Tietääkö joku Britaxin vyöistuimista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja britax
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

britax

Vieras
Katselin netistä Britaxin vyöistuimia 15-36 kg. Saksalaisesta nettikaupasta saisi vähän halvemmalla kuin Suomesta. Sama istuin näytti olevan eri hintainen riippuen ilmeisesti päällisestä. Sivuilta ei selvinnyt tarkemmin mitä eroa niissä on ja Britaxin suomalaisilta sivuilta ei myöskään löytynyt tarkemapaa tietoa kankaista. Ajattelin, et jos joku olis hiljattain ostanut Britaxin vyöistuimen ja osaisi sanoa minkälaisia eroja kankaissa on?

Enpä ole useampaan vuoteen ostanut, mutta ihan lastentarvikeliikkeissä sai aina saman istuimen poistuvalla värillä todella edullisesti verrattuna johonkin ihkauuteen kuosiin. Sama juttu se on vaunujenkin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Joo, joskus hinta riippuu ihan väristä ja kuosista, ei kankaan ominaisuuksista. Vaikka niissäkin on kyllä joskus eroja, en ole tutustunut asiaan.

Saksalaisilla sivuilla on seuraavat päälliset. Trendline, Highline ja Classicline tai jotain sinne päin. Classic kaikkein halvin ja Hihg kallein, mut sitä en sivuilta löytänyt mitä eroa niissä on muuta kuin väri.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, joskus hinta riippuu ihan väristä ja kuosista, ei kankaan ominaisuuksista. Vaikka niissäkin on kyllä joskus eroja, en ole tutustunut asiaan.

Saksalaisilla sivuilla on seuraavat päälliset. Trendline, Highline ja Classicline tai jotain sinne päin. Classic kaikkein halvin ja Hihg kallein, mut sitä en sivuilta löytänyt mitä eroa niissä on muuta kuin väri.

Voihan se hintaero johtua just siitä väristä...

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Meillä on tuollainen britaxin kid plus -istuin, trendline. Makso tossa keväällä 169 euroa. En muuten kankaiden laaduista kyselly, kunhan tuo meille saapunut malli kestää konepesun :D.

Kaikki ne mun mielestä kestää konepesun. Nykyistänkin Britaxia on pesty koneessa. Meidän pesukoneessa on myös käsinpesuohjelma, et sillä sitten ainakin voi pestä, jos ei muuten.

Voihan se hintaero johtua just siitä väristä...

Niin, se voi tietty olla. Täytyy varmaan mennä johonkin suomalaiseen liikkeeseen katsomaan joku kerta. Ihan vielä sitä istuinta ei tarvita, mut valmiiksi tutkin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vink:
Hobbarilta just tilasin kantisalennuksella 99?.

No tuskin sitä istuinta, mistä minä olen kiinnostunut. Ei voi olla noin halpa, koska Suomessa maksaa yli 200 eur.

No mitä istuinta sitten tarkoitat?
En tiedä Britaxilta yhtään vyöistuinta joka olisi yli 200?.
Turvaistuimia kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja cink:
Hobbarilta just tilasin kantisalennuksella 99?.

No tuskin sitä istuinta, mistä minä olen kiinnostunut. Ei voi olla noin halpa, koska Suomessa maksaa yli 200 eur.

No mitä istuinta sitten tarkoitat?
En tiedä Britaxilta yhtään vyöistuinta joka olisi yli 200?.
Turvaistuimia kylläkin.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=888&toimittajaid=9

Ja jos on tuo kidfix mitä tarkoitat, niin se ei ainakaan ulkonäöltään eroa yhtään tuosta mun omatsani, evolva 1-2:sta.
Tietty siinä on isofix, mutta jos ei se ole välttämättömyys niin ...

Ja jos on tuo kidfix mitä tarkoitat, niin se ei ainakaan ulkonäöltään eroa yhtään tuosta mun omatsani, evolva 1-2:sta.

just sen isofixin takia haluan sen

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Meillä on tuollainen britaxin kid plus -istuin, trendline. Makso tossa keväällä 169 euroa. En muuten kankaiden laaduista kyselly, kunhan tuo meille saapunut malli kestää konepesun :D.

Kaikki ne mun mielestä kestää konepesun. Nykyistänkin Britaxia on pesty koneessa. Meidän pesukoneessa on myös käsinpesuohjelma, et sillä sitten ainakin voi pestä, jos ei muuten.

On meidänkin koneessa, mutta kyllä se koneen käsinpesuohjelma kuluttaa eri tavalla kun pelkkä käsinpesu.

Alkuperäinen kirjoittaja britax:
Katselin netistä Britaxin vyöistuimia 15-36 kg. Saksalaisesta nettikaupasta saisi vähän halvemmalla kuin Suomesta. Sama istuin näytti olevan eri hintainen riippuen ilmeisesti päällisestä. Sivuilta ei selvinnyt tarkemmin mitä eroa niissä on ja Britaxin suomalaisilta sivuilta ei myöskään löytynyt tarkemapaa tietoa kankaista. Ajattelin, et jos joku olis hiljattain ostanut Britaxin vyöistuimen ja osaisi sanoa minkälaisia eroja kankaissa on?

Tietääkseni Suomessa myytävissä istuimissa on vain tuo mallien välinen ero mikä vaikuttaa hintaan, ei niinkään kankaat. Meillä Britaxin Römer Kid+, eikä siinä ollut vaihtoehtoja kankaiden laadun suhteen, värien kylläkin.

mikä hyöty tosta isofixista on turvavyöistuimessa??? Sehän pysyy paikallaan sillä että lapsi istuu siinä turvavöissä...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

mikä hyöty tosta isofixista on turvavyöistuimessa??? Sehän pysyy paikallaan sillä että lapsi istuu siinä turvavöissä...

Pysyy varmasti paikoillaan. Meillä esim ei ole autossa isofix kiinnityksiä, joten turvavyöistuin liikkuu/kallistelee auton liikkeen mukaan mutkissa! Eli ilman isofixia on olemassa mahdollisuus että turvaistuin lähtee "liikkeelle" Silloin, kun autossa ei ole lasta istumassa ko istuimessaan, pitäisi istuin olla vöissä kuitenkin. Syynä se että autossa olijat ovat vaarassa kun tuo istuin esim äkkijarruksessa lähtee liitoon. Silloin riittäisi kun istuin on isofix kiinnitetty, ei tartte muistaa tyhjää istuinta vyöttää.

Jotenkin ajattelen, että äkkijarrutuksessa istuin pysyy varmemmin tukevasti paikallaan isofixin avulla. Vaikka lapsi olisi kyydissä, niin ilman isofixiä istuin ei välttämättä ole tukevasti auton penkissä kiinni. Voin olla täysin väärässäkin, kun ei ole yhtään kokemusta. Mutta ainakin muissa luokissa (kaukalot jne) isofix-kiinniteiset on saaneet paremmat arvostelut testeissä ja juurikin sen takia, että ovat tukevasti kiinni. Eli siis vaikka sama kaukalo isofix-jalustalla ja vöillä kiinnitettynä ja ensin mainittu on testissä toiminut paremmin.