tietokone apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Mikä vialla, kun missä vaan yritän tallentaa nimellä, niin valikossa ei ole sitä vaihtoehtoa, vaan on vain "tallenna web-sivuksi"?
Mitä pitää tehdä, että sen "tallenna nimellä..." saa taas siihen tilalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
No luulisi kuitenkin, että voit yhä määritellä sivulle nimen ja tallennusmuodon. Eikö niin?

Juu, siis pystyn jos teen sen sieltä tulostusvalikosta. Mutta se ei pysy vaikka mitä tekisin. Eli sitten taas seuraavalla kerralla kun tuosta `tiedosto`-valikosta yritän tallentaa nimellä, niin siinä lukee tallenna web-sivuksi??

Webbisivut tallennetaan webbisivuina, sellaista se on.

Wordissa kun avaat tiedosto-valikon, niin onko siellä alimmaisen sellainen kaksi nuolta alaspäin? Laajenna siitä sitä valikkoa, niin löytyy kohta Tallenna nimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Wordissa kun avaat tiedosto-valikon, niin onko siellä alimmaisen sellainen kaksi nuolta alaspäin? Laajenna siitä sitä valikkoa, niin löytyy kohta Tallenna nimellä.

Mutta kyllä tässä mun kotikoneella ainakin on tuossa `tiedosta`-valikossa nytkin vaihtoehtona se "tallenna nimellä..."?
Mutta siinä toisessa koneessa on se hävinnyt, ja lukee vain tallenna web-sivuna. Siis vaikken olis edes netissä vaan just vaikka excelissä?
Ja windows xp on

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta kyllä tässä mun kotikoneella ainakin on tuossa `tiedosta`-valikossa nytkin vaihtoehtona se "tallenna nimellä..."?
Mutta siinä toisessa koneessa on se hävinnyt, ja lukee vain tallenna web-sivuna. Siis vaikken olis edes netissä vaan just vaikka excelissä?
Ja windows xp on

Mutta siinä toisessa koneessa saattaa olla valintana se, että valikossa näytetään eniten käytetyt kohdat pelkästään ja kaikki näkyy vasta kun laajentaa valikon siitä nuolesta. Tämä siis koskien Officen ohjelmia eli Wordia, Exceliä jne.

IE:n versio voi olla eri siinä toisessa koneessa: mulla on IE 7 ja siellä on Tallenna nimellä. Muista versioista en muista yhtään mitä niissä on. Mutta kuitenkin: nettisivu tallennetaan nettisivuna.

Ja siis ei ole mitään nuolia millä saa laajennettua valikkoa.

Ota kuvakaappaus, niin nähdään.

Mä tutkin (varmistan) tän vielä. En ole nyt sen toisen koneen lähellä.
Kiitos kuitenkin että yritit auttaa.
Ärsyttävää kun ei saa suoraan tallennettua nimellä.

Mutta siinä toisessa koneessa saattaa olla valintana se, että valikossa näytetään eniten käytetyt kohdat pelkästään ja kaikki näkyy vasta kun laajentaa valikon siitä nuolesta. Tämä siis koskien Officen ohjelmia eli Wordia, Exceliä jne.

.

Tuohon kirjoittamaasi viitaten, voinko jostain muuttaa tätä valintaa?

Ja siis ei ole mitään nuolia millä saa laajennettua valikkoa.

Ota kuvakaappaus, niin nähdään.

Mä tutkin (varmistan) tän vielä. En ole nyt sen toisen koneen lähellä.
Kiitos kuitenkin että yritit auttaa.
Ärsyttävää kun ei saa suoraan tallennettua nimellä.

Okei, mä vilkaisen tätä vaikka illalla vielä. Jos oikeasti Wordista puuttuu osa valikoita, niin uudelleenasennus voisi tehdä terää... Mut en ole kyllä ikinä törmännyt tilanteeseen, että valikosta joku kohta katoaisi tuosta vaan.
Jos se kuitenkin puuttuu, niin sitten myös tiedot versiosta auttavat. Ne löytyy valikosta Ohje | Tietoja... Siellä on sitten versiotiedot ja tiedot mahdollisesta asennetusta SPstä.

.

Tuohon kirjoittamaasi viitaten, voinko jostain muuttaa tätä valintaa?

Voit: kohdasta Työkalut | Mukauta > välilehti Asetukset, jossa valinta kohtaan Näytä aina täydet valikot.
Tämä ohje koskee Office 2003:a, vanhemmissa varmaan samalla tavoin, mutta uudemmasta en muista.

Yhteistyössä