Tieto lisää tuskaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
tai jotain sinne päin... Olenko ainoa kuka ei tykkää lukea niitä neuvolan vihkosia..? Esikoista odottaessa ne tietysti tuli luettua ja kaikki oli uutta. Nyt mua vaan lähinnä ärsyttää, kun pitäisi kytätä tarkkaan syökö liikaa vai liian vähän, liikkuuko tarpeeksi vai liian vähän ja oikein vai väärin. Kaikki muukin pitäis olla viimeisen päälle ja auta armias jos et joka päivä jumppaa etkä hankkiudu eläimistä eroon :xmas: Jo tyttöä odottaessa mua ihan suututti, kun joka paikassa toitotettiin, että jokainen raskaus on erilainen, ja sitten joka paikassa kohtelu oli kuin liukuhihnalla, oli oireet mitä tahansa. Tällä hetkellä mulle riittää että vauva on elossa, mä olen elossa ja kumpikaan ei olla vakavasti sairaita. Käytän kohta noi neuvolanvihkot vessapaperina...
Oonko mä nyt sitten lopullisesti sekaisin vai tunnustaako joku löytävänsä pointin?

Tajusin pointin, mielestäni sun pitää nyt vain kuunnella itseäsi ja heittää vesilintua niillä vihkosilla. Kuten sanoit, pääasia on että vauva on elossa eikä mitään vakavaa ole löytynyt....

Välillä lueskelen, mutta toimin itsenäisesti ja omien ajatusten vietävänä + järjen.

Luin profiilisi ja otan osaa poikasi pois menosta, syntyikö ajallaan vai saitko silloinkin keskenmenon? Ei ole pakko vastata.

Voimia sinulle kuitenkin :hug:

juu, pistä vaan pyyhkien :D
no varsinkin ekan aikana niitä tuli luettua kun jotain raamattua ja sit tietty huono omatunto kun ei toimi niin. nyt kun tota nelosta odotti, niin ei kyllä enää niistä välittänyt, kun itse tietää että parhaansa tekee :)
ja meidän terkkarikin oli tosi nuori ja lapseton niin se suunnilleen kysy multa miten toimitaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kyllä mä olen niitä lippusia ja lappusia selannut, mutta silti toiminut ihan niinkuin oma järki sanoo.

Juu, aivan. Mutta mua häiritsee itseänikin ku oon niin kyyniseks kai muuttunut. Siis jotenkin niin, kun itse tietää että mikään ei mee oppikirjojen/neuvolan vihkojen mukaan... Kun meniskin. Ainii ja sekin otti päähän ku yhdessä vihkossa moitittiin kun nykyään on ongelmana isona syntyvät vauvat. Eli siitäkin pitäis muka ottaa huono omatunto :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Tajusin pointin, mielestäni sun pitää nyt vain kuunnella itseäsi ja heittää vesilintua niillä vihkosilla. Kuten sanoit, pääasia on että vauva on elossa eikä mitään vakavaa ole löytynyt....

Kiitos. Taidan tosiaan viskata ne menemään, menee vaan yöunet ihan turhaan.

Mä taas olen noihin kaikkiin suhtautunu tai ainaki koittanu suhtautua järjellä. Otan sen tiedon vastaan minkä koen tarpeelliseks ja muun annan mennä ohi. En ota pakkosyötettynä tietoa ja muutenki pyrin enemmä käyttämään omaa päätäni noissa raskausasioissa. En ota ressiä siitä kailotuksesta ja toitotuksesta, mitä lapuissa ja lipuissa on. Ressaan muuten vaan ihan omia ajatuksiani sitte. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Välillä lueskelen, mutta toimin itsenäisesti ja omien ajatusten vietävänä + järjen.

Luin profiilisi ja otan osaa poikasi pois menosta, syntyikö ajallaan vai saitko silloinkin keskenmenon? Ei ole pakko vastata.

Voimia sinulle kuitenkin :hug:

Kiitos. Poika syntyi rv 30, ei ollut mahdollisuuksia elämään kohdun ulkopuolella, oli muutama rakenteellinen poikkeavuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mä taas olen noihin kaikkiin suhtautunu tai ainaki koittanu suhtautua järjellä. Otan sen tiedon vastaan minkä koen tarpeelliseks ja muun annan mennä ohi. En ota pakkosyötettynä tietoa ja muutenki pyrin enemmä käyttämään omaa päätäni noissa raskausasioissa. En ota ressiä siitä kailotuksesta ja toitotuksesta, mitä lapuissa ja lipuissa on. Ressaan muuten vaan ihan omia ajatuksiani sitte. :D

Näin mäkin yleensä. Mut kai tää raskaus ja viimeaikaset jutut on saaneet pään sekaisin. Tiedän itsekin että kuulostan hölmöltä :xmas:

Mä ymmärrän sua. Tuntuu tavallaan vähän turhauttavalta, jos noudattaa ohjeita, ja sittenkään kaikki ei mene niin kuin toivoisi. Kaikkia vammoja yms. ei voi mitenkään ennaltaehkäistä. Mäkin tein oman pään mukaan viimeisessä raskaudessa. Edellisellä kerralla kun tuli meillekin enkeli, vaikka niin kuuntelin kiltisti neuvolantätiä.
Et sä hölmöltä kuulosta, kun tiedän teidän tapauksen.
Onnea uudesta raskaudesta!
Jode syyskuisista

Alkuperäinen kirjoittaja Jode:
Mä ymmärrän sua. Tuntuu tavallaan vähän turhauttavalta, jos noudattaa ohjeita, ja sittenkään kaikki ei mene niin kuin toivoisi. Kaikkia vammoja yms. ei voi mitenkään ennaltaehkäistä. Mäkin tein oman pään mukaan viimeisessä raskaudessa. Edellisellä kerralla kun tuli meillekin enkeli, vaikka niin kuuntelin kiltisti neuvolantätiä.
Et sä hölmöltä kuulosta, kun tiedän teidän tapauksen.
Onnea uudesta raskaudesta!
Jode syyskuisista

Kiitos sullekin..! Menin muutes tässä yks päivä tuonne odotus-puolelle, piti mennä tietysti heinämasuja lukemaan mutta jostain kumman syystä menin vahingossa syysmasuihin, tuntui se otsikko niin tutulta...

En mä aiemminkaan ole pilkun mukaan niitä noudattanut, tietysti oma pää kertoo paljon. Oon vaan yrittäny aiemminkin niille toitottaa, että kaikki ei mee aina kuin oppikirjassa ja kai äitikin olostaan jotain tajuaa, mutta vähän metsään on mennyt mun höpinät :xmas: Lähinnä turhauttuvalta tuntuu, että on itsekin vielä aika maassa, raskaus herkistää entisestään ja sitten pitäisi niin tarkkana olla pikkuasioidenkin kanssa. Mä aattelin että on se perkule, en mä jaksais pikkuasioista stressata. Kunhan hengissä pysytään, siinä on tarpeeks jo stressaamista.

Mulle taas ihan rehellisesti eniten ahdistusta aiheutti tää palsta esikoisen synnyttyä. Täältä kun kysyin neuvoa UUTENA palstalaisena enkä siis tiennyt tuon taivaallista tämän foorumin vastaustyyleistä, provokaatioista ja muista, niin revin hiuksia päästä ja yritin imettää väkisin vatsavaivaista vauvaani tyhjistä tisseistäni. :laugh: Täällä kiljui ties minkävärisillä kirjaimilla että WHO sitä ja WHO tätä ja että paska äiti ellet imetä ja et varmana anna sille perunaa yms...

Alkuperäinen kirjoittaja Seltsu:
Mulle taas ihan rehellisesti eniten ahdistusta aiheutti tää palsta esikoisen synnyttyä. Täältä kun kysyin neuvoa UUTENA palstalaisena enkä siis tiennyt tuon taivaallista tämän foorumin vastaustyyleistä, provokaatioista ja muista, niin revin hiuksia päästä ja yritin imettää väkisin vatsavaivaista vauvaani tyhjistä tisseistäni. :laugh: Täällä kiljui ties minkävärisillä kirjaimilla että WHO sitä ja WHO tätä ja että paska äiti ellet imetä ja et varmana anna sille perunaa yms...

Tosiaan, tää ei ehkä oo paras paikka juuri esikoisen saaneelle..! :D Mielipiteitä löytyy joka lähtöön ja jokainenhan on tietysti oikeassa... Kunpa vaan mahdollisimman moni muistais, että eri perheille/lapsille sopii eri jutut ja se on ihan normaalia. Tietty vinkkejä saattaa joskus kaivata, mutta niistä jokainen itse kokeilee mitä haluaa, jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seltsu:

Voi laps raukkaa :D

Yhteistyössä