Tiedätkö yhtään kiusaamistapausta jossa kiusaajat olisivat seuranneet kiusattua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Toiselle paikkakunnalle siis, jos saavat tietää sen jostain.

Tai naista joka olisi jäänyt huonon maineen takia miehettömäksi?

Oletko itse kohdannut koskaan uudella asuinpaikkakunnalla kiusaajiasi? Millaisia ne kohtaamiset ovat olleet? Mitä siitä on seurannut, jos on? Tiedätkö miksi kiusaaja oli siellä?

Onko sinun mielestäsi ylä-aste ikäinen tyttö huora jos se on seurustellut useasti ja säätänyt vähän kaikkien kanssa, harrastamatta seksiä?

Mitä enää tehdä jos kiusaaja tulee taas lähelle ja kavereiden karsiminen ja elämän tuhoaminen alkaa????

Luulen ettei ihmiset jaksa enää vastata tähän samaan varsinkin kun ei siitä tunnu olevan mitään hyötyä. Voisitko nyt vihdoin hoitaa sitä apua itsellesi etkä vain odotella että se satumaisesti jostain annetaan.

silloin kun asuin vielä helsingissä, mulle selvis jossain vaiheessa että yks mun peruskouluaikaisista kiusaajista asui ihan parin korttelin päässä mun kodista. En usko että hän oli kuitenkaan mua seurannut, sillä kerran kun törmäsimme sporassa, hän erikseen kehui kuinka nätti musta on tullut. :)

[QUOTE="Hanna";28569408]silloin kun asuin vielä helsingissä, mulle selvis jossain vaiheessa että yks mun peruskouluaikaisista kiusaajista asui ihan parin korttelin päässä mun kodista. En usko että hän oli kuitenkaan mua seurannut, sillä kerran kun törmäsimme sporassa, hän erikseen kehui kuinka nätti musta on tullut. :)[/QUOTE]

Mitäs sä sitten siihen...? Miks sua kiusattiin?

Enkä tiedä monta alotusta aion tehdä, on jo lähteny tää homma ihan käsistä. Mä vaan niin toivon etten ois parille ihmiselle sanonu mitään nii ei näitäkään alotuksia ois tarvinnu tehä!!

Tämä selvästi hallitsee jo elämääsi. Hakisit apua, esim.nuorten auttavasta puhelimesta. Ihan oikeasti, HAE APUA. Mekin haimme lapsellemme apua ja kiusaamisesta voi selvitä. Se ei tule olemaan helppoa ja muistelet asiaa lopun elämääsi, mutta siitä voi selvitä.

No on tää pelko hallinnu mua siitä lähtien kun yksi ei luvannutkaan olla luottamuksen arvoinen. Siitä se lähti ja nyt pyöritän koko ajan kaikkia pahimpia vaihtoehtoja päässä, hetkessä muuttu kaikki mustaks, sitä ennen oli niin hyvin ja aattelin et nyt se kaikki on oikeasti ohi.

Mut missä vaiheessa mä selviin siitä jos se vaan jatkuu...?

Sä oot nyt aikuinen (tai ainakin iän puolesta), et lapsi. Sun ei ole pakko alistua kiusaamiseen. Sä voit pistää vastaan, ilmoittaa kiusaamisesta opettajille, poliisille ja niin edelleen. JOS se siis tapahtuisi uudestaan. Mutta miks sä sitä mietit, mietitkö alati myös mitä teet JOS talosi palaa, JOS jäät auton alle, JOS karhu raatelee sinut kadulla, JOS joku katsoo sua pahasti baarissa ym.ym.

Joo vähän tuolleen... :D

Etenkin tuo pahasti katsominen. En pysty ees kahtoo oikein ihmisiä aina kadulla silmiin, koska mulla on niin huono itseluottamus.

Sit sillon kun mua kiusattiin en pistäny vastaan mitenkään, toivoin vaan et se loppuis. Oon nimittäin aika herkkä ja siinä mielessä huono pistää vastaan, mut laitetaan korvan taa, ei vaan jaksais enää sellasta et jos ne huutelee mulle jotain nii mun pitäis huudella takasin jne...

Sinusta tulee pian nettikiusattu(kin) jos et malta olla koko ajan postaamatta samaa aloitusta palstoille. Kerrot vielä olevasi kiusattu ja epävarma, joten on suoranainen ihme, jos kukaan ei ole käyttänyt tilannetta hyväksi ja alkanut kiusata sinua täällä(kin).

Ihan sinun itsesi takia: hanki oikeaa apua. Mitä sinä odotat tapahtuvan, jos jollakulla olisi ollut vastaava kokemus? Tällä hetkellä sinä itse olet itsellesi pahempi vihollinen kuin ne kiusaajat, jotka tuskin ovat uhranneet sinulle ajatustakaan enää aikoihin. Sinä itse pidät itseäsi häkissä, eivätkä kiusaajat voi päästää sinua omatekoisten kahleidesi takaa. Sinun on tehtävä se itse.

Voit tietysti yrittää perehtyä anteeksi antamiseen, se saattaa vapauttaa sinut taakastasi. Mutta todennäköisemmin pääset elämään täyttä elämää hommaamalla itsellesi terapiaa. Se ei ole noloa. Lakkaa tuhlaamasta ainoaa elämääsi märehtimällä asiaa yksin, kun sitä varten on olemassa ihan ammattilaisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävyydellä;28569532:
Sinusta tulee pian nettikiusattu(kin) jos et malta olla koko ajan postaamatta samaa aloitusta palstoille. Kerrot vielä olevasi kiusattu ja epävarma, joten on suoranainen ihme, jos kukaan ei ole käyttänyt tilannetta hyväksi ja alkanut kiusata sinua täällä(kin).

Ihan sinun itsesi takia: hanki oikeaa apua. Mitä sinä odotat tapahtuvan, jos jollakulla olisi ollut vastaava kokemus? Tällä hetkellä sinä itse olet itsellesi pahempi vihollinen kuin ne kiusaajat, jotka tuskin ovat uhranneet sinulle ajatustakaan enää aikoihin. Sinä itse pidät itseäsi häkissä, eivätkä kiusaajat voi päästää sinua omatekoisten kahleidesi takaa. Sinun on tehtävä se itse.

Voit tietysti yrittää perehtyä anteeksi antamiseen, se saattaa vapauttaa sinut taakastasi. Mutta todennäköisemmin pääset elämään täyttä elämää hommaamalla itsellesi terapiaa. Se ei ole noloa. Lakkaa tuhlaamasta ainoaa elämääsi märehtimällä asiaa yksin, kun sitä varten on olemassa ihan ammattilaisiakin.

No millanenhan sellanen aikuinen ihminen sit on joka käyttää tilaisuutta hyväksi ja rupeaa kiusaamaan...? jos tietää että olen entinen kiusattu ja epävarma

Eikö se oo vaan hyvä juttu että mä uskallan myöntää tuon, enkä esim. esitä mitään muuta?

No millanenhan sellanen aikuinen ihminen sit on joka käyttää tilaisuutta hyväksi ja rupeaa kiusaamaan...? jos tietää että olen entinen kiusattu ja epävarma

Eikö se oo vaan hyvä juttu että mä uskallan myöntää tuon, enkä esim. esitä mitään muuta?

Aikuisissa on valitettavasti kaikenlaisia mätämunia, usko pois. En viitsi edes kertoa, mitä ystävälleni kävi ja vielä ihan nelikymppisenä. Hyväksikäyttäjiä on aina, joten parasta vastalääkettä on oma henkinen kasvu, jotta voi jättää kiusaajat omaan arvoonsa.

Minusta sinun ei kannattaisi keskittyä siihen, miten suhtautua kiusaajiin tai miten puolustautua, jos satutte tapaamaan. Käytä voimavarasi siihen, että opettelet pitämään itsestäsi ja arvostamaan itseäsi. Listaa joka päivä vaikka kuusi myönteistä asiaa itsestäsi, kyvyistäsi ja elämästäsi. Etkä laita joka päivä tai viikko niitä samoja! Mene peilin eteen, katso itseäsi ja kehu itsessäsi jotain. Ääneen. Opettelet ajattelemaan, että peilistä katsoo ihan ok tyyppi. Hommassa menee aikansa, mutta kun lopulta tajuat oman arvosi, sinun ei tarvitse ajatella, mitä kiusaajat ajattelevat sinusta. Sinä kasvat henkisesti ja samalla kiusaajat kutistuvat kärpäsenpaskaksi ikkunassa. Sen saa pois vaikka kynnellä raaputtamalla, sillä se on vain pinnassa eikä enää sisälläsi.

Sinun sisälläsi asuu ihminen, jota sinun on alettava arvostaa. Ihan riippumatta siitä, minkälainen naamataulu peilistä kurkkaa vastaan. Itsearvostusta sinulta ei voida saada pois, se on sinun kilpesi.

Tiedän tapauksia jossa ovat päätyneet samalle paikkakunnalle, kiusattu ja kiusaaja ja jopa samaan työpaikkaan. Mutta ei sinne ole menty seuratakseen toista. Kun aikaa kuluu, se kiusaaja kasvaa ja aikuistuu ja ei enää viitsi käyttää energiaansa kiusaamiseen. Ja jos on fiksu niin jopa katuu kiusaamista. Mieti nyt oikeasti miten sairas pitää olla, jos alkaa muuttamaan jonkun perässä saadakseen kiusata. Sellaista perässä muuttamista tapahtunee lähinnä petetyissa seurustelu suhteissa, kun ei osata päästää toisesta irti. Unohda nyt herranen aika tämä skenaario ja ala elää eläämääsi.

Entäs sitten jos joku sanoisikin että tietää tuollaisen tapauksen? Jäisitkö sitten vain kotiin itkemään etkä toteuttaisi mitään unelmiasi sen takia että EHKÄ joku saattaa kiusata?

Yhteistyössä