Tienaatko enemmän kuin miehesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tienaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tienaan

Vieras
Jos, niin häiritseekö se sinua? Tai oletko muuten saanut elämässäsi enemmän aikaan kuin miehesi, ja onko tämä ongelma?

Itse tienaan enemmän, olen valmistunut, mulla on kaksi lasta. Miehellä edelleen opinnot kesken, tienaa vähemmän, ei lapsia. Jotenkin (en osaa selittää syytä) se välillä ärsyttää. Mies on stressaantunut ja väsynyt "kun on niin paljon hommaa", ja mietin salaa että mitä ihmeen hommaa, kun ei kuitenkaan saa tuon enempää aikaan...

kuule, miehesi yrittää tehdä kaikkensa että riittäisi ja olisi kelvollinen rinnallasi. ilmeisesti kokee tilanteenne itselleen erittäin stressaavaksi ja ahdistavaksi, varsinkin jos sinä vielä vähättelet hänen saavutuksiaan ja tekemisiään.

Tienaan enemmän ja "olen saanut aikaan" enemmän, mikäli sitä mitataan koulutuksella ja työkokemuksella. Mutta ei häiritse todellakaan, minä en suorituksiin miehessäni rakastunut, eikä tulisi mieleenkään vähätellä hänen tekemisiään ja saavutuksiaan.

Tienaan enemmän ja olen "korkea-arvoisempi" mutta ei todellakaan haittaa! Minusta on aivan ihanaa että mies on tavallinen duunari, sellaista arvostan! Aloittajan olisi ehkä syytä laittaa elämässään arvot uusiksi..,.

Tienaan (paljonkin) enemmän kuin mies ja olen korkeammin koulutettu.
Ei se meillä kuitenkaan mitenkään näy (toki minä maksan enemmän perheemme menoista) tai minua häiritse, yhteisen perheemme hyväksihän kaikki raha tulee. Lapsia meillä on kolme ja tähän mennessä olemme olleet yhdessä reilut 13 vuotta - toivottavasti noita yhdessäolovuosia tulee vielä kymmenittäin lisää.

Peruspalkka itselläni on pienempi kuin miehelläni, vaikka itse olen opiskellut pidemmälle. Lisien kanssa tienaan kuitenkin enemmän kuin mieheni. En nyt osaa sanoa onko meistä jompikumpi saavuttanut enemmän elämässään, mies on ehtinyt olla työelämässä yli kymmenen vuotta, minä taas olen vastavalmistunut ja aloittelen uraani, olen useita vuosia nuorempi kuin mieheni. Ajattelen vain, että miehelleni tekisi varmastikin hyvää opiskella lisää tai vaihtaa alaa, sen verran tympääntynyt on työhönsä.

Joo, tienaan. tavallaan...

Minä en aina viitsi maksaa äijälle palkkaa, tulee halvemmaksi maksaa itselleen ja tuntuukin paljon mukavammalta.

Eikä haittaa kumpaakaan.

Jos, niin häiritseekö se sinua? Tai oletko muuten saanut elämässäsi enemmän aikaan kuin miehesi, ja onko tämä ongelma?

Itse tienaan enemmän, olen valmistunut, mulla on kaksi lasta. Miehellä edelleen opinnot kesken, tienaa vähemmän, ei lapsia. Jotenkin (en osaa selittää syytä) se välillä ärsyttää. Mies on stressaantunut ja väsynyt "kun on niin paljon hommaa", ja mietin salaa että mitä ihmeen hommaa, kun ei kuitenkaan saa tuon enempää aikaan...

Meillä riippuu kuukaudesta, kumpi tienaa enemmän. Välillä minä, välillä hän.
Mutta luulen että olen ylipäätään "rokotettu" tuollaisia ennakkoluuloja vastaan. Äidillä oli nimittäin koko lapsuuteni parempi palkka kuin isällä ja sama on osalla sisaruksistani. eikä kukaan ole tainnut koskaan nähdä tuota ongelmana...

Tuota toista osuutta en oikein tajunnut. Mitä tarkoittaa saada enemmän elämässä aikaan? Uraan tai tieteelliseen tai taiteelliseen työhön liittyviä meriittejä? Asemaa politiikassa tai muuten yhteiskunnassa? Saavutettua mielenrauhaa ja oman paikkansa löytämistä?

Tienaan ihan selvästi enemmän. Mies aina vitsailee että vois suosiolla jäädä kotimieheks lasten kanssa ;)

Ei haittaa, ei niin mitenkään. Tai no joo, varsinaisesti se ei haittaa että tienaan enemmän...Mut kht:lla ollessani mua ahdisti. Oon 14 vuotiaasta asti tehnyt töitä ja aikuisikäni tullut omillani toimeen, opintotuetkin jäi saamatta töiden vuoks. Olen siis tavallaan ollut hyvin "omavarainen" ja kun lasten kanssa sitten jäin kotiin tuntui tosi orvolta. Äitiyspäivärahaa sain saman verran kuin mies saa normipalkkaa, sekään ei vielä haitannut. Mutta kotihoidontuki...se meinas käydä luonnolla. Meillä on yhteiset rahat eikä mies kysele mihin rahaa laitan kun tietään etten ole tuhlari. Silti mun teki aina pahaa jollain muotoa kun ostin vaikka vaatteita - mun korvien välissähän tuo oli, mutta minkäs teet.

Ansioni ovat vuositasolla noin 10 % enemmän kuin miehellä, sama työ meillä. Minulla on oheistehtäviä, jotka nostavat vähän palkkaa.

Ja lisään, ettei häiritse minua eikä tietääkseni miestäkään tämä tilanne.

Yhteistyössä