Tiedätkö mitä tarkoittaa...

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
...viskositeetti?

Juttelin meillä käyneen huoltomiehen kanssa ja hän mulle myönsi siinä juttelun loppupuolella, että oli hiukan epäillyt uskaltaako käyttää sanaa viskositeetti. Eli siis oli tehnyt olettamuksen, että mä en ehkä tiedä mitä se tarkoittaa. Ja kysynkin nyt onko toi sit kovin erikoinen sana?

[QUOTE="vieras";26429064]Tuskin siitä on kuullut kukaan kotiäiti, mitä ne muutenkaan öljynvaihdosta tai muusta tietää mitään.[/QUOTE]

Sut taidan sijoittaa samaan ärsyttävien yleistäjien lokeroon sen huoltomiehen kanssa.

Tiedän mitä viskositeetti tarkoittaa, vaikka minulla ei ole autoa, eikä autojutut kiinnosta pätkääkään. Kysehän ei ole pelkästään öljyihin liittävästä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26429096:
Tiedän mitä viskositeetti tarkoittaa, vaikka minulla ei ole autoa, eikä autojutut kiinnosta pätkääkään. Kysehän ei ole pelkästään öljyihin liittävästä asiasta.

Alkuperäisessä tarinassakaan ei ollut kyse autoista. Öljystä kyllä, mutta ei mitenkään autoihin liittyvää. Viskositeetti on kaikilla nesteillä ja kaasuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26429110:
Kyllä luulisi että sen ymmärtää melkein kuka tahansa, etenkin jos on selvä asiayhteys samassa keskustelussa. (Olisin vetänyt huoltomiehen kommentista herneet nenään. :xmas:)

Mä melkein vetäsinkin, mut kun se oli muuten niin mukava.

Nooo, tuttu sana kyllä on... liittyy jotenkin miehen työhön.... öööö... yhdistän "öljyn.. johki.. pitoisuuteen".

Hyvin sekavaa :D eli en mä näköjään oikeesti tiedä, vaikka se on varmasti mulle selitettykin joskus :saint:

[QUOTE="vieras";26429064]Tuskin siitä on kuullut kukaan kotiäiti, mitä ne muutenkaan öljynvaihdosta tai muusta tietää mitään.[/QUOTE]

Olen kotiäiti enkätiedä öljynvaihdosta tuon taivaallista, mutta silti tiedän mikä on viskositeetti.

Alkuperäisessä tarinassakaan ei ollut kyse autoista. Öljystä kyllä, mutta ei mitenkään autoihin liittyvää. Viskositeetti on kaikilla nesteillä ja kaasuilla.

Nyt pidät minua tyhmänä. Täällä oli kirjoitettu MYÖS öljynvaihdoista ja minä nimenomaan kerroin, että sen sortin tietämättömyydestä huolimatta tiesin mitä viskositeetti on, kun se sana liittyy muuhunkin kuin öljynvaihtoihin. Sen verran tyhmä minä kyllä olin, että luulin myös autoihin vaihdettavan öljyt välillä;)

Esim.:

"Tuskin siitä on kuullut kukaan kotiäiti, mitä ne muutenkaan öljynvaihdosta tai muusta tietää mitään."

Yhteistyössä