Tietokoneista tietävät!! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äänetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äänetön"

Vieras
Osaisitteko auttaa, kun minun koneesta on mennyt yhtäkkiä äänet pois ja en kuule youtubesta tai Windows Mediaplayerin kautta pihaustakaan.:( Mihinkään johtoihin en ole koskenut. Ja äänet on päällä, ennen kuin joku sanoo siitä.:D Mikä siis avuksi??? Käyttöjärjestelmä on Windows Vista.

[QUOTE="vieras";21996158]Siis näytön oik alareunassa on äänet ok? Oletko painanut vahingossa Fn + ääninäppäintä?[/QUOTE]

Joo, siinä alareunassa on kaikki ok, eli näyttää, että äänet on päällä mutta mitään ei kuulu. Meillä on kaiuttimet näytössä (eli ääni kuuluu näytöstä..:D), eli ei mitään erillisiä kajareita. Liittyykö tuo Fn+ääninäppäin jotenkin siihen?

[QUOTE="äänetön";21996148]Osaisitteko auttaa, kun minun koneesta on mennyt yhtäkkiä äänet pois ja en kuule youtubesta tai Windows Mediaplayerin kautta pihaustakaan.:( Mihinkään johtoihin en ole koskenut. Ja äänet on päällä, ennen kuin joku sanoo siitä.:D Mikä siis avuksi??? Käyttöjärjestelmä on Windows Vista.[/QUOTE]

Ihan kaiuttimista, josko volume nappi olis nollilla

[QUOTE="vieras";21996287]Onks power nappula päällä siinä kaiuttimessa?[/QUOTE]

Tässä ei ole varsinaista power- nappulaa, kun ne kajarit on ns. näytön sisällä, eli näytöstä voi ohjata niitä. Ja ainakin tuo menu- valikko sanoo, että kajarit on täysillä. Höh.

Oletko sä vahingossa painanut Fn nappia (vas alareunasta) ja samalla siitä ylhäältä Funktionappulaa jossa on kajarin kuva ja sama rastin kanssa? Mulla ne Fn-kanssa toimivat kuvakkeet on hailakan sinisiä.

[QUOTE="vieras";21996344]Oletko sä vahingossa painanut Fn nappia (vas alareunasta) ja samalla siitä ylhäältä Funktionappulaa jossa on kajarin kuva ja sama rastin kanssa? Mulla ne Fn-kanssa toimivat kuvakkeet on hailakan sinisiä.[/QUOTE]

että onko sulla läppäri vai pöytäkone. Pöytäkoneessa tuota FN- näppäintä ei ole.
Seuraava kysymys tietenkin, millä piuhalla näytön sivuun tulevien kaiuttimien ääni saatetaan äänikortilta ulos? Ja sitten, onko laitehallinnassa äänikortti kunnossa? Onko win- päivityksiä, lähiaikoina asennettu, etc.

[QUOTE="mies";21996368]että onko sulla läppäri vai pöytäkone. Pöytäkoneessa tuota FN- näppäintä ei ole.
Seuraava kysymys tietenkin, millä piuhalla näytön sivuun tulevien kaiuttimien ääni saatetaan äänikortilta ulos? Ja sitten, onko laitehallinnassa äänikortti kunnossa? Onko win- päivityksiä, lähiaikoina asennettu, etc.[/QUOTE]

Pöytäkone on. Ja apua, nyt meni tuo lopputeksti yli hilseen.:D Eli en ole mikään hyvä tietokone asioissa. En osaa sanoa mitä piuhoja tuossa näytössä on, mutta kolme piuhaa löytyy ja kaikki kiinni hyvin molemmissa päissä. Mistäs tuollaisen äänikortin löytää? Onko se tuolla ohjauspaneelissa tms?

Ja se kajarien piuha on samassa paikassa kun ennenkin?

Ohjauspanelin kautta pääset - järjestelmä - laitehallinta - ja sieltä äänikortti - tila - toimiiko oikein vai onko ongelmia

[QUOTE="vieras";21996416]Ja se kajarien piuha on samassa paikassa kun ennenkin?

Ohjauspanelin kautta pääset - järjestelmä - laitehallinta - ja sieltä äänikortti - tila - toimiiko oikein vai onko ongelmia[/QUOTE]

On joo, samassa paikassa. En löytänyt tuolta äänikortti- kohtaa, mutta sellaisen löysin kun ääni- video- ja peliohjaimet ja siellä sanottiin, että toimii oikein. Sitä jäin miettimään, että onkohan minulla nuo asetukset oikein tuossa ääni- kohdassa ja sieltä toistolaitteessa. Mutta osaako kukaan enää siihen neuvoa mitään?