Tietokoneen huolto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
F-secure on toimii meillä ok. Mutta on mahdollista, että koneessa on silti esim. vakoiluohjelma tai viruksia, eli koneelle pitäisi antaa manuaalisesti käsky tarkistaa kone. Jos nettiyhteys ja virustorjunta on tilattu joltain esim. puhelinyhtiöltä, voit kysy neuvoa heidän teknisestä tuesta puhelimitse. Minulle luettelivat puhelimessa, mitä pitää milloinkin hiirellä klikata. Kovalevy voi myös olla vanha. Varmuuskopiot tikulle ehdottomasti kaikesta tärkeästä. Itse vein koneen huoltoon paikallisen yliopiston tiloissa toimivaan korjaamoon. Oletin sen olevan luotettava. Yksityisiäkin korjaajia löytyy netistä etsimällä.

Lisään vielä, että 2006 ostetun koneen pitäisi toimia, jos muistia on riittävästi. takuu ei liene voimassa. Tarkastaisin ensin, ettei ole haittaohjelmia, ja sitten onko vika koneessa eikä nettiyhteydessä. Takuu tai vakuutuskin voi jotain korvata.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Jos viet johonkin liikeeseen, niin se voi olla yllättävän kallista. Liskäsi yleensä pitää olla varmuuskopiointi tehtynä. googleta atk-huolto + paikakkunta, niin varmaan löytyy jotain. Mut voi olal ehkä järkevämpää /halvempaa uusi kone kuin viedä vanha huoltoon.

no enpä usko, että olisi muka kalliimpaa! eli maksaisi useamman satasen sun mielestä?
ja miten se varmuuskopiointi tehdään...kuvat cd-levyille vai?

Alkuperäinen kirjoittaja hjelp:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Jos viet johonkin liikeeseen, niin se voi olla yllättävän kallista. Liskäsi yleensä pitää olla varmuuskopiointi tehtynä. googleta atk-huolto + paikakkunta, niin varmaan löytyy jotain. Mut voi olal ehkä järkevämpää /halvempaa uusi kone kuin viedä vanha huoltoon.

no enpä usko, että olisi muka kalliimpaa! eli maksaisi useamman satasen sun mielestä?
ja miten se varmuuskopiointi tehdään...kuvat cd-levyille vai?

Niin tai muistitikulle, muistikortille tms. Muista kopioida myös muut tärkeät dokumentit, kuten asiakirjat. Edullisessa huollossa tuollainen puhdistus ja ilmaisohjelmien asennus voisi maksaa noin 100 euroa. Siihen menee kuitenkin aikaa tunti/pari.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllö nro 2:
oikeasti, mitä pitää tehdä! mulla vaan wnidows palomuuri, kone sit visssiin viruksia täys? :D tää pöytäkone, ja käydään netissä vaan esim täällä, pankissa, parilla lapsen pelisivuilla.

jumii, mitä tehdä

f-secure hommattava?

Alkuperäinen kirjoittaja eli:
oikeasti, mitä pitää tehdä! mulla vaan wnidows palomuuri, kone sit visssiin viruksia täys? :D tää pöytäkone, ja käydään netissä vaan esim täällä, pankissa, parilla lapsen pelisivuilla.

jumii, mitä tehdä

f-secure hommattava?

No huh, huh. Kävisin heti pankin toimitiloissa vaihtamassa kaikki salasanat pankin tietoihin. Koneessasi on todennäköisesti monenlaisia haittaohjelmia, joista vakoiluohjelmat varsin ikäviä. Kone pitää putsata tai laittaa kokonaan uusiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja eli:

jumii, mitä tehdä

f-secure hommattava?

Ei missään nimessä. F-Secure on yksi surkeimmista ja raskaimmista tietoturvaohjelmista mitä löytyy! Ilmaisohjelmat ovat kevyitä ja toimivat hyvin. Siis: ZoneAlarm, Comodo, Avast, Avira, jne.

Vaikka vähän maksaisikin, säästää paljon aikaa elämästäsi. On sen arvoista.

Jos haluat itse yrittää, nuo virus- ja palomuuriasiat eivät ole todennäköisesti suurin ongelma. (Hitaassa koneessa F-Secure on kyllä raskas.)

Todennäköisesti olet asentanut koneelle paljon ohjelmia, joista moni laittaa itsensä käynnistymään aina koneen käynnistyessä. Myös esim. levy voi olla täynnä tai pirstoutunut tiedostoiltaan.

Hanki TuneUp Utilities 2010 (ilmainen kokeiluversio). Aja ja tee rohkeasti kaikki, mitä se suosittelee. Osaa suositella ainakin osan turhista käynnistyvistä ohjelmista, eheyttää levyn nopeammin kuin windows ja vaikka mitä muuta.

Jos ei auta, huoltoon vain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka vähän maksaisikin, säästää paljon aikaa elämästäsi. On sen arvoista.

Jos haluat itse yrittää, nuo virus- ja palomuuriasiat eivät ole todennäköisesti suurin ongelma. (Hitaassa koneessa F-Secure on kyllä raskas.)

Todennäköisesti olet asentanut koneelle paljon ohjelmia, joista moni laittaa itsensä käynnistymään aina koneen käynnistyessä. Myös esim. levy voi olla täynnä tai pirstoutunut tiedostoiltaan.

Hanki TuneUp Utilities 2010 (ilmainen kokeiluversio). Aja ja tee rohkeasti kaikki, mitä se suosittelee. Osaa suositella ainakin osan turhista käynnistyvistä ohjelmista, eheyttää levyn nopeammin kuin windows ja vaikka mitä muuta.

Jos ei auta, huoltoon vain.

varmasti paljon on turhia ohjelmia, mutta kun en osaa niitä edes itse poistaa:( Yrittänyt olen mutten osaa...

ja ajat sitten virusskannin. Tuhoa kaikki mitä löytyy. Esim. AVG:n ilmainen on ihan hyvä.

Lisäksi on ohjelmia torjumaan vakoiluohjelmia, joita virustorjunnat eivät löydä. Joku A Squared taisi olla yksi hyvä

Yhteistyössä