:

No mulla on kieroutunut tapa kategorisoida ihmiset sen mukaan onko heillä lapsia entisistä suhteista tai ei. Ja mun mielestä ihmiset joilla on lapsia ennestään, ovat ns. käytettyjä.

ettei sitte "testattuja"...? on kieroutunu juuh... :saint:

Todella harmillinen tilanne :(

Toivottavasti miehesi käytös muuttuu, ennen kuin tyttö kasvaessaan rupeaa ymmärtämään olevansa jotenkin tois´sijainen. Nimittäin sellaisen käsityksen kirjoituksestasi saa. On kyllä jokseenkin tosi asia, että pojat ovat miehelle tärkeitä... näkevät heissä itsensä ja moni yrittää lapsensa kautta elää uudestaan omaa lapsuuttaan. Mahdollisesti jotain haaveita, jotka jäi silloin saavuttamatta. Esim. juuri tuo jalkapallo-harrastus.

onko miehesi muuten mukana tytön hoidossa? Onko mahdollista, että heidän välinen isä-lapsisuhde on jäänyt kehittymättä/vajaaksi?

Yrittäisin kyllä pistää kovan kovaa vastaan ja vaatia miestä osallistumaan tyttönsä elämään tasa-arvoisesti. Kannattaa puhua vakavasti ja yrittää saada mies tajuamaan, että pienikin lapsi vaistoaa jos hän ei ole veljensä veroinen isänsä silmissä. Kuinka paha mieli tytöllä tulevaisuudessa voi olla, jos isä jatkaa tuollaista käytöstään :(

Joka tapauksessa ONNEA pikku-prinsessalle 1-vuotissynymäpäivän johdosta. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:22 just joo kirjoitti:
Ja tämä ei olisi ongelma jos lapsi olisi teidän yhteinen...

kiitos

mutta ihan samanlailla muo ottais päähän, jos kyseessä olis yhteinen lapsemme, sillä en voi sietää, että joku lapsista on korkeammalla "arvoasteikossa" kuin muut, oli kyseessä sitten sunun, minun tai meidän lapsi.

Tämäpä se ongelma uusperheissä: on mun lapset, sun lapset ja yhteiset! :o
Mun ja yhteinen tärkeä, sun välttämätön paha!
Kuka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön! :laugh:

ÄH!

Oma mielikuvitukseni teki tepposet ja sain sellaisen käsityksen jostain ihmeen syystä, että teidän 1vuotias on juuri tyttö, vaikkei siitä sanallakaan mainittu tekstissäsi :ashamed: Toivottavasti edes osui oikeaan tuo mielikuvani :ashamed: :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:29 kidetär kirjoitti:
\
Mä taas ymmärsin et tää 1v on teidän yhteinen ja poika miehen edellisestä suhteesta? Oonko ihan väärässä? :ashamed:

Justjoo kai tarkoitti, että isä sais mennä pojan kanssa, jos olis heidän yhteinen lapsi sekin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:29 kidetär kirjoitti:
\
Mä taas ymmärsin et tää 1v on teidän yhteinen ja poika miehen edellisestä suhteesta? Oonko ihan väärässä? :ashamed:

Juu, siis 1v. on yhteinen, löytyy toinenkin yhteinen, ja sitten vielä mun "oma" lapsi.

Kaikki asutaan yhdessä myös miehen lapsi kanssamme. ja kumpikaan, minunlapsi ja sinunlapsi ei tapaa tosita biologista vanhempaa..

Nämä jalkapalloturnaukset ja harjoitukset yms ovat varmaankin vähän aikaisemmin jo tiedossa. Voisitteko tehdä niin, että katsoisitte kalentereitanne ja järjestäisitte juhlat yms niin, että eivät olisi päällekkäin jalkapallon kanssa. Nähtävästi tämä jalkapallo on lapselle ja miehelle kaikki kaikessa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:30 Annette-79 harmaana kirjoitti:
ÄH!

Oma mielikuvitukseni teki tepposet ja sain sellaisen käsityksen jostain ihmeen syystä, että teidän 1vuotias on juuri tyttö, vaikkei siitä sanallakaan mainittu tekstissäsi :ashamed: Toivottavasti edes osui oikeaan tuo mielikuvani :ashamed: :whistle:

ei sillä väliä :) poika-poika kysessä

Mutta olet oikeassa siinä että isä-lapsi suhde on varmasti vajaa, sillä minä hoidan tässä perheessä lapset, mutta se ei ole yksin minun valinta.....vaan lähinnä pakko...

Isä ei ole kiinnostunut muusta kuin omista puuhistaan ja vanhimman poikansa puuhista. Minä hoidan yötä päivää lapset...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:37 minä kirjoitti:
Nämä jalkapalloturnaukset ja harjoitukset yms ovat varmaankin vähän aikaisemmin jo tiedossa. Voisitteko tehdä niin, että katsoisitte kalentereitanne ja järjestäisitte juhlat yms niin, että eivät olisi päällekkäin jalkapallon kanssa. Nähtävästi tämä jalkapallo on lapselle ja miehelle kaikki kaikessa...

Nain minakin ehdottaisin.

Sinansa ymmarran myos poikaa, jalkapalloturnaukset ja harjoitukset tuppaavat oelmaan vahan tylsia lapsen yksin kayda, ja kiva, etta isa on sitoutunut siihen harrastukseen pojan kanssa.

Ja harva mies jaa leipomaan tms kotiin, jos tiedossa on mahdollisesti jalkapalloturnaus.. :whistle: Ne turnaukset ovat kohokohtia jalkapalloilijanuorukaisen elamassa. =)

\

Synnytyspäivä oli vaikea valita ;)

Juu, mutta muuten.... Tähän olen pyrkinyt että katsotaan ettei mitään herkkoja pelejä ym. osu kohdalle... mutta nytkin oli tiedossa että lauantaina on pelejä, mutta yllättäen kääntyi niin että sunnuntainakin on..
Ja muutenkin on käynnyt niin että olen valinnut päiväksi sen milloin olisi paras mahdollisuus isänkin osallistua juhliin.. mutta aina tuntuu olevan parempaa tekemistä....

Ja kun kyseessä on 8v. niin ei luulisi olevan niin kamalaa olla joskus pois peleistä ym...

Äitienpäiväksikin mies on menossa koko päiväksi laittamaan autoa...

Mutta tyhmähän minä vaan olen... turha ruikuttaa...

Puhit vietissäsi "lapsesta", et hänen sukupuolestaan. Onko edellisestä liitosta oleva lapsi siis poika? Olisiko mahdollista, että isältä onnistuu luontevammin tuo isänä olo pojan kanssa? Miehillä voi olla kovin maskuliininen toisinaan tuo maailma. Ja jos harrastukset ovat olleet kuvioissa jo pitkään on niistä voinut tulla tärkeä harrastus myös isälle itselleen.

Nuo on ne seikat, mitkä mulla tuli mieleen noin niin kuin miehen kannalta asiaa ajateltuna. Täytyy silti sanoa, että vaikka tiettyjä inhimillisiä tekijöitä taustalla voisi ollakin, niin onhan tuo asetelma kyllä todella väärin muita lapsia kohtaan ja voi jatkossa poikia entistä enemmän ongelmia. Teidän tilanne kyllä kuulostaa muutenkin siltä, että kommunikointi ei ole ihan parhaalla mahdollisella tasolla. Olet mielestäni hiukkasen turhan alisteisessa asemassa. Meillä juman kauta mies saa kävellä ovesta ulos sillä punaisella minuutilla jos viesti ei mee perille ja hän kyllä tietää sen. Eipä sitten ikinä tulekaan tällaisia ongelmia, etteikö hän mua vakavasti kuuntelisi. Meillä harvemmin riidellään ja ihan kaikki on avointa keskustelua puolin ja toisin. Arvostusta pitää olla molemmin puolin ja joustoa, yksi ei voi vain jyrätä, en edes minä, heh. Mutta älä nyt siis aivan hiirulainen oo vaan tee selväksi sun tasa-arvoinen asema perheessä mielipiteinesi kaikkine.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:43 äitee kirjoitti:
\

Synnytyspäivä oli vaikea valita ;)

Juu, mutta muuten.... Tähän olen pyrkinyt että katsotaan ettei mitään herkkoja pelejä ym. osu kohdalle... mutta nytkin oli tiedossa että lauantaina on pelejä, mutta yllättäen kääntyi niin että sunnuntainakin on..
Ja muutenkin on käynnyt niin että olen valinnut päiväksi sen milloin olisi paras mahdollisuus isänkin osallistua juhliin.. mutta aina tuntuu olevan parempaa tekemistä....

Ja kun kyseessä on 8v. niin ei luulisi olevan niin kamalaa olla joskus pois peleistä ym...

Äitienpäiväksikin mies on menossa koko päiväksi laittamaan autoa...

Mutta tyhmähän minä vaan olen... turha ruikuttaa...

Et ruikuta turhasta. Nyt aloin ymmärtää paremmin asiaa, kun luin tuon äskeisen viestisi.
Nauti nyt muiden lasten kanssa niistä synttäreistä. Syökää vieraiden kanssa kakut ja muut herkut. Mies saisi jäädä ilman herkkuja!!

Meilläkään ei kyllä tähän päivään saakka mies ole leiponut tai siivonnut synttäreitä varten kanssani.

Ja usein isommat lapset ovat tärkeämpiä miehille, ja äiti hoitaa pienemmät, ja mies astuu remmiiin juuri kuskauksissa ym. sellaisessa harrastustoiminnassa myöhemmin.

Yritäpä ajatella että tuo isompi olisi sinun lapsi. Varmasti sallisit hänen harrastaa tai sitten olisit sopinut synttärienvieton päivälle, jona harrastusta ei ole. Miksi miehen pitäisi ollla huomenna koko päivä kotona, kun kuitenkin osan päivää on? Tai osallistua leipomiseen? Sinulla taitaa olla asenneongelma.

Yhteistyössä