tietääkö kukaan?asiaa neuvolan pissi tikuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine aina huolissaan jostain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klementine aina huolissaan jostain

Vieras
eli kyse siis siitä tikusta mikä tehdään raskauden joka käynnillä,se missä katsotaan onko virtsassa proteiinia tai sokeria(tai mitä lie)

Entäs jos pissitikussa on verta ja neuvolatäti sanoo että verta yhdellä plussalla?

sit tietty vein paremman pissanäytteen labraan ja tulehdukseen viittaavaa ei ollut mutta verta oli yhdella plussalla..

osaako kukaan sanoa noita mitään?

Voi olla tulehdusta,tai veri on tullut kohdunsuultya tai kuivuneilta limakalvoilta.

En ole kyllä koskaan kuullut et tulevan veren määrää tikutettas.Ihan uus juttu mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olla tulehdusta,tai veri on tullut kohdunsuultya tai kuivuneilta limakalvoilta.

En ole kyllä koskaan kuullut et tulevan veren määrää tikutettas.Ihan uus juttu mulle.

Jos verta on virtsassa niin se näkyy myös niissä kokeissa.

juu siis sen pissin tulokset tuli ja siinä ei ollu mitään tulhdukseen viittaavaa,ainoastaan verta..

mäkään en tienny et noissa tutkitaan myös se,mut nyt oon sit sitkäin viisaampi :D

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos verta on virtsassa niin se näkyy myös niissä kokeissa.

No sen kyllä tiesin et se näkyy,mut en tiennyt et siitäkin puhutaan niin et yhdellä/kahdella plussalla.

sinulta on otettu pissastiksi pitkällä tikulla eli niitä otetaan yleensä lri-käyntien yhteydessä, jälkitarkastuksessa tms. eli pitkällä tikulla näkyy ketoaineet, veri ja muutama muu epäolennaisempi juttu. tuo veri on ihan normaaliakin, voi olla kuivat limakalvot, takana viimeöinen yhdyntä tms. miksi sitä mukana, ilmeisesti sinulla ei näkyvää vuotoa ole? jos stiksi muuten ollut ok eikä sinulla ole oireita niin oletan ettei viljelyssä tule esille mitään kummallisempaa, älä siis turhia murehdi.

joo sillä tavallisella tikulla saa pissasta valkosolut, punasolut, proteiinit, ketoaineet, nitriitin, ph:n, sokerin ja jotain segmenttejä sun muita.

Verta pissaan voi tulla esim. ihan siksi kun yleensä ennen pissanäytteen antamista pestään alapää ja jos on limakalvot vähän herkällä, voi siihen vähän tulla.

Ja se että terkka sanoo että joku on plussalla, johtuu siitä että se antaa tuloksen noista kaikista aina, vaikkei sitä niin välttämättä yrittäisi ottaakaan :)

Yhteistyössä