Tietääkö joku mitä "lingva franca" tarkoittaa (ILMAN GOOGLEA)!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, mä en kato mitä muut sanoo...ihan huijaamatta muistelen sen olevan kieli, jota käytetään yhteisenä kielenä.. jos vaikkapa maan virallisena kielenä on espanja, niin sitä puhuvat muidenkin vähemmistökielten edustajat kohdatessaan toisensa.

Okei joo, pikkasen hakusessa mulla...mutta sinne päin, sinne päin. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se on lingua franca, ns. yleiskieli. Kieli, jota käytetään, kun ei ole yhteistä kieltä. Yleensä se on englanti :)

Ai se onkin u:lla! Nimittäin mulla on tässä nenäni edessä eräs kielitieteistä kertova kirja, ja täällä puhutaan lingva francasta, v:llä kirjoitettuna siis. :o Voikohan tuolla termillä olla kaksi kirjoitusasua, vai onko tässä kirjassa vaan virhe? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se on lingua franca, ns. yleiskieli. Kieli, jota käytetään, kun ei ole yhteistä kieltä. Yleensä se on englanti :)

Ai se onkin u:lla! Nimittäin mulla on tässä nenäni edessä eräs kielitieteistä kertova kirja, ja täällä puhutaan lingva francasta, v:llä kirjoitettuna siis. :o Voikohan tuolla termillä olla kaksi kirjoitusasua, vai onko tässä kirjassa vaan virhe? :/

No, jos se kirjoitetaan koko ajan samalla tavalla, niin olettaisin, että se on vain toinen tapa kirjoittaa tuo. Itse en ole koskaan nähnyt sitä v:llä, aina u:lla. Tosin useimmat niistä kirjoista/teksteistä on ollut englanniksi.

Yhteistyössä