Tiedätkö perheitä, joista otettu lapset huostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khfsöhjlö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän paljonkin.

Syinä mm. alkoholi, väkivalta, vanhemman kyvyttömyys huolehtia lapsen perustarpeista (syöminen, perushoito yms ).
Vanhempia laidasta laitaan 20-40v. Lapset 3kk-12v.

Mulla pikkusisko otettu huostaan. Syynä siskon sohlaamiset ja vääriin porukoihin sekaantumiset sekä vanhempien alkoholismi.

Siskolle parasta mitä sille on koskaan tapahtunut oli tuo huostaanotto.

Niin ja sisko oli 15-vuotias silloin.

Tunnen myös muutenkin paljon huostaanotettuja lapsia, niitä kun on vanhempieni kaveripiirissä runsaasti...

Yhden tiesin, kun asuimme vielä entisellä paikkakunnalla. Alakerrassa asui yh-äiti n. 10-vuotiaan poikansa kanssa, alkuun poika oli vain joskus tukiperheessä (Asperger lapsi), sitten siirtyi kokonaan huostaan... Syynä äidin alkoholinkäyttö. Ja aika reipasta se olikin. Äiti oli muistaakseni 35-vuotias, pojan isä kuoli alkoholimyrkytykseen, ja äitikin taitaa olla tällä hetkellä joko vankilassa (puukotti miesystäväänsä ) tai mielenterveydellisessä laitoksessa...

Joo tiedän moniakin ja olen töitäkin tällaisten perheiden kanssa tehnyt. Syynä alkoholi, mielenterveysongelmat,vastuuttomuus...vanhempien iät 18v-45v varmaan. Lasten iät ihan vauvoista murroikäisiin.

naapurissa oli pariskunta joiden esikoinen oli kehityksestä pahasti jäljessä(syynä äidin masennuslääkkeet raskauden aikana) heille tuli toinen lapsi ja sitten äiti lopahti,isä meni ja tuli ja juhli...äiti totaalisesti sekosi.sitä oli kamalaa katsoa,kun itse olen äiti myös.äiti ei ollut alkoholisoitunut,mutta jotenkin vajaavainen kylläkin,sekä aivan hiljanen hiirulainen.ei edes tajunnut että oli raskaana ennenkuin naapurit rupesi onnittelemman kun vatsa kasvoi.soitin ensin neuvolaaan,siellä ei noteerattu ollenkaan,soitin sossuun ja sitten rupesi tapahtumaan.lapset otettiin välittömästi pois ja tänä päivänä lapset on aboptoitu eri perheisiin kylläkin,mutta aivan eri kaupunkiin.vanhemmat erosi,äiti oli reilu parikymppinen,isä oli kolmekymppinen.olen tyytyväinen että tein ilmoituksen,koska nyt lapset ovat turvassa ja saavat asiantuntevaa hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
naapurissa oli pariskunta joiden esikoinen oli kehityksestä pahasti jäljessä(syynä äidin masennuslääkkeet raskauden aikana) heille tuli toinen lapsi ja sitten äiti lopahti,isä meni ja tuli ja juhli...äiti totaalisesti sekosi.sitä oli kamalaa katsoa,kun itse olen äiti myös.äiti ei ollut alkoholisoitunut,mutta jotenkin vajaavainen kylläkin,sekä aivan hiljanen hiirulainen.ei edes tajunnut että oli raskaana ennenkuin naapurit rupesi onnittelemman kun vatsa kasvoi.soitin ensin neuvolaaan,siellä ei noteerattu ollenkaan,soitin sossuun ja sitten rupesi tapahtumaan.lapset otettiin välittömästi pois ja tänä päivänä lapset on aboptoitu eri perheisiin kylläkin,mutta aivan eri kaupunkiin.vanhemmat erosi,äiti oli reilu parikymppinen,isä oli kolmekymppinen.olen tyytyväinen että tein ilmoituksen,koska nyt lapset ovat turvassa ja saavat asiantuntevaa hoitoa.
tuossa on kyllä menty ihan väärille urille..?!?
äidille olisi pitänyt saada hoitoa eikä lapsia heti pois.JA MISTÄ TIEDÄT MASENNUSLÄÄKKEISTÄ JOHTUNEISTA KEHITYSHÄIRIÖISTÄ?
huh kyllä ihme touhu ollut ja en kyllä kehtaisi tuollaisella retostella,oikeata asian mukaista hoitoa äiti olisi tarvinnut!

Yhteistyössä