Tiedättekö perheitä, jossa ei ole saatu lahjoja, koska oltiin tuhmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä tiedän. Yksi tuttu perhe teki näin. Vanhin sai yhden lahjan, kukaan muu ei yhtään mitään. Pukki toi risun vain ovelle ja sen yhden paketin.

Perhe rakensi silloin, rahat ja hermot oli kortilla ja lapset toki vaatii aikaa jne... Vanhemmat päätti, että kiltein saa yhden ja muut penteleet saa olla ilman, säästyypä rahaa ja voidaan tulevina vuosina kiristää kivasti. Kun lapset muistaa SEN joulun ikuisesti.

Ja tämä on ihan totta. Uskon tuon joulun olevan lapsille hirveä kokemus, kauhea pettymys ja itkujoulu. Surujoulu. Säälin lapsia.

Eipä me enää sen jälkeen osattu kyseisen perheen kanssa olla oikeastaan mitenkään päin. Meni jotenkin yli.

no en minäkään ymmärrä. enkä tajua, miten tuon perheen vanhemmat on pystyneet moiseen, olivatko aivan empatiakyvyttömiä? minkäikäisiä lapset olivat tuolloin?

lisään, että ei lahjat minusta ole jouluna tärkeintä, mutta lahjatta jättäminen rankaisuna on ihan kauheaa.

Viimeksi muokattu:
Joskus täällä ollessa luin lapsesta, joka ei saanutkaan lahjaa, vaikka sisarukset sai. Sen tunnelman ja pettymyksen, surun ja hämmennyksen, jonka tilanne herätti. Eikä tilannetta edes sen enempää selvennetty hänelle. Ja itkeä pillitin sen piene lapsen vuoksi, joka jäi lahjoitta. Vaikka kertoja siis aikuinen olikin.

no en minäkään ymmärrä. enkä tajua, miten tuon perheen vanhemmat on pystyneet moiseen, olivatko aivan empatiakyvyttömiä? minkäikäisiä lapset olivat tuolloin?

lisään, että ei lahjat minusta ole jouluna tärkeintä, mutta lahjatta jättäminen rankaisuna on ihan kauheaa.

2 vanhinta koulussa, ihan alaluokilla. Muut alle kouluikäisiä. Lapsia on useita. Mietin monesti sitä, kuinka ne lapset varmaan odotti pukkia innoissaan, jännitti ja mietti, että tuokohan se mulle sen tai sen toiveen... Ja se saatana ei tuonut yhtään mitään. Eiku toi se risun. Ja osasiko se "kiltti" nauttia lahjastaan, kun muut ei saaneet paketin pakettia.

Tästä on useita vuosia aikaa, mutta mua viiltää vieläkin, kun mietin sitä. Vanhemmat on omituisia, tiukkoja, tarkkoja. Jotenkin sellaisia raskaita ihmisiä mun makuun.

Sairasta, sadistista p***aa ihan suoraan sanottuna. Useammin tuntuu että tarttis niitä kyttääjätonttuja vahtaamaan ennemmin sitä lahjojen jakelu- kuin vastaanottoporrasta.