tiedän että nyt tulee kuraa niskaan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
mutta, en käsitä ihmisiä jotka syöttää koirilleen/kissoilleen pääasiassa vain nappuloita. siis helvetti että tylsää ruokaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen eläimelle.

on meilläkin nappuloita kissoilla ja koirilla, mutta päivittäin saavat muutakin.

Meillä toinen kissa ei enää edes suostu maistamaan nappuloita. Toinen syö kyllä mutta tavallisesti sitten oksentaa ne. Eivätkä edes ole mitään onnetonta markettitavaraa vaan eläinkaupasta ostettua "muka kunnon ruokaa".

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
mutta, en käsitä ihmisiä jotka syöttää koirilleen/kissoilleen pääasiassa vain nappuloita. siis helvetti että tylsää ruokaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen eläimelle.

on meilläkin nappuloita kissoilla ja koirilla, mutta päivittäin saavat muutakin.

Joo, meilläkin syö muuta, (jämiä pääosin) mutta kissat on siitä hassuja että ne rakastaa naksujaan, toisinaan syö niitä mielummin kun muuta (ja sehän on helppoa...)

Niinpä. Meidän kissa ajoittain kieltäytyy syömästä jotain tiettyä ruokaa ja sitten taas kokeillaan mikä kelpais seuraavaksi. On sillä raksujakin aina saatavilla.

Meillä oli kissa jolle lääkäri määräsi ruokavalion joka koostui vain yhdestä kuivamuonasta. Lisäksi sai tarjota keitettyä kanaa. Aika yksitoikkoista, mutta sairaus vaati niin. Kissa eli ruokavaliostaan huolimatta vielä 4 onnellista vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78:
Ja nyt tulee minullekin kuraa niskaan, mutta luulen että kyse pihiydestä, halvemmaksi tulee syöttää jotain nappulaa kuin tehdä mauttavampaa ruokaa.

purkkiruokiakin on ihan hyviä, ei tartte edes itse duunaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Meillä oli kissa jolle lääkäri määräsi ruokavalion joka koostui vain yhdestä kuivamuonasta. Lisäksi sai tarjota keitettyä kanaa. Aika yksitoikkoista, mutta sairaus vaati niin. Kissa eli ruokavaliostaan huolimatta vielä 4 onnellista vuotta.

no sairaus on toki eri asia. meillä oli aikanaan munuaisvikainen kissa jolla oli myös erityisruokavalio.

Ja nyt tulee minullekin kuraa niskaan, mutta luulen että kyse pihiydestä, halvemmaksi tulee syöttää jotain nappulaa kuin tehdä mauttavampaa ruokaa.

En usko, kyllä nuo nappulat meillä aina jonkun pennin maksaa. Halvemmaksi tulisi heittää koiran kuppiin ruuantähteitä kotoa mutta uskon kuitenkin että noista nappuleista (ja mahd. yrjölän puurosta) koira paremmin tarvitsemansa ravintoaineet.

Ja siis ahne koira söisi mitä hyvänsä, ne nappulat kelpaavat hyvin herkkupaloina pihallakin.

Tarkoitatko niitä ah, niin ihania säilykeruokia? Suosittele ihan vaan lihaan siirtymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Tarkoitatko niitä ah, niin ihania säilykeruokia? Suosittele ihan vaan lihaan siirtymistä.

joo, tarkoitin. kyllä ne jotkin purkkiruuatkin menee silloin tällöin annettuna.

kun lemmikille tulee kuivamuonasta munuaiskiviä ja kuolee,pällejä omistajia kun rääkkäävät eläimiään! eihän ihminenkään pärjää pelkällä näkkileivällä,saati halua syödä sitä vuodesta toiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ja mitä mahtaa olla se muutakin?

no vaikka jotain purkkiruokaa, kanaa, jauhelihaa, naudan vatsalaukkua ym ym ym. elukoille löytyy vaikka mitä ruokaa, muutakin kuin nappuloita.

Sanoin jo että kannattaa miettiä onko ne purkkiaruuat niin hyviä kuitenkaan. Lihat kannattaa antaa sellaisenaan, ei lisäainein maustettuna.

Tiesittekö, että jos kissalle antaa vain raakaa lihaa, ulosteet eivät haise yhtikäs miltään? Meillä vietetään nykyään hajutonta elämää :) Hyi hirvitys mille koko huusholli haisi ennen, kun kissat söivät ns. kissanruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

En usko, kyllä nuo nappulat meillä aina jonkun pennin maksaa. Halvemmaksi tulisi heittää koiran kuppiin ruuantähteitä kotoa mutta uskon kuitenkin että noista nappuleista (ja mahd. yrjölän puurosta) koira paremmin tarvitsemansa ravintoaineet.

Ja siis ahne koira söisi mitä hyvänsä, ne nappulat kelpaavat hyvin herkkupaloina pihallakin.

No niissäkin on toki laatu- ja hintaeroja! :) Mutta jos ostaa kaikkein halvinta nappulaa, niin luulen että tulee halvemmaksi pelkkä nappula kuin jos että annettaisiin välillä jotain kunnon liharuokaakin.

PArinkin tutun koirat on sellaisia, että ne oksentaa, jos syövät jotain muita kuin omia nappuloitaan, minkäs teet sitten kun ovat herkkämahaisia. Meillä kyllä annetaan piskeille ja kateille ihan sitä mitä ihmisetkin syö ja nappulaa syövät päälle sen, mitä jaksavat.

Yhteistyössä