Tietokone ja salaisuudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina Näppy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kummallakin oma kone ja minun konettani käyttää myös miehenkin lapset käydessään ja minä käyn miehen koneella...Eipä ole tullut mieleen ylimääräiset salasanat, vaikka minäkin voin käydä millaisilla sivuilla tahansa..onko tämä elleihin kirjoittelu sitten joku "hulluuden huipentuma", joka pitää salata? Hyvänen aika, minä juttelen chatissa ja mesessä, kirjoittelen keskustelupalstoille ja laittelen sähköposteja, "vieraille" miehille..hui kamala!!! Siis "vieraille", sillä he kaikki ovat minun ystäviäni, aikojen takaa, jotka mieskin tuntee! Mutten minä sitä salaa tee!!!

Omille tunnuksille on todellakin kaksi järkisyytä: käytännöllisyys ja yksityisyys. Onko rasittavampaa kuin käyttää konetta toisen asetuksilla? Eikä toisten pakottaminen omaan tapaan ole reilua. Jokaisella on myös oikeus omiin tekemisiinsä, joiden ei tarvitse olla kiellettyjä tai arkoja, kaikkea ei tarvitse jakaa.

Minä ainakin käyn täällä Elleissä joskus kysymässä muiden naisten mielipidettä minun ja mieheni välisiin erimielisyyksiin tms. Usein siis saatan avata keskustelun jostakin aiheesta, josta aion lähitulevaisuudessa puhua miehelleni. Minulle Ellit on tapa miettiä asioita monelta kantilta. Mieheni tietää, että käyn Elleissä, mutta en silti halua, että hän lukee kirjoituksiani tai että hän lukisi päiväkirjaani (kyllä, minäkin pidän päiväkirjaa Wordissa).

Meilläkin on minun kotikoneellani käyttäjätunnus miehelle ja itselläni on järjestelmävalvojan tunnukset, jota en kerro kenellekään. Myös pankkisalasanat on piilotettuina.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenyt:
Omille tunnuksille on todellakin kaksi järkisyytä: käytännöllisyys ja yksityisyys. Onko rasittavampaa kuin käyttää konetta toisen asetuksilla? Eikä toisten pakottaminen omaan tapaan ole reilua. Jokaisella on myös oikeus omiin tekemisiinsä, joiden ei tarvitse olla kiellettyjä tai arkoja, kaikkea ei tarvitse jakaa.

Tässäpä se tuli se villakoiran ydin.. Omilla käyttäreillä omat asetukset ja toiminnot omassa järjestyksessä. omat taustakuvat ja oma työpöytä omassa ordningissa.

Meillä on kolme tietokonetta, joista kaksi on miehen ja molemmilla niihin käyttärit. Minun koneeni on taas ilman salasanaa, koska mieskin käyttää tästä nettiä, kun ei jaksa raahautua omaan huoneeseensa.. Eikä kait.. tongi muuta... ehkä..

Jos tyyppi erillissuhteessa eläenkin tuntuu rasittavalta voit luottaa siihen että yhteisasumisesta tulisi helvettiä.
Ehkäpä teidän on hyvä olla vain kavereita, tai vain seksikavereita (mikä suhteenne sitten onkaan). Mutta eipä se ole nyt aiheena.

Jos kaveri otti herneet nenää, on tietysti mahdollista että ilmaisit asian jotenkin töykeesti, tai hän ymmärsi sen töykeesti. Tai ymmärsit hänen reaktionsa liian jyrkästi.
(onko näissä mitään mahdolisuuksia..?)

Ehkä voisit koittaa puhua sen kanssa ja kertoa perusteet miksi teit niin. Eihä kai sinullakaan ole tunnareita hänen koneellaan? Taikka pahempaa, kaikki hänen asiat sinun nähtävissä..?

Yhteistyössä