Tiesittekö te että Suomessa on valtavasti avoimesti rasistisia ihmisiä? Mä tiedän nyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiiä oonko rasisti, ennakkoluuloinen vähintään. Kyllä sitä välillä tulee heitettyä jotain karvakäsiläppää mut enpä ota sitä niin vakavasti.
Eräs koulukaverini, joka on intialainen, heittää itsekin itsestään kaikkea rasistista läppää.
Mutta hän myös lietsoo meissä muissa sitä rasistisuutta kertoilemalla kuinka oli taas piessyt ja hakannut jotain kaupungilla.
Ihan itse aiheuttavat nämä tunnetilat!! Toki poikkeuksiakin on mutta se nyt vaan on julma fakta että tässä maailmassa yleistetään.
Mua suoraan sanottuna vituttaa kun just jotkut mamut tuolta jostain kävelee kaupungilla uusimmat vaatteet päällä uusin Iphone kourassa, eikä tasan oo töitä niiden eteen tehny. Vittu.

[QUOTE="Ella";26822683]Voi voi, menipä tämä vaikeaksi.

Pointti oli yksinkertaisesti se, että vaikka joissakin maissa naisia kivitetään ja sitä sitten kauhistellaan - syystä! - täytyy muistaa, että täällä on hurjasti perheväkivaltaa, johon kyllä, syyllistyvät myös naiset. Mutta siitä ei ollut puhe sen henkilön kirjoituksessa, jota kommentoin. Ei se ollut huutelua.

Vastaavasti minä voisin nyt tulkita sinun kirjoitustasi sanomalla, että sinusta täällä ei ole ongelmaa miehistä, jotka pahoinpitelevät ja vieläpä surmaavat puolisoitaan, tyttöystäviään tai entisiä sellaisiaan. Eikö?[/QUOTE]

No kyllä se menee vähän vaikeaksi jos heittää toisen ihan fiksuun ja argumentoituun viestiin jotain "sano se niille, jotka xx" ja jättää asian siihen. Ja sitten jatkat samaa alentuvaa suhtautumistasi, kun toinen yrittää perustella enemmän. Niinkuin nytkin jatkat tätä linjaa "en aio vaivautua kommentoimaan tämän enempää", "voi voi kun meni vaikeaksi".

Jos käytät jotain vasta-argumenttina, perustele. Jos tarkoitit, että "poikkeuksiakin on" tai "kaikki ei ole täällä kuitenkaan täydellisesti", niin olisitko sanonut niin - tai kenties jättänyt sanomatta, koska ei ole mitään syytä olettaa, että vastaamasi kirjoittaja olisi ajatellut toisin.

Voit tulkita kirjoitustani ihan vapaasti.

No kyllä se menee vähän vaikeaksi jos heittää toisen ihan fiksuun ja argumentoituun viestiin jotain "sano se niille, jotka xx" ja jättää asian siihen. Ja sitten jatkat samaa alentuvaa suhtautumistasi, kun toinen yrittää perustella enemmän. Niinkuin nytkin jatkat tätä linjaa "en aio vaivautua kommentoimaan tämän enempää", "voi voi kun meni vaikeaksi".

Jos käytät jotain vasta-argumenttina, perustele. Jos tarkoitit, että "poikkeuksiakin on" tai "kaikki ei ole täällä kuitenkaan täydellisesti", niin olisitko sanonut niin - tai kenties jättänyt sanomatta, koska ei ole mitään syytä olettaa, että vastaamasi kirjoittaja olisi ajatellut toisin.

Voit tulkita kirjoitustani ihan vapaasti.

Niin menee vaikeaksi. Yritä vielä lukea se yksi lauseeni ihan sellaisena kuin se on.
Ei siihen sisälly mitään sen kummempaa, vaikka mielelläsi näköjään muuta tulkitset.

Nyt jatkan töitä. :)

[QUOTE="Ella";26822782]Niin menee vaikeaksi. Yritä vielä lukea se yksi lauseeni ihan sellaisena kuin se on.
Ei siihen sisälly mitään sen kummempaa, vaikka mielelläsi näköjään muuta tulkitset.

Nyt jatkan töitä. :)[/QUOTE]
Johan tuota päädyin siihen, että se oli täysin turha möläytys, jolla ei ilmeisesti ollut sen kummempaa tarkoitusta.

[QUOTE="vieras";26822708]En tiiä oonko rasisti, ennakkoluuloinen vähintään. Kyllä sitä välillä tulee heitettyä jotain karvakäsiläppää mut enpä ota sitä niin vakavasti.
Eräs koulukaverini, joka on intialainen, heittää itsekin itsestään kaikkea rasistista läppää.
Mutta hän myös lietsoo meissä muissa sitä rasistisuutta kertoilemalla kuinka oli taas piessyt ja hakannut jotain kaupungilla.
Ihan itse aiheuttavat nämä tunnetilat!! Toki poikkeuksiakin on mutta se nyt vaan on julma fakta että tässä maailmassa yleistetään.
Mua suoraan sanottuna vituttaa kun just jotkut mamut tuolta jostain kävelee kaupungilla uusimmat vaatteet päällä uusin Iphone kourassa, eikä tasan oo töitä niiden eteen tehny. Vittu.[/QUOTE]

Mistä sinä tiedät, onko joku tehnyt töitä noiden eteen vai ei?! Minulla on hyvin monta tuttua, jotka jotka sopivat tuohon kuvakseen ja ovat ihan omalla palkallaan ne ostaneet. Sitten tuollaiset vittuilijat nyrpistelevöt nenäänsä heille ja kiroavat kun "tuonne ne mun sossurahat on nyt sit menny, prkl!". :D

Luuletteko oikeasti että muun etnisen taustan omaavat ei naureskele ja heitä läppää suomalaisista tai yleensäkin valkoisista?

Jos kaveri tökkii niin sanokaa suoraan tai älkää oleilko sellaisten kanssa, mutta voi pitää mielessä sen että rasismi ja foobikot ei rajoitu valkoihoisiin.

Eihän täällä hyväksytä toisten suomalaistenkaan erilaisuutta tai mielipide-eroja, onko se sitten joku ihme että porukassa toiset louskuttaa vähän vielä pahemmin?

Minusta tämä on jotenkin turhaa jankkaamista ja varsin mahtavaa yleistystä. Mun kolme kaveria puhu rumia = suomalaiset puhuu rumia.

"Suomalaiset on läskejä, suomalaiset ei osaa pukeutua, suomalaiset on juntteja ulkomailla, suomalaiset on juntteja Suomessa, suomalaiset ei osaa..."

Sitten joku kertoo ruman vitsin ja kaksi muuta nauraa.

Alkaa taas valitus. "Suomalaiset on rasisteja, suomalaiset on juntteja..." uli uli uli uli uli.

• Tykkää
Reactions: tiinelli
Eihän täällä hyväksytä toisten suomalaistenkaan erilaisuutta tai mielipide-eroja, onko se sitten joku ihme että porukassa toiset louskuttaa vähän vielä pahemmin?

Minusta tämä on jotenkin turhaa jankkaamista ja varsin mahtavaa yleistystä. Mun kolme kaveria puhu rumia = suomalaiset puhuu rumia.

Aloittaja vaikutti olevan yllättynyt tästä, ei ehkä ole aiemmin tajunnut, että se on ihan yleistä ja monien mielestä "normaalia".

Mistä sinä tiedät, onko joku tehnyt töitä noiden eteen vai ei?! Minulla on hyvin monta tuttua, jotka jotka sopivat tuohon kuvakseen ja ovat ihan omalla palkallaan ne ostaneet. Sitten tuollaiset vittuilijat nyrpistelevöt nenäänsä heille ja kiroavat kun "tuonne ne mun sossurahat on nyt sit menny, prkl!". :D

Mamujen työllisyysprosentteja tutkailemalla voi todeta sen, että suuriN osa mamuista EI ole itse ansainnut rahoja luueihinsa ja muotivaatteisiinsa, vaan sen ovat tehneet suomalaiset veronmaksajat.

Luuletteko oikeasti että muun etnisen taustan omaavat ei naureskele ja heitä läppää suomalaisista tai yleensäkin valkoisista?

Jos kaveri tökkii niin sanokaa suoraan tai älkää oleilko sellaisten kanssa, mutta voi pitää mielessä sen että rasismi ja foobikot ei rajoitu valkoihoisiin.

Tsottsot. Virallisen propagandan mukaan vain suomalainen voi olla rasisti ja kaikki muut ovat rasismin uhreja, vai onko kukaan koskaan kuullut jonkun muun etnisen ryhmän edustajan kuin suomalaisen saaneen tuomion rasismista?

[QUOTE="suomalainen";26824001]Minäkin olisin tahtonut päästä eläkkeelle 18-vuotiaana...[/QUOTE]

oletko sinä ansiotyössä minä olen nauraaa esimerkki ylhäällä rasismista. : )

Vaasalainen maahanmuuttaja Farzad Moghaddam pour käsittelee tätä aihetta uunituoreessa kirjoituksessaan.

http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi/112996-my%C3%B6s-islamia-ja-muslimeja-saa-ja-pit%C3%A4%C3%A4-arvostella

suomalainen joka tuossa vastasi minulle on tyyppi esimerkki rasistista,ps minäkin olen suomalainen. ja kyllä käyn ansiotyössä ja maksan veroni ja omistan omakotitalon jonka maksan ihan itse. ja vieläpä autonkin sekä hevosen.

suomalainen joka tuossa vastasi minulle on tyyppi esimerkki rasistista,ps minäkin olen suomalainen. ja kyllä käyn ansiotyössä ja maksan veroni ja omistan omakotitalon jonka maksan ihan itse. ja vieläpä autonkin sekä hevosen.

Juu, ehkä sinä käyt töissä ja maksat veroa, mutta fakta on se, että suurin osa mustalaisista EI käy töissä ja sen ääneen sanominen tekee siis minustakin rasistin.

[QUOTE="suomalainen";26824088]Juu, ehkä sinä käyt töissä ja maksat veroa, mutta fakta on se, että suurin osa mustalaisista EI käy töissä ja sen ääneen sanominen tekee siis minustakin rasistin.[/QUOTE]

ei vaan se että heität tuollaisen yleistyksen että minäkin olisin halunnut eläkkeelle 18v ei suurin osa romaneista eläkkeellä ole. ja todella paljon romaneja on työelämässä nykyään voit myös miettiä miksi ei ole enempää, se ei tarkoita sitä ettei olisi haluja työhön.

Yhteistyössä