Tienaankin nyt miestä enemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on mieheni kanssa 14,5v kestänyt liitto takana, joista 10v ollaan oltu naimisissa. Perhettä on kahden lapsen verran ja vielä yksi terrieri pyörii nurkissa. Perhemallimme on aina ollut se, että "mies tuo leivän pöytään." Mies toimii asiantuntijana prosessitekniikassa (amk insinööri) ja tienaa nykyisin sellaisen 3200e + rapiat kuukaudessa. Itse olen ollut R-Kioskin kassalla melkein kymmenen vuotta ja palkka ei ole ollut häävi.

Olen aina ollut luonteeltani todella sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut. Kävin rekrytointikonsultin juttusilla uutta työpaikkaa hakiessani (mitä en siis saanut), mutta hän kysyi miksen lähtisi kokeilemaan myyntityötä. Ajattelin että no ei kai siinä mitään menetä ja menin hänen kauttaan erääseen x palvelua yrityksille puhelimitse myyvään yritykseen töihin. Pelkäsin vähän että mitähän tästä tulee, kun pohjapalkka on 1200e/kk.

Ekat kuukaudet meni opettelussa, mutta sen jälkeen olen nyt jo puolen vuoden ajan tienannut pohjapalkan kanssa noin 4500e/kk. Tuote on helppo minun mielestä perustella ja myydä, joten työ on kaiken lisäksi erittäin kivaa.

Mutta... Miehelle tämä on ollut maailman pahin asia ehkä sitten hänen syöpänsä (jonka on siis voittanut). Hän ei mitenkään kestä sitä että nainen on nyt se parempituloinen ja "tuo leivän pöytään". Vähättelyä, v*ttuilua ja jopa myynti-hu*raksi haukkumista suutuspäissään. Hän ei sitä voi suoraan sanoa, mutta hän ei kestä nykyistä tilannetta. Parisuhde on pari kertaa ollut ihan oikeasti katkolla tämän työni takia. Olen kuulemma puhelinmyyntiteini, jonka pitäisi tehdä jotain millä on merkitystä.

Pahinta on ilmeisesti se, että nyt minä olen maksanut isoimman osan perheen laskuista, minkä hän teki ennen. Maksamme laskut pääosin kerran kuussa yhtenä iltana ja tuo ilta on pahin kaikista. Hän kiukuttelee ja on kuin pieni kakara.

Miten muilla perheillä on asioita hoidettu? Siis sellaiset joissa nainen tienaakin miestä enemmän tai nimenomaan niin, että tienaamisen suhde on jossain vaiheessa muuttunut? Onko tässä ero kohta ainoa vaihtoehto, vai miten saan miehelleni järkeä päähän ja hänet rauhoittumaan?

Mulla tulot alkoi kasvamaan isommiksi naimisiin menomme jälkeen. Nyt tienaan noin 5 kertaa enemmän kuin mieheni. Oma mieheni on pari kertaa aluksi "rutissut", mutta meni onneksi ohi vitsailemalla. Nyt mies on oikein tyytyväinen eikä sitä haittaa yhtään tuhlailla "mun rahoja" (meillä yhteinen tili)... :D

jos tilanne on oikeasti tuo niin perustakaa taloustili johon molemmat laittaa sovitun summan, ja sillä maksetaan laskut erpäivänä tai laskunmaksuiltana, ihan miten vaan. Näin miestä ei luulisi häiritsevän se että sun nippuun menee enemmän tai isompia laskuja.

Meillä alkaa olla sama tilanne, mutta mä luulen että mies on seuraavat 10 vuotta tyytyväinen, itse on saanut kerättyä jonkinlaisen pesämunan ja mä meen nolliin ennen tiliä. Meillä on rakennusajan peruja taloustili josta menee lainat. Mies maksaa laskut ja mä hoidan ruokaostokset, menee +-100 euron tarkkuudella vuositasolla tasan. Mä käyn kaupassa ihan aikataulusyistä.

Tsemppiä!

Kaveri kävi niin lähellä eroa tuossa tilanteessa, että oli omalta osaltaan eropaperit täyttänyt. Ainut asia, jolla kriisi selvisi olikin sitten se, että mies pääsi parempipalkkaiseen työhön. Auttaisko jonkinlainen terapia teillä yhtään? Kun eihän toi ole muuta kuin miehen kivikautiset käsitykset lukkiutuneena pään sisään! Ylpeyden luulis voivan niellä.

Minä tienaan miestä enemmän tai siis mies on nyt työtön, mutta mulla on palkka parempi kuin miehellä ikinä. Kyllä tilanne miestä vaivaa, mutta ei siitä mitään ongelmaa ole.

Jotkut miehet vaan ei voi kestää, että nainen tienaa enemmän. En ymmärrä sellaisia miehiä, en sitten yhtään. Tuntuu että ne valkkaa naisensakin sen mukaan, että saavat kokea ylemmyyttä. Kerran yks lentäjämies tuli iskemään baarissa mun ystävää, mutta kun paljastu että ystäväni on lääkäri niin suuntasi katseensa minuun. Ja kun paljastui, että minä olen pelkkä sairaanhoitaja niin alkoi sitten iskeä mua. Hyi hlvetti, sanon ma!

Meillä mies on tienannut kokoajan lähes puolet enemmän kuin minä, mutta jäi nyt työttömäksi ja aikoo vaihtaa alaa kun haluaa duunariksi. Palkka tulee olemaan mun palkkaa huonompi. Eikä haittaa miestä yhtään. Mua ehkä vähäsen... ;) Mutta pääasia, että molemmat saa tehdä sellaista työtä, josta tykkää :)

Itse istuttaisin miehen alas ja kyselisin, kuinka pitkään aikoo jatkaa lapsellista käytöstään.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Meillä mies on sanonut ihan suoraan että jos tarjotaan työtä jossa tienaan sen mitä nyt me yhteensä, hän tukee ja voi jäädä kotiin siivoamaan + tekemään ruokaa, hän on kiintiönsä tehnyt jos on mahkut päästä helpommalla ;)

Kyllä minun mieheni kestää hyvin sen, että tällä hetkellä tienaan häntä enemmän. Ihan mielellään muun muassa lähtee minun palkallani maksetuille matkoille :) Meillä takana 18 vuotta yhteistä eloa ja ennen mies on tienannut minua enemmän.