tiedän, että olen tyhmä kun odotan miehen huomioivan mua äitienpäivänä vaikka en olekaan hänen äitinsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsi on vasta 1v, joten ei osaa vielä askarrella korttia eikä ymmärrä vielä koko äitienpäivää...olisi silti kivaa jos päivä olisi jotenkin erityinen, että mies voisi lapsen puolesta huomioida tämän äitiä vähän, laittamalla vaikka aamupalaa tms.

mun mieheltä sellaista on turha odottaa...näki äsken omalla äidilleni ostamat kukat ja kortin ja totesi lapselle että sun äiti ei saakaan huomenna mitään ku oot vielä niin pieni... ja mä tyhmänä pahoitin mieleni, vaikka eihän se miehen mikään velvollisuus ole mitään mulle järkätä.

Sää et voi olla tosissasi, että podet huonoa omaa tuntoa tai pidät itteesi tyhmänä, kun pahoitit mielesi miehesi sanoista tai siitä, että huomenna kukaan ei juhli sinua.

Mitä halvattua.
Tottakai miehesikin pitäisi sinua juhlistaa ja jopa hiukan ylistää, sillä SINÄ OLET TEIDÄN LAPSENNE ÄITI, paino sanalla TEIDÄN.

Kyllä miehesi pääkopassa on jotain pahasti vialla, ellei hän tunne tarvetta arvostaa sinua TEIDÄN LAPSENNE ÄITINÄ ja suoda sinulle yhden päivän vuodesta, jolloin vietetään KAIKKIEN ÄITIEN päivää.

Potki seuraavaksi miestäsi persuuksille ja sano, että täällä ei vietetä tai muisteta sinua ISÄNPÄIVÄNÄ, koska sinä et ole minun isäni ja lapsi vasta niin pieni.

RAIVOSTUTTAVAA!!

Mä taas en oota mitään huomiota, kun vauva niin pieni. Mies saa huomioida oman äitinsä, ja poika sit mut joskus tulevaisuudessa. Mut kurjaa, jos tahtosit huomiota ja et sitä saa. Pistä vihjaten tms ukolle.

No kyllä mun mielestä on vähän velvollisuus huomioida vaimoa, vaikkei vaimonsa lapsi olekaan! Onko sun miehes tullut ajatelleeksi, että sä oot tosiaan hänen lapsensa äiti, ja osaako hän ollenkaan arvostaa sitä työtä minkä äitinä teet, ja äitiyttäsi ylipäätään...

no eipä se mistään muistakaan merkkipäivistä välitä, hääpäivää ei ikinä muista enkä viime syntymäpäivänäkään saanut yhtään mitään :/ olis kiva vaan jos jollain tavalla muistais, en tarvii mitään kalliita lahjoja...kortti olis kiva

No kuule, potut pottuina, ihan totta, miehesi on joko tunnevammainen tai oikeasti törkeä ihan omasta halustaan.

Lakkaa odottamasta mitään, mutta älä anna hänenkään odottaa mitään merkkipäivinä.

Tarkoittaen, että synttärit, joulu, isänpäivä tms. niin ei mitään, yhtään mitään ja jos valittaa, sanot että sinultahan tämä käy luonnostaan, niin ajattelin kokeilla miltä tämä tuntuu, kun ei tarvitse vaivautua miettimään mitään kivaa toiselle.

Voi kuulostaa lapselliselta, mutta näin kyllä tulisi selväksi onko oikeasti vain ajattelematon, vai onko kenties jotain tossunalle litistäjä tyyppiä...

meidän pojista 3 on jo sen verran isompia,että ymmärtää äitienpäivän,sitten on vielä tämä alle vuoden vanha.itekin toivoisin,että mieskin haluaisi muistaa,vaikka auttais lapsia aamiaisen teossa,paistais lettuja tai siivoais huushollin.tuntuu vaan,ettei sillä tule mieleenkään,sen sijaan valitti,kuinka täällä on sekasta mut ei laittanu ite rikkaa ristiin.

Jotkut miehet ei tajua tuollaisten merkitystä. Se ei tarkoita ettei hän arvostaisi sua tai välittäisi. Mutta tottakai miehen kuuluu huomioida silti! Joten sano sille suoraan että TOIVOT jotain lahjaa äitienpäivänä ja muina päivinä. Mun mies alkoi heti huomioida mua kun sanoin sille seurusteluaikoina asiasta. Kun se ei tajunnut että mä haluan nimpparilahjan, se oli eka juhla joka sattui pien kun oltiin alettu seurustella... Joo, ei nuo ole maailman tärkeimpiä asioita, mut silti useimmat naiset kaipaa tuollaista ja jos rakastaa puolisoaan niin kai silloin ottaa tämän toiveet huomioon? Mutta ne pitää siis kertoa miehelle. :D

Tuli sellainen mieleen, että onko ap:n miehen lapsuudessa vietetty yleensäkään mitään juhlia? Kun minun oma mies on ollut vähän samanlainen.. Minun lapsuudessa on aina vietetty kunnon synttärit, ihanat joulut ja äitien- ja isäinpäivät jne. Miehen lapsuudessa taas ei edes synttäreitä ole vietetty, ei kakkua ei mitään mikä itsestä tuntuu ihan oudolta. Joulua sentään ovat viettäneet. Mutta mies ei siis osaa niitä sillä tavalla viettää eikä pane ollenkaan pahakseen jos ei esim. hänen synttäreitään sen kummemmin vietetä.. on niin tottunut siihen. Eikä siksi niin tajua huomioida minun synttäreitä. Nyt vuosien varrella on jo vähän oppinut minulta tiettyjä tapoja, mutta edelleen ei minusta osaa viettää tiettyjä juhlia niin kuin niitä pitäisi viettää =)

Minä kyllä tein jo raskausaikana selväksi, että jos mies jättää äitienpäivänä muistamatta, niin saa kyllä tuntea luissaan saakka, kirjaimellisesti.

Oma mies oli tosi etäisissä väleissä omiin vanhempiinsa kun tavattiin ja kun yhteiselomme ensimmäinen äitienpäivä oli lähestymässä kysyin mitä on hankkimassa mummolleen ja äidilleen vai tekeekö tai ostaako korttia tms.
Vastaus oli, että en mitään, kun eihän ne minusta ole huolehtineet kohta kymmeneen vuoteen :O

Sitten pistin räyhäten ja paasasin naamapunaisena ja pakotin miehen kahvittelemaan mummonsa ja äitinsä luokse.

Nykyään on kiitollinen minulle, että tuon tein ja muistaa kultaisesti ilman muistutteluja minua jopa nimipäivinä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimokulta:
Jotkut miehet ei tajua tuollaisten merkitystä. Se ei tarkoita ettei hän arvostaisi sua tai välittäisi. Mutta tottakai miehen kuuluu huomioida silti! Joten sano sille suoraan että TOIVOT jotain lahjaa äitienpäivänä ja muina päivinä. Mun mies alkoi heti huomioida mua kun sanoin sille seurusteluaikoina asiasta. Kun se ei tajunnut että mä haluan nimpparilahjan, se oli eka juhla joka sattui pien kun oltiin alettu seurustella... Joo, ei nuo ole maailman tärkeimpiä asioita, mut silti useimmat naiset kaipaa tuollaista ja jos rakastaa puolisoaan niin kai silloin ottaa tämän toiveet huomioon? Mutta ne pitää siis kertoa miehelle. :D

heh, et arvaakaan miten monta kertaa oon sanonut, että mulle tollasilla merkkipäivillä on merkitystä, ja se että mut huomioitaisiin jotenkin on mulle iso juttu ja tekee mut onnelliseksi... aina vastaus on et joojoo ja sit kun se päivä tulee niin ei mitään... ei kai siinä mikään enää auta kun on asiasta monesti sanonut ihan nätisti, oon esim. sanonut että hääpäivänä joku pieni kukka olis kiva.

Mies kyllä sai sekä syntymäpäivänä että isänpäivänä kortit, aamiaisen valmiina (kaikkia sen lempijuttuja) ja syntymäpäivänä lisäksi lahjan...

Täytyy kai vaan hyväksyä ettei se vaan osaa ottaa huomioon tolla tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimokulta:

heh, et arvaakaan miten monta kertaa oon sanonut, että mulle tollasilla merkkipäivillä on merkitystä, ja se että mut huomioitaisiin jotenkin on mulle iso juttu ja tekee mut onnelliseksi... aina vastaus on et joojoo ja sit kun se päivä tulee niin ei mitään... ei kai siinä mikään enää auta kun on asiasta monesti sanonut ihan nätisti, oon esim. sanonut että hääpäivänä joku pieni kukka olis kiva.

Mies kyllä sai sekä syntymäpäivänä että isänpäivänä kortit, aamiaisen valmiina (kaikkia sen lempijuttuja) ja syntymäpäivänä lisäksi lahjan...

Täytyy kai vaan hyväksyä ettei se vaan osaa ottaa huomioon tolla tavalla

Höh. :( Eikö se sano mitään juhlapäivänä kun ei annakaan lahjaa vaikka lupasi? Onko se niinkuin olis unohtanut koko jutun?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen:
Tuli sellainen mieleen, että onko ap:n miehen lapsuudessa vietetty yleensäkään mitään juhlia? Kun minun oma mies on ollut vähän samanlainen.. Minun lapsuudessa on aina vietetty kunnon synttärit, ihanat joulut ja äitien- ja isäinpäivät jne. Miehen lapsuudessa taas ei edes synttäreitä ole vietetty, ei kakkua ei mitään mikä itsestä tuntuu ihan oudolta. Joulua sentään ovat viettäneet. Mutta mies ei siis osaa niitä sillä tavalla viettää eikä pane ollenkaan pahakseen jos ei esim. hänen synttäreitään sen kummemmin vietetä.. on niin tottunut siihen. Eikä siksi niin tajua huomioida minun synttäreitä. Nyt vuosien varrella on jo vähän oppinut minulta tiettyjä tapoja, mutta edelleen ei minusta osaa viettää tiettyjä juhlia niin kuin niitä pitäisi viettää =)

Ei ole heillä pahemmin mitään synttäreitä sun muita vietetty, ei oikein isän- ja äitienpäivääkään. Ollaan puhuttu asiasta ja oon sanonut että mulle noilla merkkipäivillä on merkitystä ja olisi kiva jos lapsikin oppisi arvostamaan niitä

Yhteistyössä