Tieteen sana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miesnäkökulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miesnäkökulma:
No, jos on joskus tullut lipsautettua kotipaikkakunta, ja jos Sinulle on sattuman oikusta syntynyt ns. valistunut arvaus identiteetistäni, niin pidetään se keskinäisenä salaisuutenamme. Jookosta?

No toki pidetään, en nyt mitenkään tarkoittanut pelästyttää ja voin tietysti arvauksineni olla väärässäkin. Yleisesti vain joskus ihmetyttää ihmisten avoimuus keskustelupalstoilla. Ikäänkuin se, että nimiä ei mainita, riittäisi takaamaan tuntemattomuuden. Monet kirjoittavat yllättävän paljon mm. ulkonäköön ja asuinpaikkaan liittyviä asioita ja samalla kerrotaan hyvinkin henkilökohtaisia asioita avioliittojen tilasta, pettämisistä ym. Lisäksi samalla nimimerkillä usein kirjoittavat eivät ilmeisesti huomaa sitä, että eri viestiketjuissa tulee pikkuhiljaa kerrottua itsestään aika paljon. Kun joku tuttu, esim. tässä tapauksessa minä, joka olen seurannut palstaa jo varsin pitkään, sattuu lukemaan monta saman henkilön eri ketjuihin kirjoittamaa viestiä, on niiden antamien tietojen perusteella toisinaan helppo tunnistaa joku henkilö. Osittain sen vuoksi itse kirjoitan eri viestiketjuihin yleensä eri nimimerkillä.

Kiitos hienotunteisuudesta. Niin minua, kuin mahdollisesti jotakin toista henkilöa kohtaan, jos arvauksesi menisi vikaan.

Tämä nimettömyys on tietysti vähän pettävää. Kun täällä on vain suhteellisen pieni piiri keskustelijoita, niin pitää mahdollisuutta identiteetin paljastumisesta äärimmäisen epätodennäköisenä.

Täytynee olla varovaisempi. Toisaalta on hieman kutkuttavaa ajtella, että joku saattaa katsella paikallisia akateemisia kalkkiksia sillä silmällä. "Jotta onkohan se tuo se "Miesnäkökulma"?"

Ja tämä identtisyys on juuri sitä genetiikkaa.

Minusta tämä tutkimus on nimenomaan vapauttava, koske sen kummemmin naisen kuin miehenkään ei tarvitse kantaa syyllisyyttä naisen orgasmittomuudesta. Kun tästä ei oteta paineita, niin voi sitten keskittyä parisuhteessa kaikkeen muuhun mukavaan.

Ja tämä tutkimushan ei todennut, että 32% naisista olisi rakkaudessaan jotenkin vajavaisia. Tai että heidän kykykynsä kiintymykseen ja hellyyteen olisi sen huonompi kuin muidenkaan.

Miesnäkökulma, ethän sinäkään toki usko, että tämä 32% naisita olisi rakenteellisesti "viallisia"? Pieni osa voi olla, mutuna heitän prosenttien olevan parin luokkaa. Eli ainoastaan tuo osa naisista olisi geneettisesti kyvyttömiä saamaan orgasmia.

Minä uskon, että suurin osa näistä naisista ei ole kohdannut sitä oikeaa. Ajatelkaapa, kuinka paljon tapaatte päivittäin ihmisiä. Kuinka moni heistä on ensinnäkin ulkoisesti niin mieleinen, että hänen kanssaan voisi harkita intiimiä toimintaa. Kun tähän ulkoiseen miellyttävyyteen lisää myös henkiset arvot ja seksuaalisen kemian, kutistuu joukko tosi suppeaksi. Kaikkien ihmisten kohdalle ei välttämättä koskaan osu sitä "napa kymppiä" ja yksi osa seksuaalisuudesta jää näin saavuttamatta.

Voisitko vaihtaa niccisi johonkin muuhun, etkä käyttäisi minun jo pitkään käyttämääni Xy nimimerkkiä. Olen useinkin kommentoinut Miesnäkökulman kirjoituksia, mutta nyt ole tähän kirjoittanut riviäkään tätä ennen. Joten älä ala sekoittamaan pakkaa ja provosoimaan minun puolestani. Kiitos jo etukäteen.

Ai niin, vielä sellainen seikka, että tutkimus on tehty noin 50-vuotiaiden keskuudessa ja partnereiden määrä on ollut 4-5. Väittäisin, jos sama tutkimus tehtäisiin keski-iältään 26-vuotiaiden ryhmästä, niin luvut olisivat aivan erilaisia.

Mikä mahtaa olla keskimääräinen partnereiden määrä nuoremmalla sukupolvella? Voisi ajatella, että mahdollisuus voittaa "arvonnassa" kasvaa, jos arpojen lukumäärä on suurempi.

Minähän nimenomaan en väitä, että 32% naisista olisi jotenkin vajaita. He edustavat vain seksuaalisen kokemisen yhtä (normaalia) ääripäätä. Sen sijaan en usko, että heidän orgasmittomuutensa syy olisi puuttuva tai vääränlainen partneri.

Tuossa tutkimuksessahan todettiin, että 21% naisita ei saa orgasmia (tai saa vain hyvin harvoin) masturboidenkaan. Jos kysyttäisiin miehiltä vastaavaa, niin silloin uskoisin orgasmittomien prosenttiluvun olevan todella pieni.

Eli miehet ja naiset ovat tässä(kin) suhteessa erilaisia.

Kiitos hienotunteisuudesta. Niin minua, kuin mahdollisesti jotakin toista henkilöa kohtaan, jos arvauksesi menisi vikaan.

Tämä nimettömyys on tietysti vähän pettävää. Kun täällä on vain suhteellisen pieni piiri keskustelijoita, niin pitää mahdollisuutta identiteetin paljastumisesta äärimmäisen epätodennäköisenä.

Täytynee olla varovaisempi. Toisaalta on hieman kutkuttavaa ajtella, että joku saattaa katsella paikallisia akateemisia kalkkiksia sillä silmällä. "Jotta onkohan se tuo se "Miesnäkökulma"?"

Oleppa hyvä vaan!

Keskustelijoita ei välttämättä ole paljon, mutta lukijoita, jotka eivät koskaan kirjoita palstalle mitään, sitäkin enemmän. Harvemmin itsekkään tänne mitään kirjoitan.

Heh, eihän "akateemisissa kalkkiksissa" mitään vikaa ole, joten otappa tämä kohteliaisuutena...

No, jos on joskus tullut lipsautettua kotipaikkakunta, ja jos Sinulle on sattuman oikusta syntynyt ns. valistunut arvaus identiteetistäni, niin pidetään se keskinäisenä salaisuutenamme. Jookosta?

Minulle ainakin sopii hyvin, että pidetään salaisuudet omana tietona.

En jaksa pohtia näitä seksuaalisuusasioita. Väsyttää vietävästi ja kiirekin on.
En enää ehdi notkua Elleissä entiseen tyyliin.

Hedenismista ja selibaatista olemme jo joriseet vuosia ap:n kanssa.
Ei tässä tutkimusessa taida olla mitään uutta.

Katsoin eilen illalla Bella-ohjelman. Siinä oli minulle uutta rentoutusharjoitusta.
Ehkä ohjelman vaikutuksesta nukuin niin sikeästi, että nukuin autuaasti pommiin.

Parempi vain, että jätän miesasiat nuoremmille. Yritin vähän aikaa sitten hakea intranetistä ajo-ohjetta. Muuttavat sivuston sisältöä jatkuvasti. www.eniro.fi antoi hieman erilaiset ohjeet, jos alkutiedoksi laittoi ylimalkaisemman kadunnimen.

Jos tietokone menee vipuun, niin kai myös tutkimuksia tekevät ja luentoja pitävät tiedemiehetkin.

Tavallaan harmittaa, että en ole vuosikymmeniin lukenut kotipitäjäni paikallislehteä.
Siellä oli aikoinaan paljon hyviä kirjoittajia.

Jatka vain miesnäkökulma kirjoittelua. Monesti ihmettelen miten ihmeessä viihdyn Ellien palstalla. Onhan netissä paljon tasokkaampiakin palstoja.

Ei ihminen muutu miksikään. Perusluonne on ja pysyy. Sen huomasin aamulla aikuisesta lapsestani. Ihan samanlainen jästipää kuin pienenä lapsena.

Olisihan se ihanaa kirjoitella omalla nimellään. Elämässäni ei ole salaisuuksia.
Viikonloppuna ajattelin käydä Taize-tilaisuudessa. Huomasin srk-lehdestä jutun aiheesta. Tilaisuudessa ei ole ollenkaan puhetta, ainoastaan kaunista musiikkia.

Virittäydyn henkisesti lähiaikoina olevaan rankkaan tilaisuuteen. Jouduin todistajaksi käräjille. Suupaltti kun olen ja aina nokkani pistämässä joka paikkaan. Sen siitä saa palkakseen.

Totuutta ei pidä kätkeä vakan alle. En tietenkään yllytä samanlaiseen uhkarohkeuteen kuin edesmennyt Anna Poloinen teki naapurimaassa. Sen saa mitä tilaa.

Ilman seksiäkin on elämää. Nyt tämä tyttö taas lähtee kotimatkalle. Elämässäni on pienet ympyrät. Ehkä niin lienee myös yliopiston tutkijoilla. Tutkijoiden kanssa tässä touhutaan päivät pitkät. Toivottavasti nimimerkki mies ja moni muu hyppäsi jorinani väliin.
Mitä sitä itseään kiusaamaan tyhjänjauhamisella.

"Jatka vain miesnäkökulma kirjoittelua. Monesti ihmettelen miten ihmeessä viihdyn Ellien palstalla. Onhan netissä paljon tasokkaampiakin palstoja."

Tarkoitin miesnäkökulmaa eli lause kuuluu "miten ihmeessä viihdyt"

Minulle Ellit on liian tasokas kirjoitusfoorumi. Paras paikka olisi piironginlokero tai paperisilppuri. Parempi kuitenkin täällä löpistä kuin viedä työkaverin kallista aikaa.

En tiedä noista tutkimuksista, mutta itse olen saanut joidenkin miesten kanssa, ja joidenkin miesten kanssa en millään. Seksi on tekniikkalaji, eikä riipu peniksen koosta tms höpöstä. Huonoin mies, josta on kokemusta, oli sellainen, jolla oli suuri. Hän kai sokeasti luotti siihen, eikä ollut vaivautunut opettelemaan faktoja naisten anatomiasta. Parhaita ovat olleet kilpaurheilijat, varmaan siksi, että ovat ehkä lähtökohtaisesti perfektionisteja suorittajia, ja pyrkivät parempaan...

"Miesvaikutuksen eliminoinnista" vielä sen verran, että identtiset kaksoset usein elävät kaksoiselämää. Seurustelevat yhdessä neljästään, menevät naimisiin samoissa häissä ja asuvat naapureina tai paritalossa. Ovat siis tekemisissä paljon myös toistensa miesten kanssa. Ja hyvin identtistä sisarta on vaikea tunnistaa ainakaan pimeässä! (Eihän loukata ketään, pientä huumoria vain.)

Uskon kyllä ilman tutkimustakin, että seksuaalisuutta koetaan eri tavoin. Ja mistäs muusta se on kiinni kuin ihmisestä ja tämän persoonasta, josta geenit, fysiikka ja hermostokin ovat osa. Yhtälailla orgasmin kokeminen voi olla kiinni vaikka luovuudesta ; siitä kumpi aivopuolisko hallitsee ihmisen havaintoja ja kokemuksia.

Pikkuisena höpösivuhypoteesinä voisi olettaa, että oikean aivopuoliskon hallitsemat ihmiset saavat helpommin orgasmin siitä syystä, että ovat mielikuvitusrikkaampia, motorisempia ja kokonaisvaltaisempia kuin vasemman aivopuoliskon pikkutarkat ja yksityiskohtiin paneutuvat "sisarensa".

Miesnäkökulma voisi hyvin kehitellä tästä vaikka tutkimusprojektin. Opiskelijat voisivat ihan innostua.

Tuo oma kokemuksesi tietysti vain demonstroi tuota naisen orgasmin vaikeutta, joka tuli ilmi tuossa tutkimuksessakin. Oman orgasmin saavuttaminen ei ole useimmille miehille mikään taitolaji (toki orgasmin laatu voi vaihdella tilanteen mukaan) eikä edellytä partnereiltakaan mitään erityiskykyjä (ns. lahnan kanssa onnistuu ihan hyvin, vaikka kokemus voi olla muuten mitäänsanomaton tai vastenmielinen). Kenenkään miehen on tuskin tarvinnut opetella masturbointiakaan, sen sijaan monen on pitänyt opetella tuosta tavasta pois.

Tietenkin on myös orgasmihäiriöisiä miehiä, mutta verrattuna vastaaviin nasiin heidän lukumääränsä on häviävän pieni.

Ilmeisesti on melkoinen joukko naisia, joille orgasmin saanti on hyvin vaikeaa niin yhdynnässä kuin masturboidenkin. He kuitenkin selviävät elämästään mainiosti, eivät riudu tyydyttämättömässä kaipuussa, käyttäydy neuroottisesti tai koe asiata ongelmaksi - paitsi partnerinsa suhteen. Naisen orgasmi, johtuen tuosta "seksi on taitolaji" asenteesta, on monille miehille kunniakysymys ja oman miehisyyden mitta. Tästä voi luonnollisesti seurata parisuhdeongelmia, jos mies joko kokee puolisonsa "kylmäksi" tai itsensä jotenkin tumpeloksi.

Miesnäkökulma, oli huomattavasti ymmärrettävämpää tekstiä.;p Miehen orgasmi on aivan eri asia kuin miehen siemensyöksy.
Ja toisekseen, en voi koskaan edes ajatella, että naisen orgasmi olisi 100% miehen vastuulla. Jo pelkästään naisen henkisen tilan hallitseminen on mahdotonta, vaikka olisi minkälainen häntäheikki.

Uskoisin, että myös naiselle on "kunniakysymys", jos mies ei onnistu hänen kanssaan seksissä. Potenssivaikeuksista kärsiviä miehiä on yllättävän paljon, jos tutkimuksiin on uskomista. Miehillä nämä häiriöt ovat usein hoidettavissa, mutta jostain syystä kynnys lääkärille menoon on korkealla, miksiköhän?

Naisella orgasmittomuus on, näin luulisin, kuitenkin pienempi "paha", kuin miehen kyvyttömyys. Niin kuin jo aiemmin sanoin, voi "pullasta nauttia myös ilman rusinoita".

"höpön" teoria oikean aivopuoliskon hallitsemista ihmisistä pitänee hyvinkin paikkansa. Tottakai sponttaani, vaputunut, avoin ihminen relaa helpommin kuin ihminen, joka koko ajan kantaa maailman murheita harteillaan, osaamatta heittää joskus aivoja narikkaan ja olla vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli:
Naisella orgasmittomuus on, näin luulisin, kuitenkin pienempi "paha", kuin miehen kyvyttömyys. Niin kuin jo aiemmin sanoin, voi "pullasta nauttia myös ilman rusinoita".

Pienempi paha.... kenelle ja kenen mittapuun mukaan?

Mulle on yksi ja sama, saako mies vehkeensä pystyyn. Ei syö mun itsetuntoa millään tavalla. Jos mä saan orgasmin jollain tavalla, ei miehen seisokilla oo mitään väliä. Miks miehen orgasmi olis naisen orgasmia tärkeämpi asia? Samasta asiasta on kysymys.

Ei teidän pikkupili saa orgasmia aikaan juuri kenellekään. Eikä se pilin tökkiminen intiimiyttä kummempaa nautintoa tuo. Koklatkaa miten nautittavaa on työntää banaania suuhun. Et sellasta. Mäkin feikkaan orgasmia ihan vain pitääkseni äijän itsetunnon korkeammalla. Oma orgasmi hankitaan muilla tavoin.

kaikkea sitä tekee miehen itsetunnon takia. Jah.... ei kait pitäis vaivautua.

Kyllä nuo seksiasiat sitten ilmeisesti aiheuttavat paljon ahdistusta. Onko todella niin, että sekä miehet ja naiset mittaavat omaa arvoaan nimenomaan suhteessa toiseen sukupuoleen tai omaan viehätysvoimaan tai haluttavuuteen tai sukupuoliseen kyvykkyyteen?

Kuitenkin, jos ihmiset todella joutuisivat valitsemaan esimerkiksi potenssin ja ammatillisen menestymisen välillä, niin eiköhän enemmistö kuitenkin valitsisi ammattitovereiden arvostuksen, uran ja siinä menestymisen?

Tosielämässähän tällaisiin valintoihin ei jouduta (paitsi ehkä katolisilla papeilla), mutta ajatusharjoituksena elämänarvojen todellisesta tärkeysjärjestyksestä ne ovat hyviä.

Jossakin näin jotenkin tällaisen kommentin: "Jos nainen saa helposti orgasmin, mutta häneltä puuttuu asunto, työ ja terveys, niin eivät ne orgasmit paljoa lämmitä". Pätenee potenssiinkin.

Kiitos rehellisestä mielipiteestä, joka varmaan heijastaa todellisuutta useimpien kohdalla. Monille miehille varmaan tekisi hyvää kuulla juuri tuollaiset suorat sanat, vieläpä partnerin suusta ja siinä intiimitilanteessa.

Loppuisi samantien potenssiahdistus ja myöskin kalujen mittailu.

Miehen itsetunnon suhteessa itseensä, naiseensa ja muihin ihmisiin pitää toki riippua ihan muista seikoista.

Minulla on koko ajan ollut sellainen epäilys, että tämän palstan naispuoliset seksin ja intiimiyden ylistäjät jotenkin feikkaavat.

Oll, Pienempi paha siinä mielessä, että jos mies on kyvytön, ei aktista tule mitään, jos nainen ei saa orgasmia, voi seksi kuitenkin olla hyvinkin nautittavaa molemmille.

Jos sinulle ei ole asialla merkistystä, niin miksi ihmeessä _teeskentelet_ orgasmia? Siihen en minä ainakaan viitsi ryhtyä, eikä se ole ongelma minulle, eikä miehelleni. Esim. alkoholi puuduttaa aisteja ja vaikka kuinka tekisi mieli saada, ei se aina onnistu.

Vanha "totuushan" on, että jos seksiasiat suhteessa ovat kunnossa, on sen merkitys liitossa 10% jos ne mättävät, niin merkitys on 90%

Ja tämä kunnossa oleminenhan tarkoittaa molemminpuolista tyytyväisyyttä asian tilaan.

Oll, Pienempi paha siinä mielessä, että jos mies on kyvytön, ei aktista tule mitään, jos nainen ei saa orgasmia, voi seksi kuitenkin olla hyvinkin nautittavaa molemmille.

Omaa logiikkaasi noudattaen: vaikka mies ei saa orgasmia (koska ei saa seisokkiakaan), seksi voi olla hyvin nautittavaa molemmille. Mies voi tuottaa naiselle orgasmin sauvalla ja suullaan ja saada sitä kautta henkistä tyydytystä kyvystä tyydyttää naisensa. Ei siihen miehen munaa tarvita.

Jos sinulle ei ole asialla merkistystä, niin miksi ihmeessä _teeskentelet_ orgasmia?

Siksi että miesten itsetunto on kiinni siitä JA mä SAAN orgasmin seksisession aikana. En kuitenkaan munan vaikutuksesta. Mun mies välittää hyvinvoinnistani niin paljon että hän ei haluais tehdä mulle mitään mikä ei tee mulle hyvää ja anna tyydytystä. Motivaatio seksiin siis vähenis.

"Mäkin feikkaan orgasmia ihan vain pitääkseni äijän itsetunnon korkeammalla"

"JA mä SAAN orgasmin seksisession aikana. "

Mikäs logiikka näissä nyt sitten on?

Oma logiikkani kysymääsi asiaan on hiukan mutu- pohjaista. Uskoisin että mies on enemmän suorituskeskeinen ja tästä syystä hänen erektiovaikeutensa häiritsee häntä itseään enemmän kuin naista. Se, että harrastaa joskus ns. pettinkiä on omien kokemuksieni pohjalta hauskaa ja kiihottavaa molemmille, mutta tämä perustuu yleensä tilanteeseen jossa ei edes haeta loppuun asti menevää aktia tai orgasmiin pohjautuvaa huipennusta.

"Mäkin feikkaan orgasmia ihan vain pitääkseni äijän itsetunnon korkeammalla"

"JA mä SAAN orgasmin seksisession aikana. "

Mikäs logiikka näissä nyt sitten on?

Pointti on että pelkässä PENETRAATIOSSA ei saa orgasmia, muuten kyllä. Eli ei sillä peniksellä ole juuri merkitystä.

Yhteistyössä