Tiedätkö perheitä, joista otettu lapset huostaan..TURHAAN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Luin yhtä palstaa suomi24:lla ja siellä oli vanhempia, joilta lapset otettu pois. Ainutkaan ei tainnut myöntää, että huostaanotto olisi ollut aiheellinen, vaan meinasivat että sossut vie lapsia muuten vaan. Siis täh? Sehän maksaa ihan sikana kun lapsi otetaan huostaan..yhteiskunnalle siis. Toki on varmaan väärillä perusteilla otettu joiltain, mutta itse en tunne ainuttakaan sellaista perhettä.

Mä epäilen tota suuresti.Mä oon nähnyt läheltä aika paljon perheitä jossa ei mene niin kovin hyvin..päihdeongelmaa,mielenterveysongelmaa..ym.Ja yleensä se on kyllä niin päin että lapsia yritetään pitää jopa vähän liian kauan oman perheen luona ennen kuin otetaan huostaan.Ja ei keneltäkään voi viedä lasta jos siihen ei oo kunnon perusteita...

Eiköhän se aina ole vanhempien mielestä turhaan, oli vanhemmat sitten kuinka pahoja spurguja tahansa. Itse en tiedä perheitä joista lapsia olisi huostaanotettu. Yksi vanha hoito oli nuorempana huosteenotettu, mutta se olikin sekaisin kuin seinäkello muutenkin.

Kaksikin. Ekaa en uskonu. Siis sitä että ei olisi ns. piilo-ongelmia. Naiivi kun olin. Toinen samassa kaupungissa myös tuttujen, herätti. Käräjillä monen vuoden vääntämisen jälkeen todettiin aiheettomaksi, niin se ekakin.

[QUOTE="hupsista";22307477]En todellakaan. Kaverit, jotka työskentelevät lastensuojelussa ovat kauhusta kalpeina siitä mitä kaikeea perheissä tapahtuu ja lapset saa pitää.[/QUOTE]

Sääli että työskentelevät alalla jos noin kommentoivat sinulle. Menee viimeinenkin usko, siihen että lastensuojelussa asiat ok.

En tiedä ainuttakaan perhettä jossa olisi otettu lapset turhaan huostaan mutta tiedän monta joissa se on tehty liian myöhään ja lapset kärsii ja oirehtii sekä ovat joutuneet kokemaan liian nuorina rankkoja juttuja .

[QUOTE="mä";22307529]En tiedä ainuttakaan perhettä jossa olisi otettu lapset turhaan huostaan mutta tiedän monta joissa se on tehty liian myöhään ja lapset kärsii ja oirehtii sekä ovat joutuneet kokemaan liian nuorina rankkoja juttuja .[/QUOTE]

peesi tälle

Tuntemani pariskunta kertoivat, kuinka heiltä oli vauva huostaanotettu ja vaikutti kyllä siltä että turhaan...puhuivat lapsestaan niin rakastavasti ja vaikuttivat ihan täyspäiseltä parilta, kauniita ja nuoria ihmisiä..
Tunsin heidät vuoden, ennenkuin minulle avautui se totuus koko kauheudessaan :(
Eivät ole saaneet lasta takaisin, huostaanotosta jo vuosia.

En enää usko, että mikään huostaanotto on perustelematon. Tässä vuosien varrella on nähty niin monenlaista hiihtäjää, jonka todellinen luonto on paljastunut vasta kun on päätynyt lööppeihin tai poliisit hakeneet.

Tunnen/tiedän useita perheitä/äitejä keltä lapsia on huostaaotettu ja kaikki huostaanotot ovat tapahtuneet ihan aiheesta. Osa vanhemmista on ollut sitä mieltä jo silloin, osa tajunnut myöhemmin ja osa yhä sitä mieltä että ovat joutuneet oikeusmurhan kohteeksi.

Tämä juuri se "vika" suomalaisissa jota en voi sietää!
Itsessä ei ole koskaan mitään vikaa, kaikki on muka jonkun muun syytä.
Mua raivostuttaa että omia virheitä ei myönnetä tai oteta vastuuta.
Ja ei, en usko että kenenkään lapsia otetaan huostaan turhaan.

no mitäs sihhen sanotte että minä tiedän turhan huostaanoton kokeneen perheen,hyvin läheltä näin tapauksen, 1vuoden olivat huostassa,sitten oikeudessa kumottiin huostaanotto päätös ja lapset pääsi kotiin, traumoitta ei tilanteesta tainnut selvitä kukaan perheessä. näin voi käydä kun sossuntätit ei tajua ajatella että joskus lapsen poikkeava kehitys ei olekkaan vanhempien vika.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22307655:
Tuntemani pariskunta kertoivat, kuinka heiltä oli vauva huostaanotettu ja vaikutti kyllä siltä että turhaan...puhuivat lapsestaan niin rakastavasti ja vaikuttivat ihan täyspäiseltä parilta, kauniita ja nuoria ihmisiä..
Tunsin heidät vuoden, ennenkuin minulle avautui se totuus koko kauheudessaan :(
Eivät ole saaneet lasta takaisin, huostaanotosta jo vuosia.

En enää usko, että mikään huostaanotto on perustelematon. Tässä vuosien varrella on nähty niin monenlaista hiihtäjää, jonka todellinen luonto on paljastunut vasta kun on päätynyt lööppeihin tai poliisit hakeneet.

aha ja mikä tämä totuus sitten oli? oletko sinä täydellinen?

Tunnen/tiedän useita perheitä/äitejä keltä lapsia on huostaaotettu ja kaikki huostaanotot ovat tapahtuneet ihan aiheesta. Osa vanhemmista on ollut sitä mieltä jo silloin, osa tajunnut myöhemmin ja osa yhä sitä mieltä että ovat joutuneet oikeusmurhan kohteeksi.

no kerro mikä tämä syy huostaanotolle on ollut? kun aiheesta on tapahtunut,osaat varmaan kertoa mikä tämä painava syy oli?

no mitäs sihhen sanotte että minä tiedän turhan huostaanoton kokeneen perheen,hyvin läheltä näin tapauksen, 1vuoden olivat huostassa,sitten oikeudessa kumottiin huostaanotto päätös ja lapset pääsi kotiin, traumoitta ei tilanteesta tainnut selvitä kukaan perheessä. näin voi käydä kun sossuntätit ei tajua ajatella että joskus lapsen poikkeava kehitys ei olekkaan vanhempien vika.

Mutta silti voi olla, että lapsen poikkeavan kehityksen kierrettä ei saada omassa perheessä katakaistua. Tai "poikkeava" lapsi voi vahingoittaa muuta perhettä käyttäytymisellään. Tai...

no kerro mikä tämä syy huostaanotolle on ollut? kun aiheesta on tapahtunut,osaat varmaan kertoa mikä tämä painava syy oli?

Syy kenen kohdalla?

-Mm. sitä että pieni vauva on jätetty päiväkausiksi naapurin 10v lapsen hoitoon (10v ei tietty pääse kouluun kun täytyy hoitaa vauvaa) ja välillä pidemmiksi ajoiksi yksinkin kun äiti on lähtenyt ryypyreissuille. Äiti käyttänyt paljon alkoholia jo raskausaikana ja tullut mm. synnytykseen umpihumalassa.

-Samantyylistä taustaa ja siihen päälle isäpuolen oslata seksuaalista hyväksikäyttöä.

-Äidin alkoholismin takia lasten heitteillejättöä ala-asteiässä, väkivaltaa lapsia kohtaan, juoppoporukkaa kotona pyörimässä öisin niin ettei lapset saaneet nukuttua.

-Lapsen omat ongelmat murrosiässä, hoitoonpääsy edellytti huostaanottoa joka tehtiin yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa.

Tuommoisia nyt ekani tuli mieleen ja mielestäni ne on ihan tarpeeksi painavia syitä. Ei kenenkään tarvi täydellinen olla mutta kyllä nyt jossain silti menee raja siinä että lapset ansaitsevat turvalliset kotiolot ja riittävän huolenpidon sekä ravinnon.

Kuten sanottu, itse en tunne yhtään tällaista tapausta joten paha niistä sanoa. Kuitenkin tunnen (oman perheeni mukaanlukien) suuren määrän perheitä joissa lasten kehitys on ollut poikkeavaa muttei kenenkään kohdalla ole tullut huostaanotto edes puheeksi. Eli ei ne sossut nyt ihan jokaista vähän erilailla kehittyvää/käyttäytyvää lasta ole vanhemmilta pois viemässä....

Tiedän perheitä, joista on lapset otettu huostaan.

Tiedän perheitä, joista jo täysi-ikäset lapset olisi pitänyt ottaa huostaan.

Tiedän perheitä, joista pitäisi ottaa lapset huostaan.

Tiedän perheitä, jotka ovat sitä mieltä että heiltä on turhaan otettu lapset huostaan.

Mutta en tiedä yhtään perhettä, josta on otettu lapset turhaan huostaan.

En tiedä yhtään turhaa huostaanottoa, mutta pari tapausta joissa isovanhemmat (terveitä ja elämä ok) olisivat olleet valmiita ottamaan lapset/lapsen luokseen asumaan mutta sossu on ohittanut heidät ja estänyt tapaamisetkin, vaikka isovanhemmat ovat saattaneet hoitaa lapsia pienestä alkaen kun vanhemmat eivät ole jaksaneet/kyenneet.

aha ja mikä tämä totuus sitten oli? oletko sinä täydellinen?

Se huostaanotto oli erittäin perusteltu ja sekin oli perusteltua, että lapsi jäi pysyvästi sijaisperheeseen. Ihmiset osaavat hyvin esittää toisenlaista kuin oikeasti ovat, kenties jopa uskovat sen valheen itsekin ja heittäytyvät täysin syyttömiksi marttyyreiksi.

"Oletko sinä täydellinen?" Wtf? Mitä sillä nyt on tekemistä tän asian kanssa? Ei multa ole kukaan koskaan lapsia ollut viemässä :kieh:

Yhteistyössä