Tiedättekö sen miestyypin....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinpin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinpin

Vieras
Joka painaa töitä jatkuvasti tukka putkella?
Aina ylitöissä, eikä koskaan pidä sairaslomaa?
oliskos se nyt sitten työhullu?

No täältä löytyy tuollainen tapaus. Ei ole kertaakaan ollut sairaslomalla, vaikka on ollut monta vuotta samalla työnantajalla.
Aina nuolemassa pomon persettä ja aina tekee mitä pomo pyytää.
Pomo onkin moneen otteeseen puhunut palkankorotuksesta, mutta mitään ei ole vielä näkynyt.

Mies kuvittelee olevansa korvaamaton (mitä se ei tietenkään ole).

No tänään se tuli kotiin ja rupesi oksentamaan. Aikaisemmin muu perhe sairasti saman taudin.
Kysyin mieheltä että aikooko hakea sairaslomaa ollenkaan. Vastauksena heti, että no eipä tietenkään.
Eli kuvittelee menevänsä puolikuntoisena töihin.

Rupes vituttamaan oikein urakalla ja pistin sen lähtemään meidän kanssa kävellen kauppaan. Totesin vain, että jos herra pystyy töissä hommia kipeenä tekemään, niin pystyy silloin tätä perhettäkin pyörittämään.
Käveltiin sitten tuossa yhteensä kolme tuntia, kun mies yrjösi vähän väliä johonkin pusikkoon.
Jäi kyllä istumaan kaupan ulkopuolelle. Ei uskaltanut tulla sisälle oksentamaan.

Mies ei ole kertaakaan joustanut työajoistaan, työreissuistaan tai mistään harrastuksistaan kun minä olen ollut pahastikin kipeä. Mutta heti kun itse on kipeä, niin makaa kyllä kotona päivät pitkät, eikä saisi häiritä vähääkään.

Ei vetele enää tuollainen peli. Totesin, että uskon vasta sitten hänen sairastavan, kun hakee sitä sairaslomaa. Sitten voin pitää lapset pois häiritsemästä ja voin paapoa jopa sänkypotilasta.

Katsotaan kuinka kauan tuo jaksaa tällä menolla. Itseäni ei kiinnosta olla enää alistuva kotiorja joka siirtää omat menonsa syrjään aina kun toinen niin päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja pinpin:

No täältä löytyy tuollainen tapaus. Ei ole kertaakaan ollut sairaslomalla, vaikka on ollut monta vuotta samalla työnantajalla.
Pomo onkin moneen otteeseen puhunut palkankorotuksesta, mutta mitään ei ole vielä näkynyt.
.

No onko ollut sairaana? Se kai se merkittävämpi asia on, tai pitäisi ainakin olla. :) Pitämättömät sairaslomat....

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

.

No onko ollut sairaana? Se kai se merkittävämpi asia on, tai pitäisi ainakin olla. :) Pitämättömät sairaslomat....

Sairaus pitäis olla, mutta jossain menee raja. Munkin mies kuuluu tohon työhullu kastiin ja ei saikulla sit millään. Ymmärrän ap:tä täysin. Mun mies vaan ei ois suostunut edes tohon kauppareissuun, potis vaan hetken ja töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairaus pitäis olla, mutta jossain menee raja. Munkin mies kuuluu tohon työhullu kastiin ja ei saikulla sit millään. Ymmärrän ap:tä täysin. Mun mies vaan ei ois suostunut edes tohon kauppareissuun, potis vaan hetken ja töihin.

Okei, ymmärsin väärin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

.

On siis ollut sairaana aikaisemmin, mutta koskaan ei ole nöyrtynyt ja hakenut sitä lomaa. Aina maannut kotona illat ja lähtenyt seuraavana päivänä töihin.
Sitten taas kotiin makaamaan ja voivottelemaan. Argh.

On siis ollut sairaana aikaisemmin, mutta koskaan ei ole nöyrtynyt ja hakenut sitä lomaa. Aina maannut kotona illat ja lähtenyt seuraavana päivänä töihin.
Sitten taas kotiin makaamaan ja voivottelemaan. Argh.

No tuo kyllä kuulostaa ärsyttävältä, jos noin toimii.

Hyvä että laitatte vähän stoppia. Mun veli on aivan työhullu ja lomallaankin soittelee kokoajan työpuheluita. Mua lähinnä huolestuttaa et se romahtaa henkisesti tai saa jonkun sydärin, kun ei itse tajua hellittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä että laitatte vähän stoppia. Mun veli on aivan työhullu ja lomallaankin soittelee kokoajan työpuheluita. Mua lähinnä huolestuttaa et se romahtaa henkisesti tai saa jonkun sydärin, kun ei itse tajua hellittää.

No tuota romahtamista täälläkin on havaittavissa.
Ei olisi päivää, ettei tuo puhuisi jonkun kanssa puhelimessa seuraavan arkipäivän työasioista.
Pitempiä lomia ei ole myöskään pitänyt moneen vuoteen.
On ollut vain jouluntienoon palkattomalla, koska työmaa seisoo.
Ottaa siis lomat rahana, joka nostaa palkan "huimaan" 10,50?/tunti, joka onkin sitten miehen mielestä tosi hyvä palkka.
Mutta entäpä kun lomakorvaukset ottaa pois palkasta? ei paljon naurata sitten enää se tuntipalkka.

Pääsee varmaan helpommalla jos vaihtais miestä :kieh:

Yhteistyössä