tiedättekö hei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannahanhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hannahanhi

Vieras
Superfoodeista. Lähinnä maca-jauheesta.
Macalla kerrotaan olevan mahdottoman paljon hyviä vaikutuksia. Kuitenkaan sitä ei suositella hormonisyövisä kärsineille. Aikani kuluksi aloin pohtia, kun eihän koskaan tiedä jos rintasyöpä vaikka onkin kehittymässä, sillä kun voi mennä 10-vuotta ennenkuin kasvaa sellaiseksi että huomaa. Niin, ni onkohan ihan turvallista käyttää macaa? Tai voiko maca edesauttaa syövän kehittymistä?

Ja niin. Oletko itse kokeillut macaa ja kokenut siitä olevan apua mihinkään? Itselläni toiveissa energisyys ja sitä myöten painonpudotus. Motivaatio ja vireys aivan kadoksissa. Puntari vain kertoo, että syytä olisi tehdä asialle jotain ennenko käy huonosti.

No niin ja googlasin nyt tuon jauheen ja minäkin haluan sitä! :D

Tuo hormonaalinen syöpä -juttu vaan epäilyttää, lähisuvussani on hormonaalista syöpää joten pitää harkita ehkä pari kertaa ennen kuin marssin luontaistuotekauppaan.

Samoja terveysvaikutuksia kuitenkin mielestäni saisit ihan perusjutuista, varmasti turvallisista: kasvikset, pähkinät, rahkat, hedelmät, omega 3:set, kala, kana jne. Itse kun saan motivaation kohdalleen ja teen ruokavalioremppaa, niin huomaan jo parissa päivässä kuinka "oikein syömisellä" saa kehon täyteen energiaa ja oikeastaan kaiken tuon minkä maca-jauheen käyttökin lupaa.

Ostin sitä ja ensin sen tuoksu ja maku oli mielestäni hyvä, mutta nyt se ällöttää minua ja tuonne jääkaapin perälle se taitaa jäädäkkin. Ei ole tietoa sen tarkemmin sen vaikutuksesta rintasyöpään yms. mutta itse en edes uskalla sitä enään käyttää. Ja kahvinjuontia tulisi rajoittaa jos sitä syö, niin senkäään takia en sitä enään halua, juon niin paljon kahvia päivässä ja se riittääkin minulle piristeeksi päivään :)

Niinpä juuri, liiku ja syö vähemmän.
Josko olisit lukenut viestini, kuinka haluan lisää energiaa eträ se lisää liikkuminen onnistuisi. Pieten lasten äitinä kun tuntuu että energiavarastot on aivan tyhjät. Tarvitsisin lisää piristystä.
Mutta joo. Kaikkea vaan tulee luettua ja mietittyä.

Yhteistyössä